Info status betaling in verband met blokkade abonnement

  • 16 juli 2019
  • 30 reacties
  • 656 keer bekeken

goedendag,

Ik heb een vraag i.v.m een blokkade op mijn abonnement en gezien uitgaande telefoongesprekken geblokkeerd zijn kan ik de klantenservice dus niet bellen en probeer ik het maar op deze manier.
Ik heb vorig week een betaling verricht via betaal-link (iDeal) waarvan ik via de mail een bevestiging van ontvangst heb ontvangen, maar ik zou toch graag wat meer willen weten over de status en wanneer ik het opheffen van de blokkade kan verwachten;
Binnen 5 werkdagen is mij bekend, maar er zijn er al 3 v.d. 5 voorbij, vrijdag de laatste en ik hoop eigenlijk toch wel voor het weekend mijn telefoon gewoon weer te kunnen gebruiken.

Vriendelijke groet

Admin: Titel van je topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid

30 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @Mrs.P, ik heb ook je privébericht ontvangen. Het is geen probleem om na te kijken hoe het zit met de betalingen die je hebt gedaan en wat voor bedrag er nu open staat. Ik kijk het voor je na en stuur je dit toe in een privébericht.
Goedemiddag,

Dit heeft totaal geen zin om hier verder op te reageren, ik ben hier geen topic gestart om om in discussies terecht te komen die totaal nutteloos en irrelevant zijn, maar om te kunnen communiceren met Telfort.
Alle informatie is vanaf het begin meerdere malen gedeeld, alles is (nog steeds) duidelijk, dank voor alle gegeven reacties, maar het is nu enkel nog aan Telfort om te reageren en de communicatie weer op te pakken, gezien er geen andere manieren zijn om te kunnen communiceren.
Afwachtend, Telfort dus, op reactie alstublieft, liever via privébericht, maar als dat ook niet kan, dan maar hier.

En verder wens ik iedereen een fijne voortzetting van de Zondag toe! 👍🏼
Fijne morgen @Mrs.P

Ik had het topic rustig doorgelezen, en trouwens @JanD zijn reactie die verwijderd is heb ik ook gelezen.
En wie ik ben, een ex klant van Telfort die best wil helpen, maar u stelt het niet op prijs dat men u probeert goede adviezen te geven, en ik oordeel niet maar heb wel mijn ideeën er over die ik niet schrijf maar voor me hou.


Dat er nu delen betaald zijn is niet echt relevant meer, die zijn nog niet verwerkt waarschijnlijk, de beruchte 5 dagen verwerkingstijd.
Gisteren brief, donderdag of vrijdag aangemaakt in het systeem, moet je dus voor 5 dagen terug voor de verwerking, men noemt dit ook wel kruisen van brief en betaling.

Door het verzaken van twee betalingen is dus alles direct opeisbaar geworden, de brief is gemaakt voordat de betalingen verwerkt zijn, en dat het nu niet klopt volgens u is dat er misschien aanmaningskosten bijkomen.

Je hebt nu twee mogelijkheden.
  • Alles in 1 keer betalen en bellen als je wilt weten hoeveel er nog openstaat en wat wel of niet verwerkt is en de betaallink aanvragen.(of Alexandra moet nog willen reageren)
  • Blijven vragen om een betalingsregeling, dan word het wachten op het incasso bureau en daar kun je dan een betalingsregeling mee afsluiten.
En verder laat ik mij er nu buiten, ik wens je veel succes in het leven verder.
Hallo @Mrs.P , mijn reactie aan jou is niet door Telfort verwijderd.
Ik heb altijd de mogelijkheid mijn berichten aan te passen of te verwijderen.
Ik heb dit gedaan om te voorkomen dat deze discussie zou gaan escaleren, hetgeen zonder mijn inmenging nu toch dreigt te gebeuren, mede door je eigen toedoen, helaas.
Ik weet niet waar u nou precies op reageert, maar @Alexandra - Telfort gaf zelf aan niet meer inhoudelijk te reageren en @JanD heb ik aangegeven dat het beter is zich niet te moeien met het verhaal omdat er een opmerking is gemaakt die niet helpend was maar eerder beledigend, zijn reactie is dus ook verwijderd en niet voor niets schat ik zo in. Deze is dus niet meer teruglezen, U kunt helemaal niet (ver)oordelen of ik wil dat iemand zich moeit of niet. Waarom spreekt u mij überhaupt aan op deze dingen?! wie bent u.....

