beantwoord

klacht eindfactuur na overstap

• 29 mei 2018
  • 1 reactie
  • 149 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Omstreeks half april is mijn abonnement met klantnummer 1001655094opgezegd i.v.m. overstap door Ziggo.

Ik heb rond 20 april gebeld naar Telfort met de vraag of deze opzegging goed is ontvangen. Dit is bevestigd en zou mijn abonnement met een maand opzegtermijn beëindigd worden.

Tot mijn grote verbazing krijg ik op 28-5-2018 mijn nieuwe factuur met een schrikbarend hoog bedrag. Ik heb toen gebeld met jullie klantenservice en dat blijkt de afkoopsom te zijn van de rekeningen tot en met september. Dit vind ik erg vreemd.

Volgens uw medewerker aan de telefoon heb ik een jaarcontract waar ik vroegtijdig een breuk in maak.

Nou ben ik al klant sinds september 2016 bij jullie en ben ik afgelopen augustus verhuisd. Ik heb toen netjes een verhuizing doorgegeven aan de medewerker aan de telefoon.

Ik had wat aanvulling in apparatuur nodig toen, omdat ik van ADSL op mijn oude adres naar Glasvezel ging op het nieuwe adres. Mijn oude modem kon ik houden op het nieuwe adres. Niemand heeft mij echter verteld dat ik met een verhuizing ook een nieuw jaarcontract aanga, ongeacht een wissel van toevoer. Hier kan ik immers niks aan doen. In de hectiek van de verhuizing staat niemand daar immers bij stil. Ervan uitgaande dat ik al 1,5 jaar een contract bij jullie heb lopen en voordeliger bij Ziggo uit zou komen heb ik besloten over te stappen.

Ik heb immers 2 x telefonisch contact met jullie gehad voor en na mijn opzegging en niemand verteld mij dat ik contractbreuk pleeg door nu weg te gaan. Als ik dat had geweten dan zou ik toch wachten tot het einde van mijn contractsperiode voor het overstappen.

Nu heb ik al een nieuw abonnement bij Ziggo en een flinke afkoop bij Telfort. Hierdoor ben ik per saldo veel duurder uiteindelijk i.p.v. voordeliger.

Daarnaast gaf uw medewerker van de klantenservice op 28-5-2018 mij te kennen dat er wel aan de nieuwe provider bij overstap wordt meegedeeld dat er contractbreuk gepleegd wordt. Dit heb ik uiteraard geverifieerd bij Ziggo. Zij geven aan dat zij nooit een dergelijk bericht ontvangen, noch uitzenden bij overstap. Want anders kon ik dit volgens uw medewerker wel claimen bij Ziggo.

Ik weiger om dit alles dus ook de betaling van €110 te voldoen. Dit omdat er ook meermaals contact is geweest en het niet benoemd is. Ik heb me immers ook netjes aan de maand opzegtermijn gehouden. Anders had ik net zo goed direct kunnen opzeggen per half april.

Ik vind het ontzettend jammer dat de informatievoorziening zo summier is aan de telefoon. Dit getuigd van weinig klantbelang.

Ik ben zelf ook klanteservicemedewerker en geef mijn klanten bij opzeggingen altijd de contractvoorwaarden mee, dus ook als er contractbreuk gepleegd wordt en zij dus de hele jaarpremie moeten voldoen. Waarom is dit niet bij mij gedaan?

Ik heb inmiddels ook alle apparatuur teruggestuurd. Dus alles opnieuw aansluiten en Ziggo weer terugsturen zit er ook niet meer in.

Ik hoop dat jullie mij hierin tegemoet komen hier. Ik ben uiteraard wel bereid de betaling van Mei te voldoen voor de periode dat mijn abonnement nog liep. Deze mogen jullie uiteraard incasseren. Maar meer dan dat ook niet.

Met vriendelijke groet,

Natascha Jiawan
icon

Beste antwoord door Deborah 31 mei 2018, 19:26

Hi Natascha, welkom op het forum. Ik kan me goed in je verhaal verplaatsen. Wat ik terugvind, is dat je abonnement in combinatie met een verhuizing is verlengd. Vermoedelijk was dit telefonisch onduidelijk, maar in de bevestigingsbrief kun je terugvinden dat je contract met 12 maanden was verlengd en korting hebt gekregen op je abonnement. Wat ik niet kan terugvinden, is dat je bent geïnformeerd over de looptijd van je contract op het moment van overstappen. Je situatie heb ik voorgelegd aan mijn collega's van klantrelaties. Ik verwacht dat ze binnen 2 werkdagen hierover met je contact opnemen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 4
Badge +10
Hi Natascha, welkom op het forum. Ik kan me goed in je verhaal verplaatsen. Wat ik terugvind, is dat je abonnement in combinatie met een verhuizing is verlengd. Vermoedelijk was dit telefonisch onduidelijk, maar in de bevestigingsbrief kun je terugvinden dat je contract met 12 maanden was verlengd en korting hebt gekregen op je abonnement. Wat ik niet kan terugvinden, is dat je bent geïnformeerd over de looptijd van je contract op het moment van overstappen. Je situatie heb ik voorgelegd aan mijn collega's van klantrelaties. Ik verwacht dat ze binnen 2 werkdagen hierover met je contact opnemen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Reageer