beantwoord

Graag in termijnen betalen

• 4 mei 2016
  • 17 reacties
  • 795 keer bekeken

Nou ik ben sinds kort afgesloten omdat ik werkeloos ben en geen uitkering ontvang, ik heb meerdere keren aangegeven in een telefoon gesprek dat ik pas op een bepaalde datum kon betalen, dit is totaal genegeerd en er kon geen betalingsafspraak worden gemaakt omdat ik deze niet ben nagekomen de vorige keer (ook door overmacht) onvriendelijke medewerker ook.
Nu is me telefoon afgesloten en moet ik de rest van me abbonement ook nog betalen 7 maanden die nog komen moeten, dit is een totaal bedrag van 579 euro, deze brief kreeg ik vandaag binnen en mag ik ook nog eens lekker voor 11 mei betalen, waarvan ???? IK HEB GEEN WERK is er ergens een mogelijkheid om in termijnen te betalen ? Anders ga ik hier echt een zaak van maken want zoeits moet niet kunnen als je door overmacht niet kan betalen.
icon

Beste antwoord door Michael 11 mei 2016, 13:30

Hallo Ron! Dit is een vervelende samenloop van omstandigheden, dat zeker. Helaas kan ik (en Telfort) in deze kwestie niets voor je doen. Je zult, zoals Nisan aanstipt, in contact moeten treden met het incassobureau in kwestie en met hen een regeling moeten treffen om uiteindelijk gedeblokkeerd te worden om het abonnement voort te kunnen zetten.

Om problemen in de toekomst te voorkomen had je wellicht beter eerder aan de bel kunnen trekken, op het moment dat je weet dat je niet meer in staat was om te betalen, in plaats van dit op te laten lopen om vervolgens meerdere achterstallige betalingen te hebben.

Mijn excuses voor deze nare kwestie. Ik hoop samen met jou op een snelle afhandeling. Succes!
Bekijk reactie

17 reacties

Lullige situatie maar je bent niet afgesloten omdat je geen werk hebt en geen uitkering. Je bent afgesloten omdat je niet betaald hebt.
Geen enkele provider laat dat op z'n beloop. Dit om verdere schade voor de klant te beperken.
Maar waarom klop je niet op de deur van je gemeente? Iedere Nederlander vanaf 18 jr heeft recht op financiële ondersteuning bij werkeloosheid.
Dat heb ik al gedaan kwam niet in aanmerking, misschien door inkomen van me ouders, maar die trekken hun handen hier ook vanaf.
De vraag is nu kan ik in termijnen betalen ? Anders zou t wel echt een medogenloze actie zijn van telfort
en je hebt een verschilt tussen mensen die niet WILLEN betalen of mensen die niet KUNNEN betalen, dus ik mag hopen dat ik hierover in gesprek kan met iemand en in termijnen kan betalen ik kan niet zo even 579 euro aftikken voor 11 mei. wie kan deze vraag beantworden aub ?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Ron, welkom op het forum. Wat een rottige situatie zeg. Ik kan me voorstellen dat je hier hulp bij nodig hebt van onze kant. Wat ik weet is dat er bij een situatie als deze, wel betaald dient te worden om jou weer aan te sluiten. Je kunt na deze betaling bij mijn weten wel degelijk een regeling treffen, maar een 'heraansluiting' vindt echt pas plaats nadat er een (deel van de) betaling is gedaan. Mede om ervoor te zorgen dat de kosten niet nog hoger oplopen. Als je jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar maakt in een privébericht, zal ik ervoor zorgen dat er contact met je wordt opgenomen om dit te bespreken. Tot die tijd mijn excuus voor deze ongemakkelijke situatie.

@Nisan,

Dank je wel! 🙂
tot nu toe zie ik hier niemand zeggen dat je niet WIL betalen.
Betalingsregelingen zijn altijd mogelijk. Veelal met de schuldeiser zelf in eerste instantie, of anders met het incasso bureau wanneer 'n vordering daar onverhoopt terecht komt.
Ondertussen zit je wel zonder telefoon. Prepaid kaartje halen denk ik.
Veel succes ermee.

Edit
Ah Michael is zowaar nog actief vanavond. 🙂 Daar kom je verder mee iig.
Bedankt, hier heb ik wat aan !
Bedankt, hier heb ik wat aan !

Mja...nog even dit: je ouders zijn, indien je ouder bent dan 18 jr, idd niet verantwoordelijk meer voor door jou gemaakte schulden.
Wel hebben ze wettelijk de plicht om je tot je 21 ste te onderhouden (bed, bad en brood 🙂 + studiekosten.
Sociale bijstand is voor thuiswonende kinderen afhankelijk van het inkomen van de ouders, zoals je zelf al hebt ontdekt. Bijstand kun je schudden zolang je thuis woont.
Wat ik zou doen, en ook gedaan heb in t verleden, is 'n regeling treffen met m'n ouders. Zij betalen dan je rekening en jij spreekt met hen af dat je het bedrag aan hen aflost. Moet je n beetje door t stof natuurlijk, maar bij mij werkte die strategie. Meestal is er over te praten. Wel je afspraak nakomen uiteraard. En zo snel mogelijk aan de bak 🙂 Geld verdienen.
Nogmaals succes ermee. Komt goed 🙂
Nou jongens ik verlies echt bijna mijn zelfbeheersing maar ik probeer me echt in te houden, kijk wat ik in mijn mail krijg

Geachte heer Verbaarschot,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

U heeft meerdere facturen open staan van meerdere maanden. Er zijn meerdere afspraken geweest die niet zijn nagekomen. Dat is de reden dat u niet meer in termijnen kan betalen en dat u bent doorgezet naar een incassobureau.
De reden dat de facturen zo hoog zijn heeft te maken met buiten de bundel te bellen en extra internet te bestellen.

