beantwoord

Heb prepaid, geen abonnement, wel factuur voor een abonnement. Oplichterij?

Reputatie 1
2 jaar geleden heb ik een AH Mobiel prepaid sim kaart gekocht voor noodgevallen. Ik kwam toen net terug naar Nederland na tien jaar Portugal.

Ik heb twee keer opgewaardeerd alleen maar zodat het nummer niet zou vervallen, ik gebruik dit nummer... zelden, nooit eigenlijk.

Toch kreeg ik vandaag een SMS'je met een factuur van €41.- binnen voor een "Telfort, Internet, TV en Bellen" abonnement. wtf is dit voor oplichterij? Ik heb geen abonnement, ik heb prepaid.

Costumer support is compleet onbestaand. Je krijgt de keus tussen help vragen aan een bot, of bakken met geld en tijd uitgeven aan een telefoontje naar de klantenservice.

Dus wat nu? €41.- naar oplichters sturen? No thanks, dat is onethisch.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 17 januari 2019, 15:55

Graag gedaan hoor. Ik heb nu jouw nummer uit het voor jou onbekende profiel gehaald. Je zult dus geen sms'jes meer van ons ontvangen. 🙂

Mocht er toch nog wat zijn, dan hoor ik dat graag.

Bekijk reactie

11 reacties

@BoyNextDoor

Als je je prepaid nummer in je profiel zet, dus niet op dit Forum, weet webcare waarschijnlijk,
wie je bent.
Je kunt aanvullende informatie eventueel bij extra invullen, dit is alleen zichtbaar voor Telfort.
Dan kunnen zij je eerder helpen.
Hier wordt je vraag naar binnenkomst behandeld, het oudste eerst.

Ik neem aan dat je de chat hebt geprobeerd?
Daar komen sommige vragen dus moeilijk door de chatbot.
Dat heb ik zelf ondervonden.

Maar als je belt naar de klantenservice 0900-9596 dit is een normaal gesprekstarief.

Meer informatie: Contact met Telfort
Wat voor afzender stond er? Grote kans dat dit niet van Telfort afkomstig is.
Voor Thuis internet zou je niet eens een sms moeten krijgen hooguit een email waar in staat uw factuur staat klaar.

Staat er verder nog iets in het bericht?
Reputatie 8
Badge +11
"Telfort, Internet, TV en Bellen" is een compleet ander product dan alles wat met mobiel (abonnement of prepaid) te maken heeft.
Hier is duidelijk wat mis.
Het kan inderdaad spam zijn.
Maar het kan ook dat de sms bestemd is voor een andere klant.
Zoiets heb ik recent ook nog gelezen op dit Forum.
Maar daar moet webcare zich over buigen.
Reputatie 6
Badge +9
Hoi Boynextdoor, welkom bij ons op het Forum. Nu geef je aan een sms te hebben ontvangen dat er nog een factuur open staat voor diensten voor Thuis. Ik heb dan ook even meegekeken, op het klantnummer wat in jouw Forumprofiel staat, staat nog een factuur open van 41 euro. Deze had de laatste dag van vorig jaar al betaald moeten zijn. Komt je dat ook niet bekend voor?
Reputatie 1
Hallo allemaal. Bedankt voor jullie antwoorden, ben een beetje laat, kom hier niet voor de lol.

@Galdor68 Afzender was echt telfort. Geen spam.

@Bart - Telfort Nee, natuurlijk komt mij dat niet bekend voor. Ik heb geen telfort Thuis, nooit gehad. Zoals mijn post beschrijft heb ik een pre-paid sim kaart van AH Mobiel.
Zoals @GJC zij, assumeer ik dat dit "Thuis" abonnement niets met een mobiel pre-paid sim kaart te maken heeft? Dan is hier echt iets mis op jullie einde.
Ik woon bij mijn ouders en die zijn bij UPC-Ziggo sinds voor de fusie van de twee bedrijven.

Het klanten-nummer dat ik op mijn profiel had gezet is het klanten-nummer dat ik in de SMS vond.
Dus mogelijk is dat nummer van een andere klant.

EDIT: Heeft de persoon die gekoppeld is aan dat klanten-nummer ooit betaald? Zo ja is er echt iets mis in jullie systeem, in de sense dat jullie misschien een verkeerd mobiele telefoon nummer hebben ingevoerd. ik heb namelijk natuurlijk nooit iets overgemaakt naar Telfort.

EDIT2: Vergat het bijna, maar bedankt dat je de tijd neemt om te antwoorden.
Helder verhaal zo, werk aan de winkel voor Bart uitzoeken a wie die klant is en b belangrijker voor jou waarom jij dat berichtje kreeg.

Als jij dit nummer al 2 jaar hebt zou je verwachten meer berichten te krijgen als dit nummer ooit gekoppeld was met een Thuis internet abo.

Bij een bedrijf waar ik ooit iets voor heb gedaan kwam dit ook voor toen werknemers een nieuw nummer kregen door een collectieve bedrijfsbundel kwamen er ook vreemde berichten binnen. Dat is het gevolg dat nummers worden herbruikt.
Vandaar de verwarring.
Je had niet je eigen klantnummer in je profiel gezet.

Ik heb dit fenomeen overigens al eerder gezien op dit Forum
Iemand die totaal geen Telfort had, kreeg een SMS om te betalen.

Ja, dat hergebruiken van nummers weet ook wat.....
Als je toevallig een nummer toebedeeld krijgt waar mensen op lastig gevallen zijn,
ben je ook de Sjaak.
Reputatie 6
Badge +9
Aha, nu snap ik hem. Je hebt helemaal niets met de aansluiting te maken. Toch is op een of andere manier jouw mobiele nummer bij de andere klacht terecht gekomen. Hoe dat zo gebeurd is, is mijn een raadsel, wellicht heeft de klant een typefoutje gemaakt. Ik wil dan ook graag jouw nummer daar verwijderen zodat je geen sms'jes meer krijgt van ons. Nu zag alleen dat je het klantnummer uit jouw profiel hebt gehaald. Zou je deze nog weer willen toevoegen en een reactie achterlaten als je dat gedaan hebt? Dan ga ik je nummer verwijderen.
Reputatie 1
@Bart - Telfort Hallo. Ik heb het klanten nummer in kwestie weer toegevoegd, samen met het nummer waar ik de sms'jes ontvang.

Bedankt dat je de tijd neemt om mij te helpen.
Excuus voor het taalgebruik in eerdere posts (e.g oplichterij), sinds het dus een foutje blijkt te zijn.
Reputatie 6
Badge +9
Graag gedaan hoor. Ik heb nu jouw nummer uit het voor jou onbekende profiel gehaald. Je zult dus geen sms'jes meer van ons ontvangen. 🙂

Mocht er toch nog wat zijn, dan hoor ik dat graag.

Reageer