Foute Digitenne facturen

  • 6 februari 2020
  • 14 reacties
  • 407 keer bekeken

Reputatie 1

geachte,

Sinds jaar en dag heb ik een All in ONe  Telfort abonnement en maak in 2 slaapkamers gebruik van digitenne.

Tot en met september 2019 betaalde ik daar 5 euro per digitenne voor dus 10 euro in totaal.

21 okt ontving ik een KPN factuur met nr ** bedrag € 29.60 dit klopt niet, moet 10 euro zijn, dus heb ik direct gebeld. vlg uw collega “eea zou in de vlg factuur geregeld worden”.

21 nov ontving ik KPN factuur ** bedrag 2.40 dit klop niet en dus weer gebeld, “komt goed meneer word opgelost”

21 dec KPN factuur ** ontvangen klopt niet, wederom gebeld en weer uitgelegd.

21 jan KPN factuur ** ontvangen klopt WEER niet. Nu maar via dit bericht een melding maken en hopen dat het nu wel goed komt

 

U zult begrijpen dat ik de laatste automatische incasso heb in getrokken en indien dit “probleem niet voor 1 maart is opgelost ik stop met mijn abonnement bij Telfort/KPN en digitenne.

Graag uw ACTIE

 

Reactie KPN

Hoi Paul, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt. Dank voor de gegevens, daarmee heb ik gelijk gekeken. Ik zie dat de korting in oktober verwijderd is. Dat gebeurt normaliter alleen als de interactieve tv die je bij Telfort hebt beëindigd wordt. Ik begrijp uit je bericht dat dit niet het geval is. Daarom heb ik een van mijn Telfortcollega's even naar je Telfortabonnement laten kijken. Daar komt uit dat je bij hen een glasvezelabonnement hebt. En bij Telfort glasvezel is Digitenne niet gratis. Dit omdat je bij glasvezel meerdere interactieve ontvangers kunt nemen. Meer hierover lees je op de Telfort website.

 

Beste Erik,

Bedankt voor je reactie.

Alleen ben ik het niet eens met je redenatie en wel hier om: De eerste foute factuur dateert van 21 oktober en dit is ruim voor de feitelijke omzetting naar glasvezel dit is pas op 3 december jl uitgevoerd/gewijzigd door de monteur ter plekke. 

De reden om van overstappenstappen naar glasvezel was het feit dat dit kosteloos zou zijn!! ( Telfort email dd. 11nov.19). hierover heb ik zelfs nog tel contact gehad met een medewerker van Telfort op het moment dat we de datum van het bezoek van de monteur vastlegde.

Als ik dit geweten had…………….

Ook op de momenten dat ik contact had met KPN ivm de foute facturen is er NIMMER aangegeven dat e.e.a. met glasvezel te maken heeft!!! 

kortom…… Graag ontvang ik de benodigde creditnota's

 

Reactie KPN

Ah, dan klopt het inderdaad niet als je dit al had voor de daadwerkelijke omzetting. Ik duik er even verder in en kom er bij je op terug!

 

Reactie KPN

Ik heb er, samen met een Telfort collega, verder naar gekeken, Paul. Wat je zelf ook ziet op de factuur van 21 oktober is dat met terugwerkende kracht naar 2 oktober je geen korting meer krijgt voor Digitenne. De omzetting naar Glasvezel is op 3 december actief geworden. Echter, wat we wel zagen is dat al eerder de aanvraag daarvoor gedaan is. Wat alleen niet helemaal goed ging. We denken dat die allereerste aanvraag ervoor gezorgd heeft dat de korting alvast is komen te vervallen. Wat, achteraf bezien, natuurlijk te vroeg is geweest. Wat betekent dat je twee maanden lang onterecht geen korting hebt gekregen (2 oktober t/m 2 december). Dat is dan een bedrag van €24 dat je teveel hebt betaald: (€22 die in rekening wordt gebracht - €10 die je zou moeten betalen) x 2 maanden. De collega die jij sprak heeft eind oktober een vergoeding in het systeem gezet van €19,60. Dat is waarom je november factuur zo laag was. Wat een bedrag van €4,40 over laat. Dat heb ik afgerond naar €15 voor het feit dat je onvolledig geïnformeerd bent destijds over het komen te vervallen van de korting. Deze vergoeding wordt op je komende Digitenne factuur in mindering gebracht.

