Info status betaling in verband met blokkade abonnement

• 16 juli 2019
  • 30 reacties
  • 656 keer bekeken

goedendag,

Ik heb een vraag i.v.m een blokkade op mijn abonnement en gezien uitgaande telefoongesprekken geblokkeerd zijn kan ik de klantenservice dus niet bellen en probeer ik het maar op deze manier.
Ik heb vorig week een betaling verricht via betaal-link (iDeal) waarvan ik via de mail een bevestiging van ontvangst heb ontvangen, maar ik zou toch graag wat meer willen weten over de status en wanneer ik het opheffen van de blokkade kan verwachten;
Binnen 5 werkdagen is mij bekend, maar er zijn er al 3 v.d. 5 voorbij, vrijdag de laatste en ik hoop eigenlijk toch wel voor het weekend mijn telefoon gewoon weer te kunnen gebruiken.

Vriendelijke groet

Admin: Titel van je topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid

30 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Mrs.P, ik kan me voorstellen dat je graag zo snel mogelijk weer aangesloten wilt zijn. En ook dat je graag wilt weten wat de status is, gezien de betaling al een paar dagen geleden is. Goed dat je dit laat weten, ik help je graag verder!

Ik heb meteen je gegevens erbij gepakt. Er is inderdaad een betaling zichtbaar die eind vorige week gedaan is. Deze is verwerkt, ik zie alleen dat dit niet het volledige openstaande bedrag is. Hierdoor staat er nog een resterend bedrag open, waardoor je verbinding nog niet werkt. Zo gauw het volledige bedrag betaald is, wordt je aangesloten. Er stonden verschillende facturen open, waarvan er nu nog een paar over zijn. Ik heb daarom voor de zekerheid een iDeal link voor je aangevraagd voor het nu openstaande bedrag. Om erger te voorkomen, zoals afsluiting, raad ik je aan om dit zo snel mogelijk te betalen.

Ik hoor graag of het gelukt is en laat het ook gerust weten als je vragen hebt!
Dank voor uw antwoord!

Ik ontvang inderdaad net een e-mail met een iDeal link, maar ik begrijp iets niet helemaal;

Welke verschillende facturen stonden of staan er volgens Telfort open?
Naar mijn inziens is er maar factuur die openstaat en dat is de 1e factuur waar een betaalafspraak over is gemaakt en dat lijkt mij logisch dat er dan een openstaand bedrag is.
In de betaalafspraak is blijkbaar inderdaad iets niet helemaal goed gegaan;
én ik heb 2x geen email ontvangen met een betaal-link voor de volgende betaling
én (hiermee praat ik uiteraard niets goed mee) door het niet ontvangen van deze e-mails heb ik er ook niet bij meer bij stilgestaan - daarom vond ik het zo fijn dat er maandelijks zo'n e-mail verstuurd zou worden die mij zou helpen aan herinneren het bedrag te betalen en de iDeal link daarin om direct de betaling te kunnen verrichten
* 23 Juni ontving ik een herinnering-mail met daarin een €€ genoemd die ik niet kon plaatsen + een link om dit openstaand bedrag te betalen en daar ben ik de facturen in gegaan en ontdekte ik dat ik 2x betaalafspraak-betaling had gemist.
In het bedrag zat een maand abonnement (April) gerekend dus heb ik in Juni 2x abonnement betaald, Mei was betaald, maandbetalingen dus bijgewerkt. behalve Juli, maar het lijkt me stug dat het daarom gaat.
Daarna heb ik, zodra het mogelijk was, ook het bedrag van email, 23 Juni via de iDeal link.

Dus ik volg het niet helemaal, mijn maandbetalingen zijn bij en het enige resterende saldo wat nu nog open staat is het bedrag van de betaalafspraak over factuur 1, maar daar was de betaalafspraak ook voor.
Het bedrag die ik net zag in de email is veel te hoog en en klopt niet.

Vandaar mijn vraag welke verschillende facturen er volgens Telfort nog open zouden staan dan?