Ik heb er absoluut geen moeite mee als mensen, buiten Telfort om, ook reageren in dit topic.
Zoals u hierboven ook kunt teruglezen heb ik @Enterprise mijn waardering uitgesproken voor zijn antwoord "fijn dat hij probeerde te helpen" maar de informatie die hij deelde was eerder al besproken en zodoende al bekend.

Ik ga niet inhoudelijk in op uw 1 ding. U heeft voorgaande berichten blijkbaar niet goed gelezen, want;
dan had u bijvoorbeeld begrepen dat betalingen verricht zijn vóór dat ik de brief ontving en niet n.a.v. van de brief; dan had u ook gelezen dat de informatie die u deelt al eerder is gedeeld, dus ook overbodig info.
Voor de 100% dit gesprek volgen is sowieso niet haalbaar voor niemand, gezien er ook privé-chatcommunicatie is geweest met @Alexandra - Telfort

Dus vóór dat u denkt dat mij nogmaals op deze wijze te kunnen gaan "aan/toespreken" en/of dat u denkt nieuwe informatie te hebben adviseer ik u dit topic eerst, in het geheel, heel goed door te lezen, want ook dit, beste @Doornekamp33, heeft absoluut geen toegevoegde waarde.

Fijne avond verder!
Je wil zelf toch dat @Alexandra - Telfort niet meer reageerd en anderen zich er niet mee bemoeien.

Maar 1 ding, zolang je niet met de betaallink betaald duurt het 5 werkdagen voordat een betaling is verwerkt, en de brief is van een paar dagen terug dus staan die betalingen er niet op.
En zodra alles betaald en verwerkt is word je pas weer aangesloten.
Geen minuut eerder, en je hebt niet lang meer als je de brief hebt gehad.
Nee? Niets? Niemand?

🤷🏻

👌🏼👌🏼
Goedemiddag,

Ik trof net een brief aan in m'n brievenbus van Telfort, de "laatste kans" en daarin staat niet alleen het onjuiste bedrag van resterende saldo, maar er staat ook onjuist dat de maanden Juni en Juli open zouden staan, maar dat klopt niet → deze maanden zijn in ieder eigen maand gewoon betaald.
Zo klopt ook het bedrag niet die zou open staan voor de maand Februari.

Ik heb 2 betalingen verricht en daarvoor een bevestiging ontvangst van betaling gevraagd en of er aangegeven kan worden wat volgens Telfort het nieuwe bedrag is van resterende saldo, maar helaas heb ik nog geen antwoord gekregen.

In de brief staat een bedrag genoemd die niet klopt, sowieso klopte dat bedrag al helemaal niet naar mijn inziens, maar goed volgens de Telfort berekeningen dan klopt dit bedrag ook niet meer, zeker niet ná de 2 betalingen van deze week.

Dus hebben jullie nou de bedragen ontvangen of niet?
en wat staat er volgens jullie dan nog open?

Hoe vaak moet ik het nog vragen. beste Telfort?




p.s. 15 dagen abonnement niet kunnen gebruiken!

Zou iemand anders van Telfort dan nog wel een bevestiging kunnen geven dat de betaling is ontvangen? en wat het resterende bedrag nu zou zijn volgens de administratie?

bij voorbaat dank.
Beste mensen van Telfort, kom op; Is er alstublieft iemand beschikbaar die mij;
  • bevestiging zou kunnen geven dat de betaling is ontvangen
  • aangegeven wat het resterende saldo nu is ná deze betaling


Zodra bij Telfort aangekomen, graag ook bevestiging van ontvangst van een nieuwe betaling die ik net heb verricht en alstublieft aangeven wat het resterende saldo is deze betaling.