 

Verder, tenzij je de Digitenne actief buitenshuis gebruikt, raad ik je aan om ze te vervangen door interactieve ontvangers bij je Telfort abonnement. Dan betaal je alleen €5 per extra ontvanger en geen extra abonnementskosten. Ik kan je dan helpen, als je wilt, met het beëindigen van de Digitenne.

 

Beste Erik, wederom bedankt voor je reactie.

Ik ben alleen bang dat jullie het niet helemaal begrijpen.

21 okt krijg ik een factuur a 29,60 te betalen hierover is door mij met KPN gebeld. Toezegging dat het verschil tussen 29,60 en 10 euro zijnde 19,60 bij de volgende factuur wordt gecrediteerd.

De vlg. factuur 21 november gaat uit van 22 euro daar gaat dan 19,60 vanaf en blijft er 2,40 over dit is NIET juist. het digitenne abonnement is 10 euro en geen 22 euro dus heb ik recht op een credit van 19,60 min 10 euro blijft dus een credit over van 9,60 welke dus in december verrekend zo moeten worden……….. 

Even over de info verstrekking van telfort:

Op 11 november krijg ik een nieuwsbrief waarin de mogelijkheid wordt KOSTENLOOS over te stappen naar glasvezel.. Op 15 november krijg ik de bevestiging van deze omzetting en worden werkzaamheden ingepland, in deze bevestiging wordt NIKS gezegd over digitenne!!! uiteindelijk op 3 december wordt de omzetting uitgevoerd door de monteur van KPN

Pas nu ik op het forum zit kom jij met deze info/kosten van digitenne in combi met Digitenne, tijdens alle eerdere telefonische contacten is daar NIMMER over gesproken.

Resume: 

Al met al heb ik nu 29,60 + 2,40 + 22,00 + 22,00 = 76 euro betaald wat 40 euro had moeten zijn!!!. Kortom 36 euro te veel betaald.

Graag ontvang ik een credit van 36 euro.

In afwachting

Paul

 

Reactie KPN

Ik begrijp je gevoel hierin, Paul.

Digitenne is een KPN product, dit staat helemaal los van Telfort. Bij KPN is het zo dat je het Digitenne abonnement gratis krijgt als je ook interactieve tv hebt. Als extraatje bieden we die korting ook aan bij Telfort. Alleen zit daar de aanvullende voorwaarde aan dat het bij Telfort Glasvezel niet geldt.

De informatie vanuit Telfort dat de overstap kosteloos is, klopt ook. Je betaalt niet extra voor het omzetten van de verbinding, je abonnementskosten van Telfort veranderen ook niet Digitenne is namelijk geen onderdeel van je Telfort abonnement. Het is apart KPN abonnement.

Mijn excuses dat je hierover in verdere contactmomenten ook niet geïnformeerd bent. Dat had wel gemoeten.Ik kan daar alleen verder niets aan veranderen. Per 3 december zijn de kosten voor jouw Digitenne abonnement €22 en niet meer €10. Dat zal ook zo blijven. Voor de periode tot aan 3 december had je inderdaad €10 per maand moeten betalen. Dat deel is nu vergoed, deels door de collega in oktober en deels door mij. Waarbij ik de vergoeding wat aangevuld heb om je tegemoet te komen voor het ongemak.

De enige manier waarop je van deze hogere kosten afkomt is Digitenne opzeggen en in plaats daarvan 2 extra interactieve ontvangers aan je Telfortabonnement toevoegen. Dan betaal je weer, net als voorheen, €10 per maand. Als je Digitenne wilt opzeggen kan ik dat voor je regelen. Extra interactieve ontvangers kun je dan via je MijnTelfort omgeving.

