Hoge factuur voor mobiel internet door defecte smartphone

• 8 augustus 2012
  • 0 reacties
  • 1570 keer bekeken

Beste Telfort moderator,

Mijn factuur van 24 juni jl. was onverwacht aanzienlijk hoger dan mijn reguliere factuur.

Mijn instellingen in mijn smartphone heb ik altijd dusdanig staan dat deze NIET automatisch een netwerk selecteert, maar alleen functioneert via het Telfort (of feitelijk KPN) netwerk, zelfs wanneer ik de grens overga, om zodoende niet voor verrassingen te komen staan. De verbazing was des te groter dat ik, na bestudering van de specificaties van mijn factuur, blijkbaar op één specifieke dag (28.05.2012), internet in het buitenland zou hebben gebruikt. 

Nu is het zo dat mijn smartphone in deze periode is gerepareerd, waardoor al mijn instellingen zijn gewist en daarmee ook de instelling dat mijn toestel niet automatisch naar beschikbare andere netwerken moet zoeken en gebruiken. Blijkbaar heb ik deze instelling echter te laat opnieuw aangepast, nadat ik mijn toestel na de reparatie terug had ontvangen, aangezien ik op deze ene dag (28.05.2012) blijkbaar voor een aanzienlijk bedrag extra heb zitten internetten in het buitenland. Ik woon nabij de Belgische grens, wat verklaart dat mijn toestel automatisch een buitenlands netwerk heeft geselecteerd. Het feit dat ik nabij de Belgische grens woon, is ook de reden dat ik altijd heel secuur ben met mijn telefooninstellingen, omdat ik weet hoe duur internetten in het buitenland is. 

Hopelijk wil je een blik werpen op mijn facturen (na verzending van mijn NAW-gegevens), zodat je kan zien dat ik afgelopen jaar/jaren geen enkele keer gebruik heb gemaakt van internet in het buitenland en dus tot nu toe ook nooit kosten heb gemaakt voor het gebruik van internet in het buitenland. Dan kun je tevens zien dat het gaat om internetgebruik op één specifieke dag (28.05.2012). Het is dus niet zo dat ik op vakantie ben geweest en daar onbewust internet heb gebruikt (bijv. door automatische updates, synchronisatie, of anderszins), anders zou het gebruik meerdere dagen achtereen hebben moeten plaatsvinden. Ik hoop dat Telfort dit extra onverwachte verbruik wil compenseren.

Hopende op een reactie!

Met vriendelijke groet,
Koen

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer