Hoge factuur voor mobiel internet na FUP

  • 7 december 2012
  • 20 reacties
  • 5059 keer bekeken

Ik kreeg de schrik van mijn leven toen ik vandaag een sms bericht kreeg waarin stond dat de automatische afschrijving van 4845,30 euro was mislukt. 
4845,30 euro!!!!! Ik maak gebruik van een sim only abonnement van 300 min en 100 smsjes. Daarnaast had ik een internetbundel met een fair use policy. 

Ongeveer een maand geleden werdt mijn internet bundel plots afgesloten. Na enige navraag bleek dat ik de fair use policy had overschreden waarvoor ze ook kennelijk 2 brieven over hadden gestuurd. Deze had ik overigens nooit ontvangen. De klantenservice kon helaas niks voor mij doen. .

Vandaag blijkt dus dat telfort kosten is gaan berekenen voor data gebruik na het versturen van de laatste brief. Welke ik dus nooit heb gehad!
Deze kosten zijn binnen 20 dagen kennelijk opgelopen tot 4845,30 euro!! Hoe is dit mogelijk!?! Ze kunnen toch niet verwachten dat ik zo'n bedrag zomaar even kan betalen?? 

Ik snap niet waarom telfort geen smsjes of emails verzenden in dit soort gevallen. Waarom stuurt een bedrijf dat zich specialiseerd in bellen en internet geen smsje of mailtje in dit soort gevallen. Zo zijn ze zeker dat het bericht aankomt en komt de klant niet voor zulke verassingen te staan!!

Ik zou het niet meer dan redelijk vinden als telfort mij op een coulante manier benaderd.

Zijn er mensen met dergelijke ervaringen?? Alle hulp is welkom!! Ik kan simpelweg niet 4845,30 euro ophoesten!! HELP

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat mij niet duidelijk is: hoe kan je toch datagebruik hebben als je internetbundel is afgesloten?

Als je inlogt op "Mijn Telfort"-mobiel, dan kan je de specificaties zien van de facturen en mogelijk dat je dan ook je datagebruik kan zien.

en, als je afgesloten wordt vanwege FUP, dan ga je toch zélf ook controleren wát er eventueel mis kan zijn, waaraan de afsluiting zou kunnen liggen?

vreemd dat je dat dan toch nóg een maand laat doorlopen zónder inzicht in het hoe-en-wat....

of niet? heb ik het mis?
Sinds ik eind oktober afgesloten ben heb ik ook geen data gebruik meer. De rekening is van de maand oktober voordat ik afgesloten werd. Ik heb toen ook met de klantenservice gebeld, maar die vertelde niks over extra kosten.
Toen ik vandaag met de klantenservice sprak werdt mij verteld dat er ong. 5 oktober een brief was verstuurd, als laatste waarschuwing, waarna ze kosten zijn gaan berekenen voor data verbruik. 
Ik heb die brieven nooit ontvangen en was mij van geen kwaaf bewust tot nu dus, een maand later, de rekening verschijnt.

Ik hoop dat het zo duidelijker is. MVG
Reputatie 8
Badge +17
Maar, ben je er nu al achter waardoor het komt? Want het is, aan het bedrag te zien, wel héél véél data wat je gebruikt hebt.

Heb je films gedownload of gekeken? Of wat anders gedownload?

woon je soms in een grensgebied, zodat de telefoon contact maakt met en buitenlandse provider?
Ik gebruik mijn telefoon in principe voor alles omdat ik thuis geen internet heb, maar naar mijn idee niet buitensporig. Wat mij enorm frustreerd is dat telfort niet in staat is geweest om mij op de hoogte te stellen dat ik te veel data gebruikte. Ik ben hier gewoon niet over geinformeerd!! Ja ze hebben 2 brieven gestuurd, maar deze heb ik niet ontvangen. Was het te veel gevraagd om een smsje of een mailtje te sturen met een waarschuwing dat ik te veel internet gebruikte?? Dat verwacht ik toch wel van Telfort. Ik voel mij echt zwaar in de gelaten door telfort. 
Reputatie 3
Badge +1
@DavidR,

Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent van de hoge factuur. Graag zoek ik voor je uit wat Telfort hierin kan betekenen en wat er precies is gebeurd. Echter, kan ik hier geen enkele toezegging over doen. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken.

Denise
Klinkt onredelijk , ik ben benieuwd naar hoeveel data je gebruikt hebt tegen welk tarief.

Als het de beroemde 1,50 per mb is gaat het best hard wanneer je alle data thuis via je mobiel laat lopen. Het downloaden van een gemiddelde dvd 5 kost je dan zomaar 6000 Euro.
Redelijke zou zijn waneer men het datatarief van extra gaat rekenen 0,03 per mb.
Dan kost die zelfde dvd 5 dus ca 120 Euro. Dat zou betekenen dat je het eq van 40 dvd's hebt verbruikt.  En dat is inderdaad not fair te noemen (160 gigabite).
Ik ben inmiddels door telfort benaderd en ze hebben mij verzekerd dat dit bedrag niet bij mij in rekening wordt gebracht. 
Dat vindt ik toch weer netjes van telfort.
Reputatie 3
Badge +1
@DavidR,

Wat fijn om te lezen dat er een passende oplossing is gevonden!

