beantwoord

incassodatum wijzigen

• 26 januari 2019
  • 3 reacties
  • 245 keer bekeken

Reputatie 1
Graag zou ik de incassodatum van mijn mobiele abonnement willen aanpassen zodat het elke maand rond de 1e wordt afgeschreven. Is dit mogelijk?

Mvg Kim
icon

Beste antwoord door Neel25 26 januari 2019, 19:48

Ja, dat klopt.

Waarom kan de incassodatum voor Telfort Mobiel niet worden aangepast?
Bij Telfort werken we met een zogeheten 'rolling billing' proces. Dit houdt in dat we het facturatieproces gelijk trekken met de datum waarop je abonnement is gestart. Bij dit proces wordt verbruik tot de nieuwe factuurperiode in rekening gebracht. De abonnementskosten vanaf de nieuwe factuurperiode worden met 1 maand vooruit in rekening gebracht. Omdat er in veel gevallen MB's en belminuten naar rato worden berekend, is het systeemtechnisch niet mogelijk om de incassodatum te verschuiven.

https://forum.telfort.nl/factuur-337/factuur-mobiel-verschillende-data-afschrijving-en-geen-email-notificatie-78105#post650261
Bekijk reactie

3 reacties

Naar mijn weten kan je de incassodatum voor mobiel niet wijzigen.
Reputatie 1
Ja, dat klopt.

Waarom kan de incassodatum voor Telfort Mobiel niet worden aangepast?
Bij Telfort werken we met een zogeheten 'rolling billing' proces. Dit houdt in dat we het facturatieproces gelijk trekken met de datum waarop je abonnement is gestart. Bij dit proces wordt verbruik tot de nieuwe factuurperiode in rekening gebracht. De abonnementskosten vanaf de nieuwe factuurperiode worden met 1 maand vooruit in rekening gebracht. Omdat er in veel gevallen MB's en belminuten naar rato worden berekend, is het systeemtechnisch niet mogelijk om de incassodatum te verschuiven.

https://forum.telfort.nl/factuur-337/factuur-mobiel-verschillende-data-afschrijving-en-geen-email-notificatie-78105#post650261
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Kim, ik zie dat Mandy en Neel al te hulp zijn geschoten in dit topic. Het is niet mogelijk om je factuurdatum te veranderen. In de reactie van Neel lees je waarom dat niet kan.
Ik kan me voorstellen dat je je vraag vanuit een behoefte stelt om je factuurdatum te wijzigen en vind het vervelend dat ik je daar niet bij kan helpen.

Reageer