factuur van € 4.433,75 door buitenland verbruik

• 23 mei 2018
  • 11 reacties
  • 339 keer bekeken

Beste meneer, mevrouw,
Zojuist hebben we de telefoonrekening ontvangen van onze dochter, € 4.433,75. Dit na ons bezoek van een paar dagen in New York.
We hebben een aantal vragen en opmerkingen
Zo zou zij op 12 mei in een tijdsbestek van 1,5 uur bijna 27 mb hebben gedownload. Op dat moment was zij ingelogd op het WIFI netwerk van het hotel. Dat is ook terug te zien op haar telefoon. Daarnaast heeft zij wat op Instagram geplaatst en een filmpje via youtube gekeken. Dit is al €1.700,- van de rekening. Wij willen graag een gespecifieerde uitwerking van wat zij dan zou hebben gedownload. De andere dagen laten een exact zelfde beeld zien.

Nu heeft zij wel een tekstbericht van Telfort gekregen dat zij op 100% van haar bundel zat en of ze daarboven wilde gaan. Het volgende bericht wat zij van Telfort ontvangt is dat zij op 80% van haar limiet zit. Deze communicatie geeft twee verschillende boodschappen, namelijk 1 let op en de tweede heel geruststellend, je hebt nog 20% van je datalimiet. Dat is heel tegenstrijdig bericht en zij maakte zich dan ook geen zorgen. Indien gewenst kunnen wij hiervan een screenshot aan u toesturen.

Wat stelt u voor om hiervoor tot een oplossing te komen, want wij hebben echt geen € 4.433,75 om te betalen.

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het zou zomaar kunnen dat de Wifi van het hotel is uitgevallen en als de roaming dan aanstaat dat het via het abonnement is gedownload, als het goed is krijg je dan bij verbruik van €60 euro een sms-je hierover.
Dit alles kan Telfort in hun logs terugvinden

https://www.telfort.nl/algemeen/tarieven/buitenland-tarieven-mobiel-abonnement.htm
Reputatie 8
Badge +11
Ik vermoed dat vanwege de netneutraliteit Telfort niet zal kunnen aangeven wat er is gedownload. Hoogstens welke verbindingen er zijn geweest.
Dank voor de antwoorden. Ik zal het even uitzoeken. Ik hoop dat ook iemand van telfort zelf kan reageren....
Reputatie 8
Badge +17
Webcare Telfort reageert op volgorde van binnenkomst in je topic
Reputatie 8
Badge +17

Er zit standaard een limiet op van €60,50. mogelijk heeft je dochter de limiet (onbewust) opgeheven door te reageren op een SMS van Telfort. En dan kan ze ongelimiteerd, in haar geval 900MB, Internet-data gebruiken.

Data via WiFi wordt niet gerekend; er is dus een grote kans dat data roaming op "AAN" stond tijdens je trip waardoor er wel degelijk internet-data gebruikt is. En alles wat Telfort doorberekend aan jou (of je dochter) zijn de kosten die Telfort ook gewoon moet betalen aan de provider in USA...
Dank jullie wel weer voor de antwoorden. Dat geeft meer inzicht. Nu blijft dat ik geen € 4.433,75 heb om de rekening te betalen.
Even wachten dus op de webcare
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Bert,

Ik ben zo ontzettend van je bericht geschrokken, maar ik denk dat jullie nog veel meer zijn geschrokken. Je kunt de gespecificeerde factuur in Mijn Telfort zien. Op de factuur zie je dat er kosten zijn gemaakt door bellen, sms'en, maar vooral door data! Kees-Jan heeft het al uitgerekend, er is in 3 dagen ruim 900 MB data verbruikt.

De eerste vraag die mij bij opkomt? Waarom is het bedrag niet gestopt bij de maximale 60,50? Ik zie gelukkig dat de begrenzing hiervan aanstaat. Het probleem is het volgende:

Beste klant, u zit op 100% van uw limiet voor internet in het buitenland. We hebben ter bescherming uw internet afgesloten. Wilt u doorgaan met internet, SMS dan "JA" naar 1330. Als u doorgaat met internet betaalt u het standaard buitenbundel tarief voor data van het land waar u bent. Kijk op telfort.nl/dataroaming voor meer info.

Uw opdracht uitzetten data limiet is uitgevoerd. De data limiet wordt volgende maand weer aangezet. Voor meer informatie kijk op www.kpn.com/dataroaming. Mvg, KPN

De analyse is al in dit topic gedaan, je dochter heeft JA terug ge-sms't. Als je dochter dit niet had gedaan, dan was de mobiele data verbinding afgesloten en was de factuur 'slechts' €60,50. Op dit moment zit ik ook met mijn handen in mijn haar. Ik begrijp goed dat € 4.433,75 niet te betalen is en je dochter niet geheel bewust is geweest van haar verbruik. Het probleem is alleen, Telfort moet wel kosten aan de provider in New York betalen. Ik moet daarom overleggen hoe we je hierin kunnen helpen.

Hopelijk kan ik hier vanmiddag op terugkomen.
Reputatie 4
Badge +10
@bert123, ik heb al intern kunnen overleggen. Aangezien het bedrag zo hoog is kunnen we er niet direct uitkomen wat hiermee gedaan kan worden. Ik draag daarom de situatie over aan collega's die hierin een besluit kunnen nemen.

De incasso heb ik tijdelijk stopgezet, zodat je geen herinneringen ontvangt!

Door een collega word je hierover gebeld. Op welk telefoonnummer ben je te bereiken? Je kunt dit telefoonnummer bij de opmerkingen aan je profiel toevoegen. Dan kan ik een verzoek indienen:$.
Reputatie 4
Badge +10
Het verzoek heb ik ingediend. Ik verwacht dat je in de loop van de week word gebeld. Kun je ons laten weten hoe het gesprek is gegaan? Ik vind het fijn om het ook van jou te horen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Bert, ik zie dat er nog geen update is. Het verzoek is doorgezet naar een andere afdeling en is in behandeling.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Bert, ik heb van mijn collega's begrepen dat deze zaak is opgelost.
Indien ik nog iets voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag van je.

Reageer