Denise
Badge
Ik ben inmiddels door telfort benaderd en ze hebben mij verzekerd dat dit bedrag niet bij mij in rekening wordt gebracht. 
Dat vindt ik toch weer netjes van telfort.


Hoge factuur voor mobiel internet na FUP!!!!!!!

Ook ik kreeg net als DavidR de schrik van mijn leven.  Alleen kreeg ik vanmorgen een telefoontje van telfort of ik wel op de hoogte was van mijn hoge telefoonrekening. Een rekening van € 4.915,55 euro.
€ 4.915,55 ???????????!!!!!!!!!!Ik maak gebruik van een sim only abonnement van 200 min en 25 smsjes. Daarnaast had ik een internetbundel met een fair use policy. Totaal niet meer dan 15eur per maand.
Ongeveer een maand geleden kreeg ik een brief in de brievenbus dat mijn internetbundel werd afgesloten. Na enige navraag bleek dat ik de fair use policy zodanig had overschreden waarvoor ze ook 2 brieven over hadden gestuurd. Ik heb geen brieven gekregen. Wel 1x een sms nml 7juni.
Na vandaag met de klantenservice te hebben gesproken, werd mij duidelijk gemaakt dat van 11november tot 5december de kosten zijn opgelopen tot 4.915,55 euro!!  Hoe is dit mogelijk!?!  Als ik bij de klantenservice om meer duidelijkheid vraag, vertellen ze mij dat ik dus binnen minder dan een maand meer dan 3000Mb / 3Gb heb gebruikt. Dit kan helemaal niet. Ik gebruik internet om te googlen, appen en mails te lezen. Af en toe een spelletje via AndroidStore voor mijn jongste zoon downloaden en dan gebruik ik eigenlijk wifi. Dus hoe is dit mogelijk?? Dit bedrag kan ik echt never nooit betalen.
Ik ben al jaren abonnee van telfort en betaal mijn rekeningen op tijd. Waarom kon ik vandaag wel een telefoontje krijgen over mijn te hoge telefoonrekening? En niet wanneer het om bv 100eur gaat?
Ik zou het niet meer dan redelijk vinden als telfort mij op een coulante manier benaderd.
Zijn er mensen met dergelijke ervaringen?? Alle hulp is welkom!! Ik kan simpelweg niet 4.915,55 euro betalen!! Zit door de crisis al flink in de schulden en ben nu echt radeloos. HELP!!!!!!!!!!!

Beste DavidR

Hoe heb jij dit kunnen oplossen
Badge
Hier zelfde probleem!! 1121 euro voor 889,98mb verbruikt in 1 dag, onmogelijk!! Al eerder mail gestuurd, nog steeds geen antwoord, ook via forum geen antwoord gehad. Wacht dus ook nog steeds, want ik kan dit ook niet betalen, en ben het ook totaal niet eens met deze factuur maar reageren doen ze niet. Mobiel internet is al afgesloten en moet de resterende maanden van het abbonement ook betalen dus is een rekening van ruim 1500 euro. Ik zou dit ook heel graag opgelost willen hebben. 
Badge
Hoi. Ja het is te belachelijk voor woorden. Ik vroeg me al af of ik wel in het goede forum zat omdat ik helemaal geen reactie kreeg. Ik zit te overwegen om na het weekend contact op te nemen met het programma kassa en de ombudsman want dit kan gewoon niet. We zouden dit ook samen kunnen doen? Zijn er nog meerdere slachtoffers die zich geroepen voelen??
Zeker doen,

Dit is een relatief nieuw gegeven t.o.v. de bekende internet zonder bundel problemen (welke bij mij verleden jaar met een goede coulance is opgelost).

Het gaat hier om FUP overtredingen welke eenzijdig worden vastgesteld.  Je wordt dus niet afgesloten maar gestraft met het woekertarief van € 1,50 per mb.
Ofwel  € 4500,00 voor het equivalent van het downloaden van 1 dvd.

Gezien de down en uploadsnelheden die nu met G3 haalbaar zijn en de toename van tablets met G3 wordt dit een nieuwe ellendegolf.

Wie heeft dit soort reserves nog in deze tijden, zeker de klanten van een prijsvechter als Telfort niet. Hierdoor wordt het begrip prijsvechter ook wel in een ander daglicht gezet. 
Reputatie 8
Badge +15
Onbudsman, kassa of andere organisatie zal naar mijn inzien weinig nut hebben...