Alles is in principe betaald! ik zou gewoon heel graag weer;
* aangesloten willen worden - weer gebruik kunnen maken van m'n telefoon waarvoor deze gekocht is
* terug willen naar de gewone betaalafspraak --> als ik alles in 1x kon betalen was deze betaalafspraak ook niet nodig geweest.
* weer de e-mails van Telfort hiervoor ontvangen zoals afgesproken zodat ik wel zie wat ik moet betalen en dat ook direct kan doen via de iDeal-link

Vriendelijke groet,
Goedemiddag,

ik vraag me af of iemand hiermee mee bezig is?

want ik wil heel graag deze situatie/probleem z.s.m. oplossen, ik ga er vanuit Telfort ook

Ik wil heel graag weer aangesloten worden en verder kunnen met mijn telefoon + abonnement, de abonnementskosten p.m. gaan immers ook gewoon door zonder dat ik er überhaupt gebruik van kan maken, dat lijkt mij/is toch ook weer niet de bedoeling.

Vriendelijke groet
Hallo @Mrs.P , het is procedure bij Telfort (en overige providers) dat eerst het compleet openstaande bedrag moet zijn voldaan voordat er weer aangesloten wordt, dat overruled reeds eerder gemaakte betalingsafspraken.
Je kunt het voor jezelf heel eenvoudig nagaan. Als het goed is heb je alle facturen in een (digitale) map, zet daar de betalingen tegenover in ongeveer dezelfde periode en je ziet precies wat je nog verschuldigd bent aan Telfort, dat bedrag betalen en je wordt niet afgesloten of je wordt weer aangesloten.
Met de meegestuurde betaallink betaal je het snelst en ben je binnen enkele uren weer aangesloten.
Betaal je op de 'conventionele' manier dan kan het tot 5 werkdagen duren voordat je weer aangesloten bent.
Goedemorgen Telfort,

Zou de Financiële afdeling vandaag telefonisch contact met mij op kunnen nemen om het een en ander in deze te bespreken? Dat lijkt mij een stuk gemakkelijker en sneller communiceren.

Bij voorbaat mijn grote dank!

Vriendelijke groet
Goedemorgen Telfort,

Zou de Financiële afdeling vandaag telefonisch contact met mij op kunnen nemen om het een en ander in deze te bespreken? Dat lijkt mij een stuk gemakkelijker en sneller communiceren.

Bij voorbaat mijn grote dank!

Vriendelijke groet

Je kunt zelf ook even bellen, dat werkt het snelst.
Succes.
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @Mrs.P, ik heb er nog even voor je naar gekeken. Wat @JanD aangeeft klopt, wanneer een betaling niet op tijd binnen komt en de verbinding geblokkeerd wordt, wordt je aangesloten zo gauw het volledige openstaande bedrag betaald is. Betaalafspraken komen dan te vervallen. Ik lees ook dat je waarschijnlijk een paar e-mails met de iDeal link niet ontvangen hebt. Dat is niet handig natuurlijk, ik snap wel dat je de betaling dan even vergeten bent.

De facturen die open staan, zijn van juni en juli en de factuur van februari. De factuur van februari was hoger in verband met de eenmalige kosten van je toestel. Ik kan je er niet over laten terugbellen, ik raad je aan om even te bellen met de financiële afdeling. Het maakt niet uit of je dat vanaf een ander mobiel nummer of een vaste lijn doet. Zij kunnen je hier het beste mee helpen en hebben alle mogelijkheden die er zijn. Ik stuur je het rechtstreekse telefoonnummer toe in een privébericht.
Goedemorgen, wederom,
ik ben toch met u al in gesprek of niet?
Ik heb u vanochtend vroeg al geantwoord via de privébericht.
Als u daar verder zou kunnen reageren alstublieft.

Vriendelijke groet
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @Mrs.P, ik snap dat het niet gemakkelijk is, zeker door de blokkade en ik zou je hier ook heel graag mee helpen. Het punt is alleen dat ik de mogelijkheden niet heb die je zoekt. Ik kan je alleen aanraden om het openstaande bedrag over te maken, dan wordt je aangesloten. Daarom raad ik je aan om contact op te nemen met de financiële afdeling, via het telefoonnummer dat ik je in het privébericht heb toegestuurd.
Luistert en leest u wel?

