Hoge factuur door datagebruik zonder abonnement

• 15 juni 2012
  • 7 reacties
  • 2991 keer bekeken

Badge
Hallo, Vandaag 15 juni ging ik internetbankieren en zag tot mijn schrik dat er 151 euro is afgehouden van mijn rekening voor mijn telfort sim-only abonnement met een sms bundel. Dus geen internetbundel. Dit gaat al maanden goed en ik betaal nooit meer dan de normale 10 tot 12 euro per maand. Heb een iphone 4. Volgens de helpdesk zou ik op 30 mei 90MB data verbruikt hebben met totale kosten van 151 euro. Na navraag zijn er voor de volgende periode vanaf 30 mei voor ver boven de 300 euro ook nog eens aan data verbruikt. Paniek dus. De helpdesk zette vanaf vandaag 15-06 de knop om zodat ik niet meer kan internetten, alleen nog maar via WIFI op internet kan. Er zouden dan geen extra kosten meer komen, erg vreemd deze reactie, daar ik al jaren met mijn oudere iphone3 en al een jaar met de iphone 4 via wifi verbinding maak en noot op kosten gejaagd wordt. Alles is op 30 mei begonnen en heb ook geen app gedownload of een apparaat gekocht dat constant probeert verbinding te maken met internet. Als er een knop omgezet kan worden om alle ellende uit te zetten waar ik niet om vraag, moet er toch iemand op 30 mei zijn geweest die alles aan heeft gezet zonder dat ik het weet. Ook heb ik een contract afgesloten met Telfort om alleen te bellen en sms-en. Dat, als wifi zwak zou zijn en telfort dan het signaal overneemt, kan ik toch niks aan doen en heb ik ook niet om gevraagd. Ook vind het zeer erg dat ik geen smsje heb ontvangen bij dit soort bedragen. Europees is dit vastgelegd en het zou Telfort goed doen om dit ook in Nederland toe te passen. Had ik dus vandaag op 15 juni dit niet ontdekt, zou er de volgende maand boven de 1000 euro worden afgehouden. Nog vreemder is dat ik al jaren op wifi zit en nooit kosten heb boven mijn standaard abonnementskosten. Dus op 30 mei moet er iets aan de instellingen zijn veranderd. Graag hulp, daar ik ten einde raad ben en een kleine 500 euro ook niet zomaar heb liggen.

7 reacties

Badge
Welkom op het forum emileknol! Vervelend dat u hoge kosten heeft gemaakt met uw iPhone. Met uw abonnement kunt u gebruikmaken van van alle diensten, dus ook van mobiel internet. Graag laat ik voor u uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Maak in een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.

Laïla
Badge
Hallo Laila,

Heb een privébericht gestuurd met allee gegevens, een 2de met aanvullend emailadres.

Met vriendelijke groet,

Emile.
Badge
@emileknol,

Ik heb uw gegevens ontvangen, bedankt hiervoor! Ik heb uw facturen bekeken en er is al eerder (zie factuur 8 april en 8 mei) dataverbruik geweest via ons netwerk. Het was alleen zo weinig waardoor het u waarschijnlijk niet is opgevallen. Mobiel internet is niet pas op 30 mei aangezet, het heeft voor u altijd gewerkt. Ik heb uw klacht uitgezet bij de betreffende afdeling. Zij nemen binnen 2 dagen contact met u op.

Laïla
Laat even weten hoe het afloopt,

aan deze zaken MOET een einde komen.

Geen bundel = geen internet... nooit niet... 
Ik heb een zelfde ervaring, het abonnement loopt inmiddels sinds augustus 2011, altijd binnen de bundel gebleven nooit enig probleem op het sim only abonnement zonder internet. tot 15 juni 10.49 (zo kan ik nu zien in de specificatie) ineens kosten gaan lopen voor datagebruik, zonder dat daar een bewuste handeling voor is verricht. ik heb een app en bij controle bleek dat er ineens 147 euro datakosten waren gemaakt daar kwamen we op de 18de juni achter, direct gebeld en de zaak laten blokkeren. nu blijkt bij controle dat dat nog niet alles geweest is op de 17de is er nog eens 137 euro bijgekomen dat was nog niet zichtbaar de 18de toen we hebben gebeld. Kortom ik wordt geconfronteerd met ruim 350 euro aan extra kosten gemaakt in drie dagen omdat ineens de optie mobiel internet openstond. Normaal kan ik alleen internetten via wifi wat ik dan ook vaak doe thuis. ( we aan het verbouwen en de wifi router ligt er zo nu en dan uit en door het mobiel internet dat openstond leek het alsof alles ok was) Ik vind het bijzonder dat je zonder dat je dat bewust bent zomaar 350 euro in rekening wordt gebracht (ik heb bewust een abonnement zonder mobiel internet), dat blijkbaar ongemerkt dergelijke cruciale instellingen kunnen worden gewijzigd, en dat de kosten per Mb tegen een zo enorm bedrag worden berekend. En het ergste ik heb geen idee wat er voor heeft gezorgd dat de datastroom is gaan lopen en dat zorgt ervoor dat ik ook naar de toekomst niet echt zeker ben van dit abonnement. De operator aan de telefoon heeft gezegd dat daht nu niet meer maar zo kan gebeuren maar t blijft onprettig.
Hans
Badge
Een goeden dag aan iedereen!.
Ik heb ongeveer het zelfde probleem als (emileknol) :mad:,ben vandaag naar een T.fort winkel geweest om uitleg.
De afspraak is wachten op mijn nota en dan terugkomen.
Dus over een paar dagen kan Ik wat meer berichten.😕

Groeten !!
Badge
Bij mij zijn ook de kosten sinds gisteren 04-07-2012 ineens gaan oplopen voor datagebruik, zonder dat daar een bewuste handeling voor is verricht.
Ik durf niet eens meer m'n gsm op wifi in testellen.
Ik wacht nu op mijn volgende nota en dan pas kan Ik actie ondernemen.
P,s thnx 4 voor je klacht want zo weet Ik dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben.

Groeten.

Reageer