Hoge rekening door verbruik van mobiel internet

• 1 december 2012
  • 19 reacties
  • 3805 keer bekeken

waarom krijg ik geen antwoord op mijn klacht zowel via blog niet als via mail niet? maar ik krijg wel mijn openstaande rekening dat ik die snel moet betalen anders wordt ik geblokkeerd en ik dan weer extra moet betalen als deze weer aangesloten moet worden??? ik vind de service echt heel slecht van Telfort, ik zit al ruim weken op antwoorden te wachten en denk dat ik het nu toch maar hogerop gaat zoeken, naar de consumentenbond of programma's als kassa. m.v.g. P. Bravenboer

19 reacties

als je je klacht ook hier neer zet kan Webcare er op reageren, en misschien kunnen forumleden je helpen
Badge
@P. Bravenboer

Welkom op het forum! Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over onze dienstverlening. Wanneer je je klacht in dit topic kenbaar maakt help ik je graag verder.

Jelmer
@P. Bravenboer

Welkom op het forum! Jammer om te lezen dat je ontevreden bent over onze dienstverlening. Wanneer je je klacht in dit topic kenbaar maakt help ik je graag verder.

Jelmer

14-11 deze brief al op het forum gezet en 2 dagen later een email van beide totaal geen reactie terwijl ik een bevestiging krijg dat je binnen 10 werkdagen een antwoord krijgt, wel krijg ik de herinneringsnota (die ik niet kan betalen) en er komt nog een rekening aan van 450 euro, heb mijn kinderen moeten evrtellen dat sinterklaas niet komt dit jaar zo triest allemaal. En dat allemaal omdat ik een functie waar ik niet om gevraagd heb op mijn telefoon had, die ik helemaal niet wilde. sterker nog dacht op wifi te zitten. maar hieronder volgt de brief nog een keer. ik kan alleen maar hopen op goede service van telfort, want heb op het forum een zelfde brief gelezen waar het ook op kwijtgescholden werd. dus hoop ik dat dit bij mij ook gebeurd zodat ik toch nog een leuke december maand kan doen met mijn kinderen

6 Reacties

14-11-2012 18:11

1

Door net mijn betalingen te gaan doen via de rabobank, krijg ik net de schrik van mijn leven er is 300 euro afgeschreven door Telfort, na online bekijken van de rekening werd de schrik nog veel erger in de eerste week van november is de rekening nu alweer opgelopen tot 450 euro en heb nog geen miunuut gebeld en nog geen sms verstuurd, door de financieele problemen die ik al heb probeer ik hem niet te gebruiken. nu zijn dit internetkosten en zover ik weet gebruik ik alleen af en toe Wifi???Ik wist niet eens dat ik betaald kon internetten, het gaat al maanden via de wifi in huis, waarom ik nu ineens torenhoge kosten heb begrijp ik niet waarom ben ik niet gewaarsschuwd dat na jaren gebruik van telfort (door 2 personen, zowel mijn man als ik die een nummer hebben/hadden) en nooit extra kosten te hebben, alleen in het buitenland. dat wij nu buitensporig gebruik van internet hebben??? Dit kan en mag toch niet gebeuren?? ik heb geen abonnement voor internet hoe kunnen ze mij dan wel zulke hoge rekeningen geven?? ik zit helemaal in zak en as, dit zat ik al maar wordt nu nog verder de put in gedreven, en dit al omdat ik op moment werkloos ben?? ik ga ervan uit dat jullie mij dit terug betalen? mijn zoon heeft een abonnement met onbeperkt internetten een mobiel telefoon kosten en zelfs nog 75 smsjes voor slechts 16,50 per maand hoe kan een rekening dan in een week tijd 450 euro zijn, is dit waar de telefoonmaatschappijen het dan van moeten hebben?? de fouten van de mensen??? ALSJEBLIEFT TELFORT doe mij dit niet ook nog aan??? red mij en zeg dat dit kwijt gescholden wordt??? ik heb voor een kleine 800 euro aan internetkosten dit kan ik gewoon niet betalen. laat mij zoals ik al jaren ben tevreden over jullie blijven, moet toch wel duidelijk zijn dat ik dit niet heb geweten?!?!? 
@P. Bravenboer