Dit is op uw eigen verantwoordelijkheid, u geeft aan dat u geen inkomen heeft, wat heel vervelend is. Dan raad ik u natuurlijk aan om geen extra internet aan te schaffen en niet buiten de bundel te bellen. Dit voorkomt veel hoge kosten.

Er is nu een slotnota bij gekomen, dit betekent dat vanuit Telfort het contract wordt opgezegd. Ik kunt dit alleen tegenhouden wanneer het openstaand bedrag alsnog in een keer betaald wordt.

In vertrouwen in genoeg te hebben geïnformeerd,

Wilt u reageren op deze e-mail? Klik dan op onderstaande link.

Let op! Na zeven dagen is het niet meer mogelijk om via de link op deze e-mail te reageren. Na zeven dagen kunt u alleen nog reageren door een nieuwe vraag in te sturen via het contactformulier op telfort.nl/contact.

> Reactie versturen naar Telfort

Met vriendelijke groet,
Telfort Klantenservice.

DIT IS TOCH SCHANDALIG ik probeer in elk opzicht me best te doen en ik word in geen ENKELE richting ondersteund of geholpen
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Ron, bedankt voor de gegevens. Ik heb dit incident voor je uitgezet bij mijn collega's van de klantenservice. Zij zullen dit serieus voor je oppakken en jou hierover benaderen. Wil je het mij laten weten als je meer weet? Bedankt alvast.
''U heeft meerdere facturen open staan van meerdere maanden''

Klopt dit niet dan?
Ja dit klopt, dit heb ik niet kunnen betalen omdat ik geen werk heb en daar heb ik ook 100 keer over gebeld maar ze willen geen enkele manier bespreken om me te helpen, dus nu ben ik afgesloten en word me abbonement ook afgesloten en dus wil ik in termijnen betalen omdat ik gewoon geen 579 euro zo in een keer kan aftikken ik krijg pas over een maand me uitkering en zelf daarop geen enkel medeleven of begrip. in wat voor land leven we eigenlijk als ze zo genadeloos zijn
Je kan met het incassobureau 'n regeling voorstellen wat zij dan weer voorleggen aan Telfort. Vrijwel altijd is er ruimte voor onderhandelen maar ik zou wel zo snel mogelijk reageren en redelijk blijven. Men weet natuurlijk ook wel dat er geen andere optie is dan een betalingsvoorstel te accepteren. Van 'n vrijwel kale kip valt niet te plukken namelijk. Dus vooral in gesprek blijven. Helaas kost het je wel extra. Incassokosten en wettelijke rente.

Telfort is voor jou geen partij meer. Je bent ex klant, je zit nu bij dat incassobureau.
Zo staat het er nu voor en daar is niks meer aan te doen vrees ik.
Zoals al eerder opgemerkt: Prepaid kaartje en zo snel mogelijk de boel op de rails. Abonnement kan je wel schudden voorlopig. Mits je het volledige bedrag in 1 keer alsnog voldoet dan.
Maar heb nog niks gehoord van een incassobureau, en welke kosten moet ik dan op rekenen ?
Maar heb nog niks gehoord van een incassobureau, en welke kosten moet ik dan op rekenen ?

Je hebt nog tijd (7 dagen ? Geen idee, maar wel tempo maken) om het bedrag te voldoen. Daarna ligt binnen 'n paar weken, maar vaak al binnen n week, n vordering op je deurmat. Incassokosten zijn in eerste instantie niet vreselijk hoog. Er zijn wettelijk grenzen aan wat incassobureaus mogen vragen voor hun diensten. Paar tientjes denk ik. Moet je wel met ze praten en de boel regelen want anders lopen de kosten op.
Als je uiteindelijk in gebreke blijft gaat het incassobureau 'n deurwaarder op je dak sturen. Dan ben je verder van huis. Mits je 18 bent dan. Ben je jonger, dan zijn je ouders de klos.
Deurwaarder = geld of je leven. Dus duur. Meestal zelf duurder dan de hoofdsom van de schuldeiser.

Maar zover ga je dit niet laten komen toch?

Edit:
Het kan ook zijn dat het incassobureau de opdracht na verloop van tijd terug geeft aan de schuldeiser. Wegens oninbare schuld bijv.
De vordering gaat dan de (digitale) la in. Dat is niet leuk want je kan dan bij geen enkele telco of isp meer terecht. Je digitale leven is tot stilstand gekomen.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Ron! Dit is een vervelende samenloop van omstandigheden, dat zeker. Helaas kan ik (en Telfort) in deze kwestie niets voor je doen. Je zult, zoals Nisan aanstipt, in contact moeten treden met het incassobureau in kwestie en met hen een regeling moeten treffen om uiteindelijk gedeblokkeerd te worden om het abonnement voort te kunnen zetten.

Om problemen in de toekomst te voorkomen had je wellicht beter eerder aan de bel kunnen trekken, op het moment dat je weet dat je niet meer in staat was om te betalen, in plaats van dit op te laten lopen om vervolgens meerdere achterstallige betalingen te hebben.

Mijn excuses voor deze nare kwestie. Ik hoop samen met jou op een snelle afhandeling. Succes!
Beste michael, ik houd je op de hoogte ! Weet alleen niet hoe ze me gaan benaderen aangezien ik niet bereikbaar ben op me telefoon.
Bedankt nogmaals !
Ik heb juist meerdere keren aan de bel getrokken maar telkens zeiden ze ja we kunnen geen nieuwe betaalafspraak maken dusja wat moet ik dan?
Ik lees de incassobrief wel en neem dan contact op om in termijnen te betalen.

Bedankt iig

Reageer