beantwoord

Graag reactie op mijn klacht incl compensatie

• 7 november 2012
  • 19 reacties
  • 5130 keer bekeken

Goedemorgen heer/mevrouw,

Ik ben 10-09-2012 klant geworden bij u, ik heb 2 mobiele telefoonabonnementen genomen bij u.

Rond 20-10-2012 is mijn eerste storing bij u gemeld. Het mobiel internet functioneerde vanaf 15-10-2012 niet meer.
Tijdens het melden van de storing en de periode om het probleem op te lossen, ben ik ronduit belachelijk behandeld;
- incidenten zijn niet ingediend
- gesprekken zijn beëindigd
- incompetente medewerkers (circa 3 van de 10 medewerkers waren asociaal)
- afspraken zijn niet nagekomen (binnen 3a 4 werkdagen zou mijn probleem opgelost zijn, ik zou binnen 48 uur gebeld worden, etc)

Na 4 of 5 gesprekken en 1 dag verder heb ik besloten dat Telfort een partij is die niet zijn afspraken nakomt en waar ze geen verstand van zaken hebben op de klantenservice. Zodoende heb ik per eind contractsdatum de abonnementen opgezegd.

Na 17 dagen werkte het mobiel internet weer.

Graag wil ik een compensatie voor de telefoongesprekken naar Telfort voor het melden van de storing;
- zie afbeelding 10 gesprekken van in totaal 63 minuten
Ook wil ik compensatie voor de periode dat ik geen gebruik heb kunnen maken van het mobiel internet. Een compensatie voor de ergernis zou ook op zijn plaats zijn.
http://i47.tinypic.com/1z2hx8x.jpg

Als er binnen Telfort 1 persoon is die zich verantwoordelijk gedraagt en mij in de toekomst belooft om mij anders te behandelen ben ik bereid de opzegging te annuleren.

In de hoop dat dit netjes wordt afgehandeld.

Met vriendelijke groet,
Een teleurgestelde klant
Referentienummer Klacht: 121031000198
icon

Beste antwoord door ahmetk 10 november 2012, 16:51

Graag zie ik een coulance vergoeding van Telfort tegemoet.

Nogmaals... Je hebt een contract met een prijsvechter.

Vervolgens vergoedt Telfort al je gemaakte kosten en financiële schade terwijl ze dat niet hoeven te doen. Dat heet dus coulance.

Blijkbaar wil jij er gewoon een slaatje uit slaan...

Ik heb een schriftelijke overeenkomst met Telfort, dat mij een aantal diensten wordt geleverd. Als een dienst niet functioneerd betekend dit dat Telfort zijn best moet doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Een periode van 17 dagen om een mobiel internet probleem op te lossen is naar mijn mening absurt. Een ingebrekestelling zou op zijn plaats zijn geweest.

Ik heb Telfort aangesproken op het niet leveren van de beloofde dienst en voor het veroorzaken van extra kosten zoals het contact opnemen met de helpdesk.

Juridisch gezien zou ik ook een vergoeding kunnen vragen voor vervangende communicatie zoals sms en telefoon. De extra gemaakte kosten zijn voor veel mensen bij het bijv niet functioneren van mobiel internet veel hoger als het abonnementsgeld, denk bijvoorbeeld aan het gebruik van Whatsapp. Als deze niet functioneerd betekend dit dat u ''moet'' smssen of bellen.

U kunt het vooroordeel hebben en denken dat het mij gaat om dit klein bedrag, maar u heeft het mis. Het gaat het mij om het principe. Daarom schakel ik ook niet mijn rechtsbijstand in om een vergoeding aan te vragen voor bovenstaande. Maar vergeet niet, dit is wel het recht van de Nederlandse consument. Dit is iets wat de consument vergeet, omdat ze door de klantenservice van de grote bedrijven te allen tijden worden afgewimpeld.

Als consument heeft u wettelijk het recht op financiële compensatie bij een ernstige onderbreking van een dienst dat u afneemt. Ook voor de bijkomende schade. De wet staat nog altijd boven de algemene voorwaarden. Laat dat voor iedereen duidelijk zijn.

Ik ben van mening dat Telfort in dit geval onder de maat heeft gepresteerd.
Ik laat de markt beslissen of ze hun diensten nog willen afnemen. Als hun compensatie te matig is, dan zal de consument Telfort daar uiteindelijk wel voor straffen.

Graag zie ik dan ook dat er inhoudelijk wordt gereageerd in plaats van te suggereren wat mijn denkwijze is.