Jelmer

wederom dus geen reactie, wat is dit toch met telfort

Lees net je verhaal Bravenboer. Ik zat met 't zelfde probleem. Had altijd belbundel en sms een paar jaar bij Telfort. Perfect. 2 maanden geleden kocht ik een smartfone en die brak gelijk het (ongevraagde) internet open. Godzijdank waarschuwde mijn zoon (n.a.v. Tros Radar) maar was toch enige tientjes lichter aan mijn rekening. Ineens was ik INTERNETKLANT zonder die keuze te hebben gemaakt. Inderdaad een schande dat dit automatisch tot stand komt en de simcard van je bellen en sms abonnement ook internet vreet op je telefoonrekening.

Inmiddels heb ik internet/bellen/sms voor 15 euro per maand, dus ben van die praktijken verlost met spooknota's ! Maar het blijft spookachtig in Telecomland, want mijn internet begaf het na een maand en moet steeds 250 MB bijkopen om verder te kunnen gaan i.v.m. een storing... 

Lees net je verhaal Bravenboer. Ik zat met 't zelfde probleem. Had altijd belbundel en sms een paar jaar bij Telfort. Perfect. 2 maanden geleden kocht ik een smartfone en die brak gelijk het (ongevraagde) internet open. Godzijdank waarschuwde mijn zoon (n.a.v. Tros Radar) maar was toch enige tientjes lichter aan mijn rekening. Ineens was ik INTERNETKLANT zonder die keuze te hebben gemaakt. Inderdaad een schande dat dit automatisch tot stand komt en de simcard van je bellen en sms abonnement ook internet vreet op je telefoonrekening.

Inmiddels heb ik internet/bellen/sms voor 15 euro per maand, dus ben van die praktijken verlost met spooknota's ! Maar het blijft spookachtig in Telecomland, want mijn internet begaf het na een maand en moet steeds 250 MB bijkopen om verder te kunnen gaan i.v.m. een storing...

bedankt voor je mail, ja ik kwam er pas achter na 800 euro en telfort reageerd gewoon niet, heb niks betaald nog maar wat een schande van tefort dat ze niet reageren. 12 november ben ik al begonnen met mailen en forum, ik weiger er nog eens kosten aan te maken om te bellen. inmiddels wel een herinnering van betalen gekregen uiteraard maar reageren homaar... domweg heb ik die  800 euro niet dus kan hem niet eens betalen, maar wel zuur met 3 kinderen in deze maand. een kennis heeft hetzelfde gehad bij t mobil en heeft het vergoed gekregen, dus ben erg benieuwd naar de service van telfort, ik vrees met grote vrezen want reageren kunnen ze al niet fatsoenlijk. jammer hoor
Badge
Beste,

Geduld opbrengen kan ook een moeite zijn,
Jelmer zal vast achter de schermen al bezig zijn voor u!
U zal denk ik snel bericht via privebericht krijgen en anders kan het ook zijn dat ze u een persoonlijke brief sturen.

Jelmer heeft u gister al toegezegd dat hij zal kijken wat hij voor u kan doen zodra hij weet wat er aan de hand is,
In dit geval is het waarschijnlijk een stuk ingewikkelder dan normaal en dan heeft hij tijd nodig en dan kan het dus gebeuren dat er niet binnen 24 uur terug gereageerd wordt.
Dus aub probeer nog even af te wachten inplaats meteen te gaan roepen dat er wederom niet gereageerd wordt.

Als Jelmer zegt dat hij gaat onderzoeken zodra hij meer info van u heeft dan zal hij dit ook doen!

Met vriendelijke groet,
JordyPeter
[quote]Beste,

Geduld opbrengen kan ook een moeite zijn,
Jelmer zal vast achter de schermen al bezig zijn voor u!
U zal denk ik snel bericht via privebericht krijgen en anders kan het ook zijn dat ze u een persoonlijke brief sturen.

