beantwoord

Is verlengen abonnement een nieuwe overeenkomst?

• 5 juli 2019
  • 59 reacties
  • 1194 keer bekeken

Goedemiddag allen,
Had een aantal diensten van Telfort en heb nu nog alleen Telfort thuis (tv en internet).
Na veel aanloop strubbelingen gaat het nu prima.
Iets wat naar tevredenheid gaat verander je niet, dus een nieuwe deal gesloten (contract verlenging).
Is dit een nieuwe overeenkomst tussen Telfort en mij of kan zij zich beroepen op, dat het een bestaande overeenkomst is.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Theo v Zuiden 11 juli 2019, 09:32

Hoi @Bart - Telfort ,@Doornekamp33 ,@Galdor68
Gisteren benaderd door klantenservice en men vroeg mij het verhaal te vertellen.
Lang verhaal kort men was het met mij eens en zou overgaan tot compensatie.
Tevens zou men het verhaal meenemen in HET werkoverleg (om voor de toekomst te voorkomen dit soort van fouten).
@Bart - Telfort dank voor je inmenging anders had ik het nog maar moeten zien (gelijk hebben is nog niet gelijk krijgen).
Bekijk reactie

59 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het is een nieuwe overeenkomst.
Dank je kees Jan.
Telfort zegt gewoon het volgende: ??

Dan ben je geen contractverlenging aangegaan met de daarbij behorende voordelen van een (tijdelijke) korting.
Hoi Doornekamp,
Ben dus wel in mijn optiek een nieuwe overeenkomst aangegaan met oa korting voor 3 mnd.
Telfort zegt dus van niet vandaar de vraag.
Ssssssst, dan geen slapende honden wakker maken.🤫🤫🤫
Hoi Doornekamp,

sorry snap je reactie niet
Reputatie 8
Badge +10
Hoi Doornekamp,
Ben dus wel in mijn optiek een nieuwe overeenkomst aangegaan met oa korting voor 3 mnd.
Telfort zegt dus van niet vandaar de vraag.

Check de komende tijd gewoon even geregeld je abonnementsgegevens in 'Mijn Telfort'.
Als deze wijziging administratief is doorgevoerd dan staat daar een nieuwe (of de oude) einddatum.
Mijn oude liep af op 3-6 en nu op 30-4 en toch zegt men dat het NIET een nieuwe overeenkomst is.
Als je binnen de 3 mnd zit krijg je geen verhoging van €2,50.
Op de overeenkomst staat ook gedurende de periode na de korting is het maand bedrag €42,50.
Telfort zegt dus nu neeeeeee het is een bestaande overeenkomst dus betaal je gewoon.
Het gaat me niet om die paar euries, maar om het principe.

Is er nu wel of geen nieuwe overeenkomst.

Wellicht dat men ook vanuit Telfort kan reageren, met klantenservice kom ik er NIET uit.
Hoi Doornekamp,

sorry snap je reactie niet

Je kan nu gewoon maandelijks van je contract af, met een nieuwe overeenkomst niet, dus eigenlijk ben je zo vrij als een vogeltje.😉
3-6 van welk jaar en 30-4 van welk jaar?

De verhoging van afgelopen juni gold voor iedereen nieuw contract of niet.
Een verlenging is heel simpel een nieuwe overeenkomst dus een nieuw contact.
Hoi @Galdor68,
Gaat over komende jaar 2020.

Als je een nieuw contract afsluit en je valt binnen de 3 mnd voor verhoging je GEEN verhoging hoeft te betalen
Niet binnen de kortingssperiode daarna wel. Als 30-4-2020 de eind datum is dan zal je vanaf 30-7- 2019 de prijsverhoging krijgen.

Op dit moment ontvang ik een korting. Blijf ik deze ontvangen?
Heb je op dit moment een jaarcontract met een korting, dan blijf je die korting ontvangen en verandert er niets aan de prijs. De prijswijziging geldt zodra je actieperiode afgelopen is. De veranderingen aan de tarieven van vast bellen gelden voor alle klanten, zowel binnen als buiten contract.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/prijs-en-zenderwijzigingen-telfort-thuis-2019-81730

Mischien dat er morgen een moderator dit nog leest anders vanaf maandag.
@Galdor68
Zie foto,s

Nu heb ik het plaatje compleet, idd heb je een nieuwe overeenkomst met als actie de eerste 3 maanden voor 30 euro, dus tot 3/9.
Dit klopt ook, de oude basis prijs was 42.50, deze prijs is met 2.50 verhoogd voor iedereen ook voor nieuwe klanten en verlengingen, dus in jou geval klopt het dat het naar 45 euro gaat, maar je krijgt nu 15 euro korting in de kortingsperiode i.p.v. 12.50, dus betaal je nog steeds 30 euro, de afgesproken actieprijs.