Met vriendelijke groet.
Bekijk reactie

19 reacties

Waar is de webcare?
Reputatie 3
Badge +1
@ahmetk,

Wat vervelend dat je probleem niet op een passende wijze is opgelost. Mijn excuses hiervoor. Zojuist heb ik jouw aanvullende gegevens ontvangen. Ik ga kijken wat ik voor je kan doen. Mijn reactie ontvangt u via een privébericht.

Denise
Graag zou ik willen dat u en uw collega's duidelijk waren richting klanten. Binnen wat voor termijn kan ik antwoord verwachten?

Ook merk ik dat als ik rondneus in dit forum dat jullie wel erg vaak te maken hebben met een storing waarbij het klantenservice personeel niet bij de programma's kunnen. Dit is mij ook 1 maal overkomen.
Reputatie 3
Badge +1
@ahmetk,

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd.

Denise
Ik ben de 2 gesprekken vanaf mijn andere nummer naar Telfort vergeten te melden.
Hier wil ik ook een compensatie voor.

Zie hieronder:http://i50.tinypic.com/34zxdso.jpg
U bied aan: 1 maand vergoeding mobiel internet is 16,81 en 10 euro voor de belkosten is totaal €26,81

Mijn schade:
17 dagen geen internet is een bedrag van € 9,22
63 minuten over mijn bundel kost mij €13,13
14 minuten gesprekskosten: € 2,92
Totaal € 25,27 is mijn schade.

U bied mij geen compensatie aan! U crediteerd mij het bedrag waar ik recht op heb!

Waardeloos! Nu moet ik een klachtenbrief schrijven omdat ik het hier niet mee eens ben!
Topic gestart bij Tros Radar
Reputatie 8
Badge +16
Telfort crediteert meer dan waar je (volgens de voorwaarden) recht op hebt... wat is dan je probleem?

Je bent dan toch (meer dan) volledig gecompenseerd?
Telfort crediteert meer dan waar je (volgens de voorwaarden) recht op hebt... wat is dan je probleem?

Een nieuwe klant met 2 abonnementen bij Telfort, die in zijn eerste 1,5 maand meer als een halve maand problemen heeft mag echt wel iets extra's aangeboden worden. Ik heb 12 gesprekken gevoerd van in totaal 77 minuten over een periode van 17 dagen met Telfort. Begrijpt u de frustratie?
Reputatie 8
Badge +17
Ik ben de 2 gesprekken vanaf mijn andere nummer naar Telfort vergeten te melden.

LOL, beide zijn €0,00

ik denk dat die al vergoed zijn!

LOL, beide zijn €0,00

ik denk dat die al vergoed zijn!

Nee, ze lijken kosteloos omdat ik op dat moment nog niet over mijn bundel was! Grapjas😕
Reputatie 8
Badge +17
Topic gestart bij Tros Radar

Oh deze: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=125545

daar vinden ze jouw coulance eis ook nogal buitensporig...
Oke lol?!

Effe serieus?

ten eerste word je al iets meer vergoed dan normaal? xD
ten tweede kan het best zijn dat die telfort medewerkers erg arrogant waren tegen jouw (ja soms zijn ze onbeschoft inderdaad) maar als jij netjes en beleefd  gaat vertellen aan hun dan nemen ze je meer serieuzer (ik praat altijd heel netjes en vriendelijk achter de lijn en die kunnen me wel opeens goed helpen en ik kwam dus hier net pas achter!) maar aan jouw schrijfstijl te zien zal de verhaaltje bij de klantenservice ook geen pretje worden inderdaad?

en waarom moeten ze in godsnaam jouw meer gaan vergoeden dan normaal ? is toch ook niet leuk voor telfort zelf?

of ben ik nou van de ratten besnuffeld ? 
Reputatie 8
Badge +16

Vervolgens vergoedt Telfort al je gemaakte kosten en financiële schade terwijl ze dat niet hoeven te doen. Dat heet dus coulance.

Ik heb een schriftelijke overeenkomst met Telfort, dat mij een aantal diensten wordt geleverd. Als een dienst niet functioneerd betekend dit dat Telfort zijn best moet doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Een periode van 17 dagen om een mobiel internet probleem op te lossen is naar mijn mening absurt. Een ingebrekestelling zou op zijn plaats zijn geweest.

Ik heb Telfort aangesproken op het niet leveren van de beloofde dienst en voor het veroorzaken van extra kosten zoals het contact opnemen met de helpdesk.