Jelmer heeft u gister al toegezegd dat hij zal kijken wat hij voor u kan doen zodra hij weet wat er aan de hand is,
In dit geval is het waarschijnlijk een stuk ingewikkelder dan normaal en dan heeft hij tijd nodig en dan kan het dus gebeuren dat er niet binnen 24 uur terug gereageerd wordt.
Dus aub probeer nog even af te wachten inplaats meteen te gaan roepen dat er wederom niet gereageerd wordt.

Hoi JordyPeter

Ik begrijp wel wat je bedoeld maar lijkt mij dat hij dan toch echt mijn gegevens moet hebben, buiten mijn naam heeft hij helemaal niks. maar mijn brief stond al vanaf 12 november op het forum en vanaf 14 november een email waar ik een standaard mail van terug kreeg dat er binnen 10 werkdagen een antwoord zou komen, die zijn ook allang verstreken, dus mag mijn geduld dan op zijn? ze zijn wel rap met een dreigbrief sturen dat als ik niet betaal mijn telefoon afgesloten zal worden en ik een boete moet betalen indien die weer aangesloten moet worden. Dus mag ik nu onderhand toch wel teleurgesteld zijn in de gang van zaken van Telfort. een andere meneer had precies hetzelfde probleem en alles was met 2 dagen beantwoord en afgerond waarom moet het bij mij dan een maand duren??? Als het goed is wordt morgen mijn telefoon afgesloten, zou het een schande vinden, want toen ik erachter kwam heb ik gelijk stappen ondernomen.

Maar u vind kennelijk dat ik nog meer geduld moet hebben, maar wordt morgen wel afgesloten door hun
Badge
Beste,

Meer gevens heeft Jelmer ook niet nodig en waarom dat is zal ik uitleggen,

Op het forum staat u IP adres vastgelegd en via het IP adres hebben toegang tot u klantgegevens,
Dit is hoe hun werken,

Mocht het zo zijn dat u mogen als nog wordt afgesloten zet het dan in ieder geval hier op het zelfde topic neer,
Zo weet Jelmer ook dat u onderhand bent afgesloten.
Mocht het zo zijn dat er inderdaad fouten gemaakt zijn bij telfort zal Jelmer echt niet moeilijk zijn voor compensatie!
Ik weet in ieder geval dat de telfort medewerkers op het forum véél meer kunnen dan de telefonische medewerkers.

Ik hoop dat u onderhand iets meer duidelijkheid heeft gekregen van mij,
Ik weet in wat voor kwestie u een beetje zit maar in deze zaak is het helaas echt niet anders dat er geduld
Opgebracht moet worden zodat Jelmer het op een nette manier kan proberen op te lossen voor u!

Jelmer is echt iemand die zich aan zijn woord houdt maar helaas kost alles tijd ook deze onderzoek.

Met vriendelijke groet,
JordyPeter
Beste,

Meer gevens heeft Jelmer ook niet nodig en waarom dat is zal ik uitleggen,

Op het forum staat u IP adres vastgelegd en via het IP adres hebben toegang tot u klantgegevens,
Dit is hoe hun werken,

Mocht het zo zijn dat u mogen als nog wordt afgesloten zet het dan in ieder geval hier op het zelfde topic neer,
Zo weet Jelmer ook dat u onderhand bent afgesloten.
Mocht het zo zijn dat er inderdaad fouten gemaakt zijn bij telfort zal Jelmer echt niet moeilijk zijn voor compensatie!
Ik weet in ieder geval dat de telfort medewerkers op het forum véél meer kunnen dan de telefonische medewerkers.

Ik hoop dat u onderhand iets meer duidelijkheid heeft gekregen van mij,
Ik weet in wat voor kwestie u een beetje zit maar in deze zaak is het helaas echt niet anders dat er geduld
Opgebracht moet worden zodat Jelmer het op een nette manier kan proberen op te lossen voor u!

Jelmer is echt iemand die zich aan zijn woord houdt maar helaas kost alles tijd ook deze onderzoek.

Met vriendelijke groet,
JordyPeter

heel erg bedankt door jou heb ik iets meer vertrouwen gekregen THANKS
Badge
Graag gedaan,

Hopelijk bent u nog niet afgesloten!
En hopelijk hoort u ook zo snel als mogelijk wat van Telfort.