In het contract wat je hebt getekend staat de FUP policy vermeld en dat Telfort mag optreden als de FUP wordt overtreden.

Uit ervaring weet ik dat Telfort 3 keer een waarschuwing geeft waarbij het bij elke waarschuwing duidelijk word vermeld wat de gevolgen zijn. Als je na de 3de waarschuwing toch gewoon door gaat dan zijn de gevolgen voor je eigen rekening. Bij de 3de waarschuwing wordt de internetbundel verwijderd en wordt je hiervan op de hoogte gesteld.

Gezien de down en uploadsnelheden die nu met G3 haalbaar zijn en de toename van tablets met G3 wordt dit een nieuwe ellendegolf.

Onzin!
Hogere snelheden zorgt er wel voor dat je meer gebruik maakt van 3G (geen G3) maar niet in proporties dat het de FUP overschrijdt.

Verantwoord en verstandig verbruik van je MB's is hier aan de orde.

Gezien de down en uploadsnelheden die nu met G3 haalbaar zijn en de toename van tablets met G3 wordt dit een nieuwe ellendegolf.

Onzin!
Hogere snelheden zorgt er wel voor dat je meer gebruik maakt van 3G (geen G3) maar niet in proporties dat het de FUP overschrijdt.

Verantwoord en verstandig verbruik van je MB's is hier aan de orde.


Weet ik, maar weet je hoe hard de mb's gaan wanneer je you tube of uitzending gemist gebruikt. En dat is op de tabletjes nu eenmaal zo'n beetje het meest gebruikte.  Tussen 5 en 10 Mb per minuut  dus.  En dat maal € 1,50 als de bundel is ingetrokken. ongeveer € 300,00 voor een Klokhuisaflevering.  

En hoe hard gaat het straks met 4G en je HD filmpjes... Ben je in een dag door je FUPgrenzen heen. En de volgende dag failliet.

Hier in huis alleen tablets met uitsluitend wifi.
Reputatie 3
Badge +1
@PdR en c74,

Mijn excuses voor de late reactie. Laat ik vooropstellen dat ik begrijp dat je schrikt van zo'n hoge factuur. Wat Koffiemok aangeeft klopt. Wij maken gebruik van een Fair Use Policy. Voordat de bundel wordt afgesloten volgen er eerst drie waarschuwingen.
Ik kijk graag voor jullie na wat er precies is gebeurd en wat ik hierin voor jullie kan betekenen. Ik kan hier echter geen enkele toezegging over doen op dit moment. Graag ontvang ik jullie naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht.

Denise
Badge
Contact gehad met Telfort, heeft wel even geduurd maar alles is opgelost. Netjes afgehandeld, bedankt!
Beste Telfort,

In November kreeg ik uit het niets een factuur van E4.830,60,-. Na een bericht op dit forum ben ik door telfort benaderd en zou het probleem worden opgelost. In Januari zou he tallemaal in orde zijn, maar nu kreeg ik van de week alsnog een aanmaning in de bus met het verzoek om het volledige bedrag over te maken. 
Hoe kan dit? Waarom is het nog steeds niet opgelost? Ik heb al een prive bericht gestuurd en heb de klantenservice proberen te bellen, zonder succes.

Ik hoop door jullie benaderd te worden om dit hoofdpijn dossier af te sluiten.

Met vriendelijke groet,

David
Badge
@DavidR,

Vervelend dat het nog niet is opgelost. Ik vermoed dat het een en ander elkaar net heeft gekruist. Graag laat ik dit verder voor je uitzoeken. Ik heb jouw gegevens niet, kun je in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Ik heb jouw bericht verplaatst naar jouw bestaande topic.

Laïla
Hoi ik heb sim only 200 ik heb geen internet toch krijg ik paar dagen geleden sms dat ik meer dan 25 euro aan internet heb gebruikt ik dank zijn ze ziek of zo ik heb geen internet op mijn telefoon ik kijk op mijn telfort ik ze daar een bedrag van 368 euro internet vebruik kan dat zo maar ik heb jaren deze abonement
Badge +2
Dat kan zeker. Bij oude type Telfort abonnementen betaal je internet gebruik los per MB. Als je bijvoorbeeld net een ander/nieuw toestel hebt, staat vaak standaard daar mobiel internet op aan. Je toestel verbruikt dan internet tegen het losse tarief. Helaas ben je zelf verantwoordelijk voor het gebruik van je mobiel en dus ook voor deze kosten.

Dat staat overigens totaal los van de inhoud van het topic waar je nu in reageert; dat gaat over een heel ander iets, wat 2 jaar geleden wel eens gebeurde bij klanten met een heel ander type abonnement.

Het beste kan je per direct zelf het mobiel internet uit zetten op je toestel of het op ie abonnement laten blokkeren, hoe langer je wacht hoe hoger je kosten oplopen.

Succes en een fijn weekend!