beantwoord

Inflatiecorrectie nieuw onderdeel van Internet/TV?

• 6 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 252 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb verlengd met voordeel en zie tot mijn verrassing in het contract de inflatiecorrectieclausule staan.
Is die nieuw voor deze productcategorie of niet?
icon

Beste antwoord door Enterprise 6 augustus 2017, 12:32

Nee, inflatiecorrectie wordt al jaren toegepast, ook op de 'Alles-in-één' abonnementen...
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Nee, inflatiecorrectie wordt al jaren toegepast, ook op de 'Alles-in-één' abonnementen...
Reputatie 1
Bijzonder. Ik zie het niet in mijn vorige contracten vermeld. Kan me ook niet herinneren dat in vorige jaren per 1 juli de rekening met de typische centenbedragen die dit oplevert werd verhoogd. In de help vind je uitleg hierover ook alleen onder mobiel terug.
Reputatie 8
Badge +15
@rindertb
Op pagina 10 van de algemene voorwaarden (pdf) vind je het terug:
Onze tarieven worden jaarlijks geïndexeerd volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. Het moment waarop dat gebeurt, verschilt per merk en per dienst. De datum van indexering staat in de tarievensheet op onze website. De indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan 3 maanden klant bent.

Waarschijnlijk waren je vorige contracten binnen de 3 maanden afgesloten dat de inflatiecorrectie is berekend. En dan wordt de inflatiecorrectie niet toegepast.
Reputatie 1
Dat zag ik ook. Maar de datering van die voorwaarden is recent.
Reputatie 8
Badge +19
Verwijderd... zelfde antwoord.
Reputatie 8
Badge +15
De voorwaarden worden inderdaad bijgewerkt. Maar daarin zijn standaard de regels over inflatiecorrectie in verwerkt. Die gaan dus gewoon mee als de algemene voorwaarden worden bijgewerkt.
Reputatie 1
?? Zeg je nu dat het inderdaad nieuw is?
Reputatie 8
Badge +15
Je leest niet he?
In al die jaren dat de inflatiecorrectie wordt toegepast staat het in de voorwaarden. Worden de voorwaarden bijgewerkt dan gaat de inflatiecorrectie gewoon mee in de bijgewerkte voorwaarden.
Reputatie 1
In tegenstelling tot mijn vorige internet/tv overeenkomsten werd de correctie in mijn overeenkomst mobiel van begin 2016 al expliciet genoemd. Per de volgende maanden juli ging het dan ook met 11 en 10 centen omhoog.

Overigens lijkt het er voor mij op dat je met je uitleg over bijgewerkte voorwaarden de topicvraag met 'ja' beantwoordt.

Reageer