Inflatiecorrectie en (extra) afronding

• 10 juli 2017
  • 4 reacties
  • 427 keer bekeken

Ik heb onlangs mijn abonnement (mobiel) verlengd en daarbij ook een telefoon aangeschaft. Voor de bundel betaal ik 12,50 euro per maand en voor de telefoonaflossing betaal ik 16,00 euro per maand.
Telfort voert per 1 juli 2017 een inflatiecorrectie toe van 0,6%.
Nergens lees ik dat die correctie ook wordt berekend over de telefoonaanschaf. Toch wordt hier ook de inflatiecorrectie op toegepast.
Is dit juist?

De inflatiecorrectie die nu wordt berekend gaat dus over 12,50 euro + 16,00 euro - dat zou dan op 0,17 euro per maand uitkomen.
Telfort rond dit af naar 0,20 euro .... waarom?? Mag dit?

4 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb ergens op het forum gelezen dat het in de 21% btw zit die onder de streep wordt berekend
Sorry maar dit is niet een duidelijk antwoord 😔
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Hdektep, wellkom op het forum! Ik ontvang graag je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan voor je uitzoeken hoe dit zit.
Reputatie 8
Badge +16
Nog bedankt voor jouw gegevens. Je laatste factuur is inmiddels beschikbaar en ik heb deze bekeken. De infatiecorrectie wordt alleen berekend voor de bel-, sms- en MB-bundel. Dus niet voor jouw toestelbundel van €€16 euro. Dit bedrag blijft gewoon hetzelfde. Als je de factuur opent dan kun je dit verder nakijken. Voor meer informatie zie Inflatiecorrectie mobiele abonnement.

Reageer