Dank!

Zou iemand anders van Telfort dan nog wel een bevestiging kunnen geven dat de betaling is ontvangen? en wat het resterende bedrag nu zou zijn volgens de administratie?

bij voorbaat dank.


Beste mensen van Telfort, kom op; Is er alstublieft iemand beschikbaar die mij;
  • bevestiging zou kunnen geven dat de betaling is ontvangen
  • aangegeven wat het resterende saldo nu is ná deze betaling

Wellicht ten overvloede, maar toch nog maar een keer...


@Enterprise Fijn dat u probeert te helpen, maar inderdaad → informatie ten overvloede

@Alexandra - Telfort graag uw antwoord op gestelde vragen, dank!
Reputatie 8
Badge +10
  1. Hoe kan een openstaand bedrag hetzelfde blijven als er een betaling is verricht? 🤔

Het bedrag kan wel wijzigen (minder worden) als er een gedeelte wordt betaald maar daarmee is het openstaande bedrag nog niet voldaan.

Wellicht ten overvloede, maar toch nog maar een keer...

Bij een afsluiting vanwege een achterstallige betaling worden alle openstaande bedragen per direct en volledig opeisbaar, dus ook vorderingen die van een eerdere of latere datum zijn.
Zelfs de openstaande faktuur van de lopende (deze) maand die bijvoorbeeld pas in augustus betaald zou hoeven te worden moet eerst betaald worden.
Er mag geen enkel bedrag meer openstaan...

Eventuele eerder getroffen betalingsafspraken komen ook te vervallen als er niet tijdig betaald wordt.
Beste Alexandra,

  1. U zou toch niet meer reageren ?
  2. Hoe kan een openstaand bedrag hetzelfde blijven als er een betaling is verricht? 🤔
Reputatie 8
Badge +11
@Mrs.P Daar kan ik je wel mee helpen. Het openstaande bedrag is hetzelfde als wat ik je vorige week in een privébericht heb toegestuurd, ik zal het je voor de zekerheid opnieuw toesturen.
Goedenavond

Zou iemand anders van Telfort dan nog wel een bevestiging kunnen geven dat de betaling is ontvangen?
en wat het resterende bedrag nu zou zijn volgens de administratie?

bij voorbaat dank.
Reputatie 8
Badge +11
@Mrs.P Ik begrijp heel goed wat je wilt, en ik kan het me heel goed voorstellen, maar dit kan ik niet voor je regelen. Ik hoop dat je mijn antwoord begrijpt, ondanks dat dit niet het gewenste antwoord is. Ik heb je de opties gegeven die er zijn, dat zijn betalen of contact opnemen met de financiële afdeling, en uitgelegd hoe je dit kunt doen. Wat deze situatie betreft kan ik je niet verder helpen. Daarom zal ik niet meer inhoudelijk reageren in dit topic.
Goedemorgen,

Nu berekend zijn er 13 dagen voorbij, Juli en Februari zijn verzonden ter betaling, waarvan ik niet begrijp waarom Juli € 22,75 is i.p.v. € 22,50.

Ik snap ook heel goed wat u bedoelt en apprecieer dat u nu we aangeeft te kunnen helpen met een betalingsregeling en/of uitstel van betaling en mogelijk ook dat ik weer aangesloten kan worden, het is alleen jammer dat u niets kan doen, geheel Telfort kan niets doen, maar ik kan ook niets anders doen dan hier blijven reageren en ondertussen dat ik afgesloten ben, zonder ook maar enig oplossing in zicht van beide partijen, mijn abonnementskosten blijven betalen zonder er gebruik van te kunnen maken en waarschijnlijk betalen voor niets omdat Telfort erop aanstuurt (door helaas niets te kunnen doen) dat het contract beëindigt wordt.