Eerste plaatje gaat over de inflatie correctie, die krijg je niet in dit geval, maar dat staat los van die 2.50 verhoging, dat is gewoon een ordinaire prijs verhoging, dus volgend jaar krijg je misschien de inflatie correctie er bovenop van een procent of wat afhankelijk was de CBS index doet en of men het toe gaat passen op thuis abonnementen, wil je dit voorkomen weer verlengen als dat kan.😉

Hoop dat dit het je wat duidelijker maakt.
Waar die 30-4 nu vandaan komt is mij onduidelijk. Verder weinig aan te vullen behalve dat Telfort niet aan inflatie correctie doet bij vast internet enkel bij mobiel.
Waar die 30-4 nu vandaan komt is mij onduidelijk. Verder weinig aan te vullen behalve dat Telfort niet aan inflatie correctie doet bij vast internet enkel bij mobiel.
Kleine aanvulling op die inflatie correctie, tot op heden doen ze er nog niet aan, maar het is in de toekomst niet uitgesloten.
@Doornekamp33,@Galdor68,

Al eerder contact gehad en snap het nog steeds niet.
-per 3-6 een nieuw contract aangegaan bij Telfort.
-het nieuwe contract is ingegaan volgens de nota op 1-5-2019
-er zijn wisselende bedragen genoemd
(€42,50 mei en juni en juli opeens €45,-)

In het nieuwe contract is vermeld, dat ik na korting per maand 42,50 ga betalen en NIET €45,-

Tevens heb ik per 1 mei een nieuw contract afgesloten en val dus binnen het gestelde “wij verhogen alleen als uw contract langer dan 3 maanden.

Is het nu een nieuw contract en daarnaast allemaal in mijn optiek tegenstrijdigheden.

Wie oh wie geeft uitsluitsel
Dan word het wel.lasrig uitleggen.

Laatste poging, die verhoging van 42.50 naar 45 euro geld voor alles en iedereen ook nieuwe klanten met een nieuw contract of een contract dat verlengt is, je had voor 1 jullie je contract daarom kunnen ontbinden, want Telfort pleegde contractbreuk aan hun kant, nu moet je gewoon betalen omdat je daar geen gebruik van hebt gemaakt.

Die verhoging waar jij op wijst is de inflatie correctie, die word niet toegepast als je abonnement minder als 3 maanden geleden is afgesloten, maar tot op heden heeft Telfort het nog nooit toegepast op de thuisaansluiting.
Uitsluitsel zullen we aan een van de moderatoren over laten ga er maar van uit dat deze niet veel anders doet dan herhalen wat al is geschreven. Dat je gewoon met de prijsverhoging te maken gaat krijgen.
@Doornekamp33, @Galdor68,@Enterprise,@Kees-Jan

Dank voor de reactie’s ben benieuwd wat er uit komt van 1 der moderators.

(Bedragen zijn tegenstrijdig, contract zegt lopende de periode €42,50 na actie).

Ik weet het niet vandaar mijn vraag (voor mij is het NIET te rijmen) sorry
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @Theo v Zuiden, volgens mij is het al duidelijk geworden dat je een nieuw contract ben aangegaan voor 12 maanden. Nu zit je dus allen nog met de vraag, wat betaal ik straks na de korting? Het contract geeft aan 42,50 terwijl de factuur 45 euro aangeeft. Je heb op 1 mei verlengd toch? Want 1 juni zijn de prijzen verhoogd met 2,50. Alleen in de eerste drie maanden mag het niet meegenomen worden. Ik wil je aanraden om even te bellen met 088-7650087. Dit is de afdeling Save. Zij gaan hierover en kunnen je hier meer uitsluitsel over geven en aanpassen indien mogelijk.
@Bart - Telfort Nu zeg je wat anders dan er in het grote prijsverhogings en zender wijzigings draadje werd verteld.
De 2.50 verhoging geld voor iedereen ook degene die net een nieuw contract zijn aangegaan, dan moeten er nog veel meer die 2.50 verhoging na de actie periode niet krijgen, die zich daar melden en waar er een hoop door overgestapt zijn omdat ze de prijsverhogingen meer dan zat waren binnen het KPN stelsel.
@Bart - Telfort

Vind je het erg als ik het niet begrijp.
Zou omgezet worden per 3-6-2019 men doet het per 1 mei en het contract geeft aan NA de korting periode gaat je €42,50 per maand betalen.
Lijkt dat men mij dan ook had moeten mededelen, dat er een prijsverhoging voor mij aan zou komen.
(staat nergens zie foto’s)
Klopt @Theo v Zuiden die discussie over het niet mededelen is ook in het draadje geweest met de aankondiging van de 2.50 verhoging en het verdwijnen van zenders, een paar dagen erna was de site aangepast voor de abbo's en was de prijs aangepast met de verhoging, en degene die de verhoging kregen zonder de info als alleen via dit forum konden kiezen, slikken of overstappen.
Dus ik vind het vreemd dat er nu door @Bart - Telfort iets anders gezegt word, goed voor jou maar minder voor degene die dit in Mei al aankaarten en nul op het recest kregen.
@Doornekamp33,@Bart - Telfort

Geen idee klantenservice doet tot nu toe net alsof ze gek zijn en toeteren ook maar wat (wel altijd in het nadeel van de klant idg bij mij).

De vraag is nu is het correct en netjes om een nieuw contract af te sluiten, daarin vermelden de nieuwe prijs NA actie periode te noemen (42,50).

Gewoon out of the blue er €45,- van maken.
Tegen alle afspraken in (contract is toch contract)?!?!

Reageer