IK KAN NIET BELLEN!!! -
op wat voor manier dan ook, naar welk nummer dan ook; Ik kan niet bellen!

BEDRAG KAN NIET IN 1X BETAALD WORDEN -
o.a. daarom wilde ik in overleg met de Fin.afdeling, want ik heb u inzage en duidelijkheid gegeven in mijn betalingen, waaruit blijkt dat er degelijk wel betalingen zijn verricht, bankgegevens liegen niet, en wat achterstallig zou zijn dus niet klopt, maar u (Telfort) doet dus hiermee helemaal niets mee!!

TELFORT KAN NIETS DOEN -
dan weet ik het ook niet meer! ik heb het u in PB al gezegd, ik heb mijn best gedaan, maar meer als dit kan ik niet doen als ik tegen deze muur alleen maar aanloop.
Ik heb geprobeerd te communiceren met Telfort om een oplossing te zoeken voor het deel waar wél mijn verantwoordelijkheid ligt, wat wel openstond, heb inzage en duidelijkheid gegeven in mijn gegevens/betalingen om aan te tonen dat er degelijke wel betaald en wat wel/niet klopt, bankgegevens liegen niet, en er wordt vervolgens hiermee helemaal niets mee gedaan.
Dan houdt het op toch? wat kan ik verder dan nog doen? Hetzelfde wat Telfort nu aangeeft → helemaal niets!Alleen maar blijven roepen hoe geld overgemaakt moet worden, want anders ........

Als ik alles in 1 slag kon betalen was er überhaupt geen betaalafspraak geweest, maar dat was er wel en als het contract beëindigd wordt, waar jullie op uit zijn, zal er toch weer een nieuwe betaalafspraak gemaakt moeten worden (volgende maand is er echt niets veranderd in mijn financiën) over het bedrag waar jullie dan weer mee zullen komen en dat zal me een grote verrassing worden zeg.

Beste Telfort/Alexandra,
drijf het dan maar allemaal op de spits door het op deze manier aan te pakken met jullie klant,
stuur het er dan maar op aan dat er een klant verloren gaat, die notabene al jaaarren klant is zonder geen enkel probleem, omdat contract beëindigd gaat worden, daar dreigen jullie immers alleen maar mee

Zo gaat het er namelijk uitzien als er werkelijk geen andere mogelijkheden zijn! Chapeau Telfort!!
Hallo @Mrs.P
Reactie verwijderd.
Heel fijn als mensen aannames maken betreft personen die men niet kent.

U kent mij niet, U weet niets van mij en U weet dus ook helemaal niets of ik mogelijkheden heb tot bellen of niet. Men kan er niet zomaar blind van uit gaan dat iedereen altijd maar een hulplijn achter de hand heeft of de ruimte heeft om andere opties te proberen! Wat kort door de bocht dit zeg.

dus alstublieft, houdt U toch uw aannames bij uzelf en probeer toch Uzelf niet meer te moeien in dit topic en ga uw eigen wil zoeken om buiten dit verhaal te blijven!
Uw antwoorden helpen op geen enkele manier, zijn eerder beledigend en hebben totaal geen toegevoegde waarde in dit onderwerp. Tot niet ziens meneer Jan!
Reputatie 8
Badge +11
@Mrs.P Goedemorgen, ik snap heel goed wat je bedoelt. En ik zou je ook heel graag helpen met een betalingsregeling of uitstel van betaling, al zou ik alleen kunnen zorgen dat je aangesloten wordt. Het punt is alleen dat ik deze mogelijkheden niet heb, waardoor ik je hier niet verder mee kan helpen dan het geven van deze uitleg. De financiële afdeling heeft de mogelijkheden die er zijn en zij kunnen je verder helpen om dit op te lossen. Het is niet mogelijk om je terug te laten bellen, daarom adviseerde ik je om vanaf een andere aansluiting te bellen.

