beantwoord

Heel klein verschil in Mijn Telfort Mobiel factuur.

• 19 februari 2018
  • 17 reacties
  • 505 keer bekeken

Hallo,

Ik wil niet muggenziften 😃 maar ik zie in Mijn Telfort Mobiel een verschil in kosten tot nu toe
en factuur.

Mijn abonnement €14,00 met inflatiecorrectie €14,52 en mijn factuur is €14,53.
Dit is eigenlijk al heel lang zo.
Ik ben niet buiten mijn bundel ect.

Het is een heel erg klein verschil maar ik ben wel nieuwsgierig waar dit vandaan komt. 😃
icon

Beste antwoord door Wieger DB 20 februari 2018, 13:47

Hoi Mandy, ik ben eens even de cijfers gaan kraken. Je stelt namelijk er erg interessante vraag. De inflatiecorrectie wordt los op je hoofdabonnement en op je korting berekend met daarbij een uitkomst achter de komma en daarna afgerond. Waar bij de inflatiecorrectie naar beneden is afgerond. In het geval van je pakket is de afronding naar boven en in het geval van je korting naar beneden. Hierdoor zie je het verschil. Wel zal ik hem aanstippen bij de beheerders van de facturatie. Zo'n afwijking is natuurlijk niet de bedoeling.
Bekijk reactie

17 reacties

Volgens mij gaat het tegenwoordig met een payroll, digitaal.
Maar dat weet ik ook niet zeker.
En inderdaad als er te weinig saldo op staat, kan de factuur geweigerd worden.
Mijn (grote)bank is een 'fijne',....stel ik maak nu een rekening over, dan is het er pas morgen of zo,
bij degene die ik wil betalen.
Ik kan dit zien in mijn overzicht.
Na 17.00 en in het weekend gebeurd er weinig of niets, laat staan de feestdagen.
Het enige wat wel sneller is, is iDeal.
Reputatie 8
Badge +17
Vroeger werden de IC's per tape aangeleverd of dat nog steeds zo is durf ik niet te zeggen echter wat ik wel weet is dat indien er te weinig saldo op de rekening staat men het nog een aantal dagen probeert om te innen
Dat is niet helemaal waar.
Hier stond er wel voldoende saldo op, geen blokkade bij de bank, de fout lag duidelijk bij Telfort.
Die fout is nooit achterhaald.
Voor de duidelijkheid, hier betaal ik wel met IC.
Zo zijn er hier nog wel meer voorbeelden te noemen.
Reputatie 8
Badge +17
Automatische IC worden alleen geweigerd als er te weinig saldo opstaat, bv vandaag is er 100 euri bijgeschreven op een rekening en de IC is gisteren geprobeerd uit te voeren terwijl er te weinig op de rekening stond.
Ook automatische incasso's weigeren wel eens.
Dit heb ik zelf ondervonden, terwijl er voldoende saldo opstond en geen blokkade,
bij de bank was.
En ik verwacht een vast bedrag per maand, zonder extra bijkomende kosten,
zoals eerder benoemd.
Dus het probleem niet alleen bij de klant neerleggen.

Maar je werkt de problemen zelf ook een beetje in de hand door:
  • geen automatische incasso toe te staan.
  • klakkeloos een bedrag over te maken zonder naar het bedrag op de factuur te kijken.
Dit staat los van de vreemde variatie van +/- 1 cent.
En inderdaad: Of het € 0,01 of € 300,- is, het wordt als achterstand gezien. En dat is het natuurlijk ook.
Ergens klopt dat niet, die fluctuatie in bedragen, je verwacht, net als bij Telfort Thuis of energiebedrijven een vast bedrag per maand.
Je verwacht als klant niet dat je mobiel abonnement per maand verschild.
Mits je natuurlijk niet buiten je bundel gaat, servicenummers belt of buitenland kosten hebt.
Dus het probleem niet alleen bij de klant neerleggen.
En dan voor een cent dreigen af te sluiten of met een incasso bureau?
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan zeker gevolgen hebben. Nu valt dat zeker op zijn plaats. Er wordt dus dan niet gekeken naar de hoogte van de facturen. Want ik zag dat deze afgelopen jaar bijna maandelijks van hoogte veranderde. De ene keer een cent hoger, de andere keer een cent lager.
Dank je wel voor je bericht Bart,

Maar als klant verwacht je dat je maandelijks steeds hetzelfde betaald.

Nu valt die €0,01 in dit topic Budgetbeheer herinneringen ook op zijn plaats.

Die ene cent kan veel strekkende gevolgen hebben.
Zie in dat topic:

mandy schreef:
En voor €0,01 iemand afsluiten of een incassobedrijf op iemand afsturen?
Dit vind ik persoonlijk wel heel ver gaan.

Dit schrijft Alex:
Ook dat snap ik, het echter niet specifiek om € 0,01. Of het € 0,01 of € 300,- is, het wordt als achterstand gezien.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Mandy, je geeft aan dat hetzelfde weer speelt als eerder. Nu ben ik er even in gedoken. Nu zie ik vorige facturen verschilden bedrag. De ene keer 14,52, de andere keer 14,53. Dit zo het hele jaar lang. Als ik daar mee ga rekenen kom ik inderdaad op 14,71 of 14,72 uit. Als het dus weer het zelfde is als afgelopen maanden, dan betaal je de ene maand een cent minder dan een andere maand.
Na wat inflatiecorrecties is mijn abonnement van €14,00 nu €0,72 duurder geworden.
Nu zie ik dus weer een klein verschil van, lach maar van €0,01.
De maand augustus, die betaald is staat op €14,71 en nu de aankomende maand op €14,72.
Dus wat gaat het nu weer worden?
Hoi Wieger,

Hartelijk bedankt voor je antwoord!:D
Wel fijn dat je het aankaart bij de beheerders van de facturatie!:D
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Mandy, ik ben eens even de cijfers gaan kraken. Je stelt namelijk er erg interessante vraag. De inflatiecorrectie wordt los op je hoofdabonnement en op je korting berekend met daarbij een uitkomst achter de komma en daarna afgerond. Waar bij de inflatiecorrectie naar beneden is afgerond. In het geval van je pakket is de afronding naar boven en in het geval van je korting naar beneden. Hierdoor zie je het verschil. Wel zal ik hem aanstippen bij de beheerders van de facturatie. Zo'n afwijking is natuurlijk niet de bedoeling.
Mijn abonnement is oorspronkelijk van 2013 en sinds augustus 2015 contractvrij.
Dus er zijn nu meerdere inflatiecorrecties geweest.

Er staat:
Bundels €7,00 minuten €7,00 inflatiecorrectie €0,52.
Als ik kijk bij verlengaanbod.
Huidig maandbedrag €14,52.
Reputatie 8
Badge +17
Met een abo van 14 euri en een inflatiecorrectie van 0,6 % kom je lager uit, wat was het bedrag voor juli 2017

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/inflatiecorrectie-mobiele-abonnement.htm
Nee, jimny, dat is het niet.
Mijn abonnement is €14,52 en niet €14,53.
Ik kan mijn facturen op mijn app terug kijken tot september 2017 en die staan allemaal op €14,53.
Reputatie 8
Badge +17
Wellicht afgerond naar boven

Reageer