Met vriendelijke groet,
Jordy
Reputatie 3
Badge +1
@P. Bravenboer,

Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent van de hoge telefoonrekening. Als er kosten zijn voor mobiel internet dan betekent dit dat er een verbinding is geweest met een netwerk dat sterker was dan het Wi-Fi netwerk. Ik adviseer je dan ook om een blokkade te plaatsen voor mobiel internet. Op deze manier kun je alleen gebruik maken van Wi-Fi en wordt je niet verrast door onaangename kosten. Ik kan dit voor je in orde maken. Daarnaast kijk ik graag voor je na of wij wat voor jou kunnen betekenen m.b.t. de hoge factuur.
Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Badge
Dit is inderdaad een hele goede oplossing aangezien ik ook altijd mobiel internet alleen via WiFi gebruik!
Badge
En is de afsluiting door gegaan?
Hoi Jordypeter

nee afsluiting is nog niet gedaan, wel een schikking gehad dat ik van de 800 zelf 150 moet betalen, uiteraard een enorme meevaller maar vind het nog teveel geld, (ik heb het domweg niet) ik zal het er helaas mee moeten doen, maar ga wel weg bij telfort na jaren klant tezijn geweest, had toch wel op meer gehoopt. want hoe groot het bedrag ook is je moet wel 1 lijn trekken is mijn mening. ik had hier niet om gevraagd en kwam er helaas veel te laat achter. de kids al geen sint gehad die ze gewend zijn door dit alles en het kerstgeld  ja dat gaat naar telfort helaas. maar bedankt voor al je berichten
Reputatie 8
Badge +17
Uiteraard is €150 veel geld, voor iets niet gewenst...

maar bekijk het ook eens positief: een Sinterklaas en/of kerstkado van €650 is meer dan mooi...

hoe ongevraagd de dienst ook is, je hebt er (onbewust) wél gebruik van gemaakt en Telfort had je ook die €800 kunnen laten betalen en nu ga je zitten sikkepitten dat je meer coulance had willen hebben, beetje jammer...

je geeft me het gevoel dat ik ergens spijt van heb gekregen 😞
Uiteraard is €150 veel geld, voor iets niet gewenst...

maar bekijk het ook eens positief: een Sinterklaas en/of kerstkado van €650 is meer dan mooi...

hoe ongevraagd de dienst ook is, je hebt er (onbewust) wél gebruik van gemaakt en Telfort had je ook die €800 kunnen laten betalen en nu ga je zitten sikkepitten dat je meer coulance had willen hebben, beetje jammer...

je geeft me het gevoel dat ik ergens spijt van heb gekregen :(

nee hoor u hoeft er geen spijt van te krijgen, ik ben er ergens heel erg blij mee, maar als u mijn situatie zou weten dan zou u mij ook begrijpen. mijn situatie is momenteel heel dramatisch door de economie.

alleen heb ik een brief gelezen op het forum van oktober van iemand anders die vertelde dat er een rekening overbleef van 10 euro belkosten tot dit alles en dat derest was kwijtgescholden, in een zelfde situtatie, dat gaf mij moed. Dus ja daarom ben ik toch een beetje teleurgesteld. Maar ik heb mijn portie wel gehad dit jaar en kan alleen maar hopen dat 2013 beter zal verlopen want werkelijk slechter kan niet. Maar Telfort bedankt voor dit kerstcadeau dit is gemeend ik zie wel hoe ik hem ga betalen maar heus ik betaal nog netjes
Badge
Beste Bravenboer,

Ik begrijp natuurlijk wel dat het uiteindelijk niet is waar u op gehoopt had,
Maar op zich kunt u het ook zo zien,
Telfort heeft eigenlijk kosten in rekening gebracht omdat er gebruik is gemaakt van een dienst waarvoor hun dus de kosten moeten brengen naar de klant.
Dat dit niet de bedoeling is geweest begrijpelijk maar Telfort wist dit ook niet van te voren,
Want er zijn ook genoeg mensen die elke maand zo'n rekening binnen krijgen omdat het de waarheid is.