1 verschil voor Telfort en mij is alleen wel dat mijn contract beëindigt zal worden, omdat niets wordt opgelost, en er hoogstwaarschijnlijk er extra kosten bovenop het volgens jullie openstaande saldo zal komen, omdat ik heb ondertussen begrepen dat na beëindiging de zaak ook nog eens keer uit handen wordt gegeven naar een incassobureau en joost mag weten op basis van welk bedrag de zaak daar dan vervolgens komt, want a) we zijn het niet eens over het juiste bedrag openstaande saldo en b) heb ik in de afgelopen 2 weken verschillende bedragen voorbij zien komen waarvan 1tje zelf tegen de €400 aan.

Jullie zijn een groot bedrijf en hebben zeker meer capaciteit tot het eventueel creëren van mogelijkheden om een situatie als deze te kunnen op te lossen, de klant te helpen maar ook te kunnen behouden, dan mij

Nee? kunnen we gezamenlijk geen oplossing vinden? Abonnement blijft afgesloten? Gaan we het zó doen? Prima, dan weet ik het ook niet meer, houdt het op en zien we wel hoe dit gaat verlopen.
Meer of minder kan ik er ook niet meer over zeggen, heb alles gezegd, geschreven, laten zien wat moest, wat nodig en relevant was - Ik kan niet toveren, mijn naam is niet Ti Ta Tovenaar.

Ik begrijp dat ook dit niet het antwoord is wat U / Telfort wilt horen en ook ik hoop/wil dat dit z.s.m. opgelost gaat worden, maar ik kan ook niets doen, nogmaals ik heb mijn best gedaan maar ik krijg ondertussen nogal hoofdpijn van de harde muur waar ik tegen aanloop

Dat snapt U /Telfort wel, maar begrijpt U / Telfort dat ook wel?!
Reputatie 8
Badge +11
@Mrs.P Goedemorgen, ik snap heel goed wat je bedoelt. En ik zou je ook heel graag helpen met een betalingsregeling of uitstel van betaling, al zou ik alleen kunnen zorgen dat je aangesloten wordt. Het punt is alleen dat ik deze mogelijkheden niet heb, waardoor ik je hier niet verder mee kan helpen dan het geven van deze uitleg. De financiële afdeling heeft de mogelijkheden die er zijn en zij kunnen je verder helpen om dit op te lossen. Het is niet mogelijk om je terug te laten bellen, daarom adviseerde ik je om vanaf een andere aansluiting te bellen.

Ik snap dat dit niet het antwoord is dat je wil krijgen. Ik hoop toch dat je snel een mogelijkheid kan vinden om contact met ze op te nemen, zodat het opgelost wordt.
Heel fijn als mensen aannames maken betreft personen die men niet kent.

U kent mij niet, U weet niets van mij en U weet dus ook helemaal niets of ik mogelijkheden heb tot bellen of niet. Men kan er niet zomaar blind van uit gaan dat iedereen altijd maar een hulplijn achter de hand heeft of de ruimte heeft om andere opties te proberen! Wat kort door de bocht dit zeg.

dus alstublieft, houdt U toch uw aannames bij uzelf en probeer toch Uzelf niet meer te moeien in dit topic en ga uw eigen wil zoeken om buiten dit verhaal te blijven!
Uw antwoorden helpen op geen enkele manier, zijn eerder beledigend en hebben totaal geen toegevoegde waarde in dit onderwerp. Tot niet ziens meneer Jan!
Hallo @Mrs.P
Reactie verwijderd.
Luistert en leest u wel?

IK KAN NIET BELLEN!!! -
op wat voor manier dan ook, naar welk nummer dan ook; Ik kan niet bellen!

BEDRAG KAN NIET IN 1X BETAALD WORDEN -
o.a. daarom wilde ik in overleg met de Fin.afdeling, want ik heb u inzage en duidelijkheid gegeven in mijn betalingen, waaruit blijkt dat er degelijk wel betalingen zijn verricht, bankgegevens liegen niet, en wat achterstallig zou zijn dus niet klopt, maar u (Telfort) doet dus hiermee helemaal niets mee!!