Ik snap dat dit niet het antwoord is dat je wil krijgen. Ik hoop toch dat je snel een mogelijkheid kan vinden om contact met ze op te nemen, zodat het opgelost wordt.
Goedemorgen,

Nu berekend zijn er 13 dagen voorbij, Juli en Februari zijn verzonden ter betaling, waarvan ik niet begrijp waarom Juli € 22,75 is i.p.v. € 22,50.

Ik snap ook heel goed wat u bedoelt en apprecieer dat u nu we aangeeft te kunnen helpen met een betalingsregeling en/of uitstel van betaling en mogelijk ook dat ik weer aangesloten kan worden, het is alleen jammer dat u niets kan doen, geheel Telfort kan niets doen, maar ik kan ook niets anders doen dan hier blijven reageren en ondertussen dat ik afgesloten ben, zonder ook maar enig oplossing in zicht van beide partijen, mijn abonnementskosten blijven betalen zonder er gebruik van te kunnen maken en waarschijnlijk betalen voor niets omdat Telfort erop aanstuurt (door helaas niets te kunnen doen) dat het contract beëindigt wordt.

1 verschil voor Telfort en mij is alleen wel dat mijn contract beëindigt zal worden, omdat niets wordt opgelost, en er hoogstwaarschijnlijk er extra kosten bovenop het volgens jullie openstaande saldo zal komen, omdat ik heb ondertussen begrepen dat na beëindiging de zaak ook nog eens keer uit handen wordt gegeven naar een incassobureau en joost mag weten op basis van welk bedrag de zaak daar dan vervolgens komt, want a) we zijn het niet eens over het juiste bedrag openstaande saldo en b) heb ik in de afgelopen 2 weken verschillende bedragen voorbij zien komen waarvan 1tje zelf tegen de €400 aan.

Jullie zijn een groot bedrijf en hebben zeker meer capaciteit tot het eventueel creëren van mogelijkheden om een situatie als deze te kunnen op te lossen, de klant te helpen maar ook te kunnen behouden, dan mij

Nee? kunnen we gezamenlijk geen oplossing vinden? Abonnement blijft afgesloten? Gaan we het zó doen? Prima, dan weet ik het ook niet meer, houdt het op en zien we wel hoe dit gaat verlopen.
Meer of minder kan ik er ook niet meer over zeggen, heb alles gezegd, geschreven, laten zien wat moest, wat nodig en relevant was - Ik kan niet toveren, mijn naam is niet Ti Ta Tovenaar.

Ik begrijp dat ook dit niet het antwoord is wat U / Telfort wilt horen en ook ik hoop/wil dat dit z.s.m. opgelost gaat worden, maar ik kan ook niets doen, nogmaals ik heb mijn best gedaan maar ik krijg ondertussen nogal hoofdpijn van de harde muur waar ik tegen aanloop

Dat snapt U /Telfort wel, maar begrijpt U / Telfort dat ook wel?!
Reputatie 8
Badge +11
@Mrs.P Ik begrijp heel goed wat je wilt, en ik kan het me heel goed voorstellen, maar dit kan ik niet voor je regelen. Ik hoop dat je mijn antwoord begrijpt, ondanks dat dit niet het gewenste antwoord is. Ik heb je de opties gegeven die er zijn, dat zijn betalen of contact opnemen met de financiële afdeling, en uitgelegd hoe je dit kunt doen. Wat deze situatie betreft kan ik je niet verder helpen. Daarom zal ik niet meer inhoudelijk reageren in dit topic.
Goedenavond

Zou iemand anders van Telfort dan nog wel een bevestiging kunnen geven dat de betaling is ontvangen?
en wat het resterende bedrag nu zou zijn volgens de administratie?

bij voorbaat dank.
Reputatie 8
Badge +11
@Mrs.P Daar kan ik je wel mee helpen. Het openstaande bedrag is hetzelfde als wat ik je vorige week in een privébericht heb toegestuurd, ik zal het je voor de zekerheid opnieuw toesturen.
Beste Alexandra,

1. U zou toch niet meer reageren ?
  2. Hoe kan een openstaand bedrag hetzelfde blijven als er een betaling is verricht? 🤔
Reputatie 8
Badge +10
  1. Hoe kan een openstaand bedrag hetzelfde blijven als er een betaling is verricht? 🤔

Het bedrag kan wel wijzigen (minder worden) als er een gedeelte wordt betaald maar daarmee is het openstaande bedrag nog niet voldaan.