En telfort moet uiteindelijke ook hun eigen rekening betalen dus ze hebben dan wel niet alles kwijt gescholden maar ik kan u wel verzekeren dat dit een hele riante vergoeding is aangezien telfort ook hier verlies van heeft nu,

Ik begrijp ook dat u dus weg gaat bij Telfort wat natuurlijk heel erg jammer is maar ik heb ook bij andere providers gezeten maar daar zullen ze nooit zo makkelijk zijn met vergoedingen dan telfort en zeker niet met zo'n riante vergoeding.

Misschien is het een idee om het een paar maanden aan te kijken eerst en kijken of alles verder nu goed gaat?

En schrik niet het zou best kunnen zijn dat de verrekening pas plaatst vind volgende maand dus dat u deze maand nog een hoge rekening krijgt dit gebeurt helaas omdat het systeem automatisch de rekeningen verstuurt en hun vaak pas bij de volgende betaaltermijn de verrekening kunnen doorvoeren.

Ik hoor nog wel van u,

Met vriendelijke groet,
JordyPeter

ps dit bedrag dat u kwijt gescholden is dat is ongeveer 57% meer dan dat ze normaal doen! misschien dat dit u een beetje gerust steld en begrijpelijk dat u dat niet in 1 keer kan betalen vraag dan in ieder geval aan 1 van de moderators hier op het forum voor een betaal regeling!
Beste Bravenboer,

Ik begrijp natuurlijk wel dat het uiteindelijk niet is waar u op gehoopt had,
Maar op zich kunt u het ook zo zien,
Telfort heeft eigenlijk kosten in rekening gebracht omdat er gebruik is gemaakt van een dienst waarvoor hun dus de kosten moeten brengen naar de klant.
Dat dit niet de bedoeling is geweest begrijpelijk maar Telfort wist dit ook niet van te voren,
Want er zijn ook genoeg mensen die elke maand zo'n rekening binnen krijgen omdat het de waarheid is.

En telfort moet uiteindelijke ook hun eigen rekening betalen dus ze hebben dan wel niet alles kwijt gescholden maar ik kan u wel verzekeren dat dit een hele riante vergoeding is aangezien telfort ook hier verlies van heeft nu,

Ik begrijp ook dat u dus weg gaat bij Telfort wat natuurlijk heel erg jammer is maar ik heb ook bij andere providers gezeten maar daar zullen ze nooit zo makkelijk zijn met vergoedingen dan telfort en zeker niet met zo'n riante vergoeding.

Misschien is het een idee om het een paar maanden aan te kijken eerst en kijken of alles verder nu goed gaat?

En schrik niet het zou best kunnen zijn dat de verrekening pas plaatst vind volgende maand dus dat u deze maand nog een hoge rekening krijgt dit gebeurt helaas omdat het systeem automatisch de rekeningen verstuurt en hun vaak pas bij de volgende betaaltermijn de verrekening kunnen doorvoeren.

Ik hoor nog wel van u,

Met vriendelijke groet,
JordyPeter

ps dit bedrag dat u kwijt gescholden is dat is ongeveer 57% meer dan dat ze normaal doen! misschien dat dit u een beetje gerust steld en begrijpelijk dat u dat niet in 1 keer kan betalen vraag dan in ieder geval aan 1 van de moderators hier op het forum voor een betaal regeling!

ik had een abonnementje van 6 euro omdat al het andere te duur voor mij is, ik ga weg bij telfort puur omdat het mij te duur is, ga dus niet over naar een andere provider, ik belde al heel weinig ze verdiende al aan mij. zeker de laatste maanden (op 2 na dan hihi) ik ga dus weg omdat een mobiel mij domweg te duur is en dan maar geen luxe, het is niet voor iedereen weggelegd. ik had een oude mobiel van iemand gekregen en die is mij duur komen te staan. dus voor mij nu weg met die zooi. ik hoef het niet meer. en mocht ik er weer aan beginnen dan ga ik wie weet gewoon weer terug naar telfort. Ik heb hier veel van geleerd dat alles te blokkeren is. dus in vervolg zal ik dat ook eisen, want dit wil ik echt nooit meer meemaken

Reageer