 

Mijn vraag is hoe gaat TELFORT DIT OPLOSSEN

Graag uw reactie 

Paul

 


14 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Paul zonnet, de situatie die je beschrijft komt me bekend voor. Ik ben toevallig de Telfort collega die Erik beschrijft :slight_smile:

Wat hij noemt klopt, als je glasvezel hebt bij Telfort is gratis Digitenne bij KPN niet mogelijk. Dat is alleen bij een koperverbinding mogelijk. Het Digitenne abonnement loopt bij KPN, het is voor ons niet zichtbaar. Op het moment dat het pakket gewijzigd werd naar glasvezel kon de medewerker die dat deed niet zien dat je ook Digitenne had.
Er wordt automatisch periodiek gekeken of de korting op Digitenne nog klopt en als dat niet zo is wordt die er af gehaald. Dat is was hier ook is gebeurd, maar het gebeurde in dit geval te vroeg. Dat is door de vergoeding van een collega eerder en de vergoeding van Erik inmiddels rechtgezet. Het is niet mogelijk om de korting weer te activeren, omdat het abonnement daar niet meer aan voldoet.

Wat we wel kunnen doen is 2 tv-ontvangers aan het Telfort Thuis pakket toevoegen, zodat je op die manier op 3 tv's kunt kijken voor 5 euro per tv. Andere opties daarvoor zijn er niet.

Als je dat wilt kan je jouw postcode, huisnummer en laatste 3 cijfers van je IBAN aan je forumprofiel toevoegen en hieronder een seintje geven als je dat gedaan hebt. Het stoppen van Digitenne zal dan door KPN moeten gebeuren, dat abonnement is zoals gezegd niet door ons in te zien.

Reputatie 1

Beste Jasper,

Vreemd verhaal! 

Toen ik in oktober de eerste foute factuur kreeg was er nog helemaal geen glasvezel op ons adres dat is pas op 3 december door de monteur in werking gesteld.

Ook bij het nabellen op 23 december heb ik geen MEL|DING gekregen van KPN dat er een link is met glasvezel. Daar ben ik pas tijdens de contacten op het KPN forum op gewezen cq achter gekomen.

Wat mij nog het meeste tegenvalt is dat TELFORT mij niet juist heeft geïnformeerd!! Jullie weten alles van mijn abonnement en wijzen mij er vervolgens dan niet op wat de consequentie is van de overstap naar glasvezel.

De overstap naar glasvezel zou kosteloos zijn zie jullie email nieuwsbrief van 11 november.

Al met al dus een teleurstellende zaak welke mij veel geld kost. 

Ik ga er dan ook vanuit dat Telfort mij de credit toe stuurt van 36 euro.

 

Bijkomend ben in gefrustreerd over de verkoopgerichte monteur welke bij ons thuis de installatie heeft verzorgd. Dit was niet goed! dat was niet goed! vervolgens ben ik er in getrapt en heb een switch bij hem gekocht. (deze is via factuur betaald). de nieuwe switch was niet beter dan de oude switch! maar dit ter zijde!!

 

Ik verwacht van Telfort een meer klantvriendelijke oplossing.

Graag je reactie 

 

 

 

Reputatie 8
Badge +11

In oktober was er inderdaad nog geen glasvezel, dat klopt. Dat was begin december pas actief op jouw adres. Daarom hebben Erik en een collega voor hem al een vergoeding aangemaakt voor de periode dat je onterecht voor het Digitenne abonnement betaald hebt. Daarbij heeft Erik de vergoeding ruim uit laten vallen, zoals hij in de laatste reactie die je in je eerste bericht hebt gekopieerd, voor het ongemak en de onduidelijkheid. Daarmee zijn die kosten al vergoed en is daarin niets meer te doen voor ons. Digitenne is een KPN product, daarom worden de kortingen en/of abonnementskosten ook via de KPN factuur verrekend. 