TELFORT KAN NIETS DOEN -
dan weet ik het ook niet meer! ik heb het u in PB al gezegd, ik heb mijn best gedaan, maar meer als dit kan ik niet doen als ik tegen deze muur alleen maar aanloop.
Ik heb geprobeerd te communiceren met Telfort om een oplossing te zoeken voor het deel waar wél mijn verantwoordelijkheid ligt, wat wel openstond, heb inzage en duidelijkheid gegeven in mijn gegevens/betalingen om aan te tonen dat er degelijke wel betaald en wat wel/niet klopt, bankgegevens liegen niet, en er wordt vervolgens hiermee helemaal niets mee gedaan.
Dan houdt het op toch? wat kan ik verder dan nog doen? Hetzelfde wat Telfort nu aangeeft → helemaal niets!Alleen maar blijven roepen hoe geld overgemaakt moet worden, want anders ........

Als ik alles in 1 slag kon betalen was er überhaupt geen betaalafspraak geweest, maar dat was er wel en als het contract beëindigd wordt, waar jullie op uit zijn, zal er toch weer een nieuwe betaalafspraak gemaakt moeten worden (volgende maand is er echt niets veranderd in mijn financiën) over het bedrag waar jullie dan weer mee zullen komen en dat zal me een grote verrassing worden zeg.

Beste Telfort/Alexandra,
drijf het dan maar allemaal op de spits door het op deze manier aan te pakken met jullie klant,
stuur het er dan maar op aan dat er een klant verloren gaat, die notabene al jaaarren klant is zonder geen enkel probleem, omdat contract beëindigd gaat worden, daar dreigen jullie immers alleen maar mee

Zo gaat het er namelijk uitzien als er werkelijk geen andere mogelijkheden zijn! Chapeau Telfort!!
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @Mrs.P, ik snap dat het niet gemakkelijk is, zeker door de blokkade en ik zou je hier ook heel graag mee helpen. Het punt is alleen dat ik de mogelijkheden niet heb die je zoekt. Ik kan je alleen aanraden om het openstaande bedrag over te maken, dan wordt je aangesloten. Daarom raad ik je aan om contact op te nemen met de financiële afdeling, via het telefoonnummer dat ik je in het privébericht heb toegestuurd.
Goedemorgen, wederom,
ik ben toch met u al in gesprek of niet?
Ik heb u vanochtend vroeg al geantwoord via de privébericht.
Als u daar verder zou kunnen reageren alstublieft.

Vriendelijke groet
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @Mrs.P, ik heb er nog even voor je naar gekeken. Wat @JanD aangeeft klopt, wanneer een betaling niet op tijd binnen komt en de verbinding geblokkeerd wordt, wordt je aangesloten zo gauw het volledige openstaande bedrag betaald is. Betaalafspraken komen dan te vervallen. Ik lees ook dat je waarschijnlijk een paar e-mails met de iDeal link niet ontvangen hebt. Dat is niet handig natuurlijk, ik snap wel dat je de betaling dan even vergeten bent.

De facturen die open staan, zijn van juni en juli en de factuur van februari. De factuur van februari was hoger in verband met de eenmalige kosten van je toestel. Ik kan je er niet over laten terugbellen, ik raad je aan om even te bellen met de financiële afdeling. Het maakt niet uit of je dat vanaf een ander mobiel nummer of een vaste lijn doet. Zij kunnen je hier het beste mee helpen en hebben alle mogelijkheden die er zijn. Ik stuur je het rechtstreekse telefoonnummer toe in een privébericht.
Goedemorgen Telfort,

Zou de Financiële afdeling vandaag telefonisch contact met mij op kunnen nemen om het een en ander in deze te bespreken? Dat lijkt mij een stuk gemakkelijker en sneller communiceren.

Bij voorbaat mijn grote dank!

Vriendelijke groet

Je kunt zelf ook even bellen, dat werkt het snelst.
Succes.

Reageer