Wellicht ten overvloede, maar toch nog maar een keer...

Bij een afsluiting vanwege een achterstallige betaling worden alle openstaande bedragen per direct en volledig opeisbaar, dus ook vorderingen die van een eerdere of latere datum zijn.
Zelfs de openstaande faktuur van de lopende (deze) maand die bijvoorbeeld pas in augustus betaald zou hoeven te worden moet eerst betaald worden.
Er mag geen enkel bedrag meer openstaan...

Eventuele eerder getroffen betalingsafspraken komen ook te vervallen als er niet tijdig betaald wordt.

Wellicht ten overvloede, maar toch nog maar een keer...

@Enterprise Fijn dat u probeert te helpen, maar inderdaad → informatie ten overvloede

@Alexandra - Telfort graag uw antwoord op gestelde vragen, dank!

Zou iemand anders van Telfort dan nog wel een bevestiging kunnen geven dat de betaling is ontvangen? en wat het resterende bedrag nu zou zijn volgens de administratie?

bij voorbaat dank.

Beste mensen van Telfort, kom op; Is er alstublieft iemand beschikbaar die mij;
  • bevestiging zou kunnen geven dat de betaling is ontvangen
  • aangegeven wat het resterende saldo nu is ná deze betaling

Zou iemand anders van Telfort dan nog wel een bevestiging kunnen geven dat de betaling is ontvangen? en wat het resterende bedrag nu zou zijn volgens de administratie?

bij voorbaat dank.
Beste mensen van Telfort, kom op; Is er alstublieft iemand beschikbaar die mij;
  • bevestiging zou kunnen geven dat de betaling is ontvangen
  • aangegeven wat het resterende saldo nu is ná deze betaling

Zodra bij Telfort aangekomen, graag ook bevestiging van ontvangst van een nieuwe betaling die ik net heb verricht en alstublieft aangeven wat het resterende saldo is deze betaling.

Dank!
Goedemiddag,

Ik trof net een brief aan in m'n brievenbus van Telfort, de "laatste kans" en daarin staat niet alleen het onjuiste bedrag van resterende saldo, maar er staat ook onjuist dat de maanden Juni en Juli open zouden staan, maar dat klopt niet → deze maanden zijn in ieder eigen maand gewoon betaald.
Zo klopt ook het bedrag niet die zou open staan voor de maand Februari.

Ik heb 2 betalingen verricht en daarvoor een bevestiging ontvangst van betaling gevraagd en of er aangegeven kan worden wat volgens Telfort het nieuwe bedrag is van resterende saldo, maar helaas heb ik nog geen antwoord gekregen.

In de brief staat een bedrag genoemd die niet klopt, sowieso klopte dat bedrag al helemaal niet naar mijn inziens, maar goed volgens de Telfort berekeningen dan klopt dit bedrag ook niet meer, zeker niet ná de 2 betalingen van deze week.

Dus hebben jullie nou de bedragen ontvangen of niet?
en wat staat er volgens jullie dan nog open?

Hoe vaak moet ik het nog vragen. beste Telfort?

p.s. 15 dagen abonnement niet kunnen gebruiken!
Nee? Niets? Niemand?

🤷🏻

👌🏼👌🏼
Je wil zelf toch dat @Alexandra - Telfort niet meer reageerd en anderen zich er niet mee bemoeien.

Maar 1 ding, zolang je niet met de betaallink betaald duurt het 5 werkdagen voordat een betaling is verwerkt, en de brief is van een paar dagen terug dus staan die betalingen er niet op.
En zodra alles betaald en verwerkt is word je pas weer aangesloten.
Geen minuut eerder, en je hebt niet lang meer als je de brief hebt gehad.

Reageer