Internetbundel vooruitbetaald op factuur, Telfort crediteerd dit en rekent af per MB

• 29 mei 2012
  • 2 reacties
  • 2075 keer bekeken

Badge
Hallo Webcare team, ik heb reeds twee maal een brief gestuurd naar het postadres in Alphen aan den Rijn maar daar wordt gewoon niet op gereageerd. Ik ben meer dan 5 jaar klant bij Telfort en voel mij gewoon in de maling genomen door Telfort.
nogmaals de inhoud van de klachtenbrief :

Op 7 januari 2012 heb ik mijn bestaande Telfort mobiel abonnement verlengd voor 2 jaar met een sim-only 500 abonnement. De verlenging zou ingaan op 01-03-2012. Omdat ik in februari 2012 een smartphone heb aangeschaft heb ik op 13 februari dit abonnement uitgebreid met een 1 GB databundel.
Ik heb gecontroleerd of deze uitbreiding goed verwerkt is op de Telfort website. Op de factuur van februari waren de kosten van de databundel correct verwerkt en ook de vooruitbetaling voor de periode 15-02-2012 tot 15-03-2012 is op die factuur berekend.
Op 19-03-2012 ontving ik een SMS met de mededeling dat de factuur voor maart beschikbaar was. Omdat het bedrag veel hoger was dan ik verwachte heb ik direct de factuur op de Telfort website bekeken. Hierop zag ik dat het reeds vooruitbetaalde bedrag voor de databundel gecrediteerd is en de gebruikte data per MB is berekend.
Ik heb diezelfde dag nog contact opgenomen met uw klantenservice. Uw medewerkster kon mij niet uitleggen waarom dit berekend was en zou dit doorgeven aan een andere afdeling. De reactie van die afdeling kon 5 tot 10 werkdagen duren. Ik heb aangegeven dat ik dit onacceptabel vond en haar uitdrukkelijk verzocht om mij de volgende dag voor 12:00 te informeren. Dit is niet gebeurd.
Op 20-03-2012 heb ik via de Telfort website wederom de klacht ingediend, ik ben op 21-03-2012 hierover teruggebeld. Uw medewerkster kon alleen maar verwijzen naar de algemene voorwaarden waarin staat dat de databundel alleen wordt afgesloten voor de looptijd van het abonnement.
Aangezien ik de aanvraag van de databundel NA de verlenging van het abonnement heb gedaan en ik op de factuur van februari de databundel voor de periode tot 15-03-2012 heb vooruitbetaald mocht ik ervan uitgaan dat de databundel zou eindigen gelijk met de afloopdatum van het verlengde abonnement. Ik heb ook uit geen enkele correspondentie met Telfort kunnen opmaken dat dit niet het geval was.

Ik heb aangegeven dat ik de handelswijze van Telfort misleidend vind, uit de factuur van februari bleek dat de databundel ook doorliep na de verlengingsdatum van 01-03-2012. Uw medewerkster heeft op mijn verzoek de klacht bij een andere afdeling neergelegd en de databundel opnieuw toegevoegd.
Enkele dagen later ben ik teruggebeld door een medewerker van Telfort, deze ging nogmaals verwijzen naar de algemene voorwaarden. Uiteindelijk kon hij een vergoeding toezeggen van € 25 . Aangezien de extra kosten voor mobiel internet van 01-03-2012 tot en met 22-03-2012 € 82,21 waren heb ik aangegeven dat ik hiermee niet akkoord was. Ik heb hem verzocht om een schriftelijke reactie zodat ik daarop kon reageren. Tot op heden heb ik geen schriftelijke reactie gehad en ook geen verrekening van de “vergoeding” gezien.
Samengevat verwacht ik het volgende :
- Binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief een schriftelijke reactie.
- Volledige creditering van de kosten voor het datagebruik per MB afgerekend voor de periode van 01-03-2012 tot en met 22-03-2012 voor een bedrag van € 82,21
- De afrekening van de databundel volgens afspraak, inclusief de kortingen.
- Excuses voor het HERHAALDELIJK niet nakomen van terugbel/schriftelijke reacties.

WEBCARE TEAM GRAAG UW REACTIE

2 reacties

Badge
Welkom op het forum Joeri! Ik begrijp dat dit een erg vervelende situatie is, mijn oprechte excuses voor de gang van zaken. Graag ben ik u hierbij van dienst. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Badge
Hallo Laila, bedankt voor je reactie. Ik heb gisteren per mail ook een reactie gehad van het team uit Alphen aan den Rijn, de kosten worden gecrediteerd op de volgende factuur, probleem opgelost.
Joeri

Reageer