 

Wij weten inderdaad alles van jouw Telfort abonnement, dat klopt. De wijziging naar glasvezel heeft geen effect gehad op de kosten van dat Thuis pakket. Digitenne is zoals gezegd een KPN product, waardoor die niet voor ons te zien is en in dit geval zijn daar voor jou wel kosten achter weg gekomen. Die zijn inmiddels via het KPN forum rechtgezet.

Erik heeft je daar aangeboden om Digitenne te laten stoppen zodat je 2 interactieve tv-ontvangers aan het Telfort Thuis pakket kunt toevoegen. Ik begrijp van hem dat je het aanbod om Digitenne op te zeggen wilde gebruiken, je kunt in de Mijn Telfort 2 ontvangers toevoegen, of ik kan het voor je doen als je de gevraagde gegevens op je profiel invult. Andere opties dan dat hebben we niet.

Reputatie 1

Beste Jasper,

bedankt voor je reactie

Jammer alleen dat je NIET ingaat op mijn klacht/frustratie nl het feit dat Telfort mij NIET attendeert op de extra kosten voor digitenne bij gebruik van glasvezel.

Waarom niet??

Ach ja, Uiteraard snap ik het wel zeker nu Telfort en KPN samen gaan…………………

Hoeveel mensen zullen overstappen en vervolgens meer betalen voor digitenne?

Kortom ik blijf gefrustreerd achter.

Paul

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Het Digitenne abonnement is voor ons niet zichtbaar, dat heb ik in elke reactie in dit topic aangegeven. Als wij niet kunnen zien dat je iets hebt is het ook lastig om je daarop te attenderen zoals je je kunt voorstellen. Digitenne is een KPN abonnement, welke ook helemaal via KPN verloopt. Daarom heb je de facturen daarvan ook altijd van hen gekregen.

De korting die onterecht te vroeg stopte is zoals gezegd al ruim vergoed, als alternatief voor Digitenne is de beste optie om 2 ontvangers aan het glasvezelpakket toe te voegen. Omdat dat de beste oplossing voor jou is hebben Erik en ik dat samen voorgesteld. Heb je ze inmiddels aan kunnen vragen?

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie

ik heb inmiddels een tv ontvanger via Telfort besteld.

Paul

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan Paul. Goed om te lezen dat je een tv-ontvanger hebt aangevraagd. Met deze stappen kan je deze aansluiten op de Experia Box, lukt het daarmee? Als ik je er meer over kan vertellen hoor ik het graag.

Reputatie 1

Hallo Jasper, 

vandaag de extra tv ontvanger ontvangen en gelijk geïnstalleerd.

mijn dochter is zeer enthousiast zeker ook omdat ze nu Netflix kan kijken via kanaal 200.

dit kan niet via de oude tv ontvanger (Motorola vip1853) welke wij in de woonkamer hebben. 

Kan deze omgeruild worden voor een nieuwe?

 

graag je reactie

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Paul zonnet, ik kan die Motorola voor je vervangen door een nieuwer model zodat ook jij gebruik kunt maken van Netflix! Daarvoor heb ik jouw adres gegevens nog wel nodig, zou je die op je forumprofiel kunnen plaatsen? Anders weet ik niet waar ik de ontvanger heen moet sturen :slight_smile:

Reputatie 1

Jasper

 

ik heb mijn adres gegevens ingevuld. Ik zie de ontvanger met belangstelling tegemoet

Paul

Reputatie 8
Badge +11

Dank je @Paul zonnet, ik heb je een nieuwe ontvanger gestuurd! Die zal je binnen enkele werkdagen ontvangen, veel Netflix plezier alvast :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Paul zonnet, ik zie dat de nieuwe ontvanger bij buren is afgeleverd. Had je daar ook een bericht van gehad en de ontvanger al kunnen ophalen?

Reputatie 1

Beste Jasper, klopt de ontvanger is bij de buren geleverd maar inmiddels heb ik deze geinstaleerd.

de “oude” gaat vandaag op de post.

Groet Paul

Reputatie 8
Badge +11

Helemaal goed, dan ziet de logistieke partij die wel verschijnen. Veel kijkplezier alvast, en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile:

Reageer