beantwoord

Factuur teruggeboekt maar niet weer overgeboekt

• 30 maart 2019
  • 1 reactie
  • 70 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Beste Anne,

Ik heb helaas een soort gelijke situatie met Telfort meegemaakt als Bob. In november heb ik de kosten terug moeten laten boeken en was er zeker van dat ik deze weer had overgeboekt toen mijn geld een aantal dagen binnen was. Dit was echter niet het geval. Hierover ben ik door Telfort nooit geinformeerd, niet via email, sms of post. Daardoor werd ik afgelopen maand opeens afgesloten. Ik dacht eerst dat mijn router stuk was dus belde met jullie om te kijken of het te verhelpen was. Toen hoorde ik van de openstaande factuur, van 4 maanden daarvoor! Ik gaf aan deze meteen te willen en kunnen betalen. Hiervoor zou ik een betaallink ontvangen via email, dezelfde dag nog vertelde een medewerker. Deze email heb ik alleen nooit ontvangen. Heb nog met mijn ouders gebeld of zij hem misschien ontvangen en betaald hadden, want inmiddels deed mijn internet het weer. Ik dacht zelfs even dat het misschien oplichting zou kunnen zijn, maar heb het even afgewacht. Ongeveer 4 dagen na het telefonisch contact kreeg ik een herinnering van het te betalen bedrag, met dit keer wel een betaallink en heb deze direct betaald. Toch voelde het een beetje dreigend omdat er in de mail behoorlijk wat druk werd gezet en ik deze maar net op tijd zag om te kunnen betalen binnen het aantal dagen dat jullie oplegde. Geen enkele keer ben ik tijdens het contact met jullie gewezen op evt extra kosten vanwege aansluiting en als ik geweten had van de achterstand had ik het nooit tot een afsluiting laten komen! Als student kan ik die extra kosten dan ook niet echt gebruiken. Ik vind persoonlijk dat jullie niet hebben voldaan aan jullie plicht om mij als klant te informeren. Heb voorgesteld om jullie tegemoet te komen, maar alