beantwoord

Incasso bureau VS Telfort. Wie helpt mij?!

• 25 februari 2020
  • 12 reacties
  • 287 keer bekeken

Reputatie 1

Echt een hele vervelende ervaring met Telfort gehad. Ik schijn een factuur uit 2016 niet betaald te hebben, maar Telfort heeft niet de openstaande factuur voor mij. Nu is het dus bij een incasso bureau terecht gekomen en kan Telfort mij dus niet meer helpen. 

Ik heb al tig keren met het incasso bureau aan de telefoon gezeten, die verwijzen mij naar Telfort. Maar elk gesprek met de klantenservice Telfort eindigt met een teleurstellend antwoord dat ik bij het incasso bureau moet zijn. Echt een klassiek voorbeeld van kastje naar de muur. 

Hoe kan het dat ik nu, 4 jaar later, wordt geconfronteerd met een “onzichtbare” factuur?! Moet Telfort niet eerst aantonen dat dat bedrag openstaat dmv een factuur ipv hun handen er vanaf trekken en geld te eisen?!

Wat kan Telfort nu nog voor mij betekenen???? 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 28 februari 2020, 09:47

Hoi @timknulst, een vordering van 4 jaar geleden dus. En nu wordt je van het kastje naar de muur gestuurd als je navraag doet. Dat is niet zo fijn. In principe is het inderdaad zo dat als het overgedragen is naar het incassobureau dat alle afhandeling via het bureau loopt. 

Er lijkt echter wat onduidelijkheid waar het over gaat. Ik wil nog graag eens mee zoeken. Ik kan in ieder geval op jouw huidige abonnementen niets vinden. Heb je nog gegevens van eerdere abonnementen of van voor een verhuizing of dergelijke? Kun je die dan onder het kopje Extra informatie toevoegen in jouw Forumprofiel?

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @timknulst , als Telfort haar vordering op jou heeft uitbesteed aan een deurwaarder of incassobureau heb je alleen met dat bureau te maken en niet meer met Telfort.

Voor alle vragen kun je dus alleen bij dat bureau terecht.

Reputatie 8
Badge +16

En als aanvulling… het incassobureau moet de vordering onderbouwen. En dat betekent dus dat ze de factuur moeten kunnen overleggen.

Ik zou sowieso niet betalen aan dat incasso bureau zonder de juiste documenten. en onderbouwing.

Laten ze het maar voorkomen als ze willen, meestal druipen ze dan wel af.

Reputatie 8
Badge +16

is het geen gekochte vordering, er zijn een aantal cowboys in de markt die onterechte vorderingen proberen te innen, weet niet met welk bureau je te maken heb?

Reputatie 8
Badge +8

Voor een deurwaarder zou ik 'bang' zijn, voor een incassobureau niet, iedereen kan zich incassobureau noemen.

Laten ze eerst maar met feiten komen.

Je wordt nu 4 jaar na dato pas benaderd?  Dan moeten er in voorgaande jaren ook betalings herrineringen zijn gestuurd. Deze kan onterecht mee zijn gekomen met een andere partij uitstaande betalingen.

Er zijn nog meer topics over dit onderwerp.

Misschien staan daar nog tips bij?

@JanDEen deurwaarder hoef je ook niet bang voor te zijn, degene die bij mij aan de deur zijn geweest vonden een bakkie koffie lekker en gingen daarna weer naar huis, 2x voor vorige bewoners en aangezien ik post ongeopend retour stuur wist ik zelfs de eerste keer niet eens dat op alles beslag was gelegt en ze het huis leeg kwamen halen, de hele rataplan inclusief officier van justitie(agent) slotenmaker en verhuizers stonden aan de deur, kwam net op tijd thuis.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @timknulst, een vordering van 4 jaar geleden dus. En nu wordt je van het kastje naar de muur gestuurd als je navraag doet. Dat is niet zo fijn. In principe is het inderdaad zo dat als het overgedragen is naar het incassobureau dat alle afhandeling via het bureau loopt. 

Er lijkt echter wat onduidelijkheid waar het over gaat. Ik wil nog graag eens mee zoeken. Ik kan in ieder geval op jouw huidige abonnementen niets vinden. Heb je nog gegevens van eerdere abonnementen of van voor een verhuizing of dergelijke? Kun je die dan onder het kopje Extra informatie toevoegen in jouw Forumprofiel?

Reputatie 8
Badge +8

@JanDEen deurwaarder hoef je ook niet bang voor te zijn, degene die bij mij aan de deur zijn geweest vonden een bakkie koffie lekker en gingen daarna weer naar huis, 2x voor vorige bewoners en aangezien ik post ongeopend retour stuur wist ik zelfs de eerste keer niet eens dat op alles beslag was gelegt en ze het huis leeg kwamen halen, de hele rataplan inclusief officier van justitie(agent) slotenmaker en verhuizers stonden aan de deur, kwam net op tijd thuis.

Hallo @Doornekamp33 , voor een deurwaarder ben ik natuurlijk ook niet bang, heb vroeger beroepshalve veel met ze te maken gehad en het was tijdens de koffieklets vaak lachen, gieren en brullen met die mensen.

Maar, alle gekheid op een stokje, een deurwaarder heeft een wettelijke status, toch wel iets om rekening mee te houden. Daar kun je echt niet mee dollen als het er op aan komt.

Klopt, maar als jij het kan weerleggen dat die niet bij jou moet zijn is er prima mee te praten onder het genot van een bakkie koffie, en post niet aan jou gericht mag je niet openmaken, dus de beslag legging heb ik netjes terug gestuurd bleek in dat gesprekje.

Na navraag bij de verhuurder kwam aan het licht dat de schuldenaar zich niet had uitgeschreven, daarom bleef het komen.

Wat dat betreft zijn incasso bureaus lastiger.

Reputatie 8
Badge +11

@timknulst Heb je het inmiddels duidelijk of wil je dat ik nog eens mee ga kijken?

Reageer