Juridisch gezien zou ik ook een vergoeding kunnen vragen voor vervangende communicatie zoals sms en telefoon. De extra gemaakte kosten zijn voor veel mensen bij het bijv niet functioneren van mobiel internet veel hoger als het abonnementsgeld, denk bijvoorbeeld aan het gebruik van Whatsapp. Als deze niet functioneerd betekend dit dat u ''moet'' smssen of bellen.

U kunt het vooroordeel hebben en denken dat het mij gaat om dit klein bedrag, maar u heeft het mis. Het gaat het mij om het principe. Daarom schakel ik ook niet mijn rechtsbijstand in om een vergoeding aan te vragen voor bovenstaande. Maar vergeet niet, dit is wel het recht van de Nederlandse consument. Dit is iets wat de consument vergeet, omdat ze door de klantenservice van de grote bedrijven te allen tijden worden afgewimpeld.

Als consument heeft u wettelijk het recht op financiële compensatie bij een ernstige onderbreking van een dienst dat u afneemt. Ook voor de bijkomende schade. De wet staat nog altijd boven de algemene voorwaarden. Laat dat voor iedereen duidelijk zijn.

Ik ben van mening dat Telfort in dit geval onder de maat heeft gepresteerd.
Ik laat de markt beslissen of ze hun diensten nog willen afnemen. Als hun compensatie te matig is, dan zal de consument Telfort daar uiteindelijk wel voor straffen.

Graag zie ik dan ook dat er inhoudelijk wordt gereageerd in plaats van te suggereren wat mijn denkwijze is.

Met vriendelijke groet.
Badge
Juridisch gezien staat u inderdaad niet volledig in u recht aangezien er in de kleine letters ergens staat dat ze nergens tot verplicht volgens mij voor een coulance regeling.

Wat telfort u heeft aangeboden te vergoeden is inderdaad veel meer dan Normaal gedaan wordt,
Ik denk dat u dit gewoon hierbij moet laten en als u het er niet mee eens bent dan zegt u toch de contract op.

Ik vind ook dat telfort hier nog geen eens meer op hoeft te reageren aangezien er toch niks aankomt van alle verhalen! dat dit al meer dan genoeg is qua regeling
Dit is niet om bijdehand te doen maar anders loopt het straks verder uit de hand terwijl er een nette en een fair aanbieding aan de klant gedaan is

mvg

Jordy
Juridisch gezien staat u inderdaad niet volledig in u recht aangezien er in de kleine letters ergens staat dat ze nergens tot verplicht volgens mij voor een coulance regeling.

Wat telfort u heeft aangeboden te vergoeden is inderdaad veel meer dan Normaal gedaan wordt,
Ik denk dat u dit gewoon hierbij moet laten en als u het er niet mee eens bent dan zegt u toch de contract op.

Ik vind ook dat telfort hier nog geen eens meer op hoeft te reageren aangezien er toch niks aankomt van alle verhalen! dat dit al meer dan genoeg is qua regeling
Dit is niet om bijdehand te doen maar anders loopt het straks verder uit de hand terwijl er een nette en een fair aanbieding aan de klant gedaan is

mvg

Jordy

In mijn bericht hiervoor leest u het volgende:

Reputatie 8
Badge +15
Normaal reageer ik niet zo snel in deze soort topics omdat het vaak ook gevoels kwesties zijn, maar nu doe ik het toch :)
U bied aan: 1 maand vergoeding mobiel internet is 16,81 en 10 euro voor de belkosten is totaal €26,81
Totaal € 25,27 is mijn schade.
U bied mij geen compensatie aan! U crediteerd mij het bedrag waar ik recht op heb!

Ze hebben je klacht opgepakt en afgehandeld. Je hebt zelfs 1.06 meer gecompeseerd gehad dan dat de daadwerkelijke schade was.
Of een bedrijf nu een extra compensatie geeft voor de geleden schade is aan het bedrijf zelf. Dit zijn vaak persoonlijke gevoels / vetrouwenskwesties.

Je geeft aan dat er 2 gesprekken niet zijn meegerekend en op het plaatje te zien vielen die IN de bundel. Echter laat je niet zien wat je daadwerkelijk die periode buiten de bundel hebt verbeld. Extra compensatie is dan ook niet van toepassing en lijkt het erop dat je naar meer compensatie zit te vissen.

Het is afgehandeld, ga verder met je leven en geniet van je mobiel internet 😉
Reputatie 8
Badge +17

De wet staat nog altijd boven de algemene voorwaarden. Laat dat voor iedereen duidelijk zijn.

Klopt, maar je bent óók accoord gegaan met de AV.

get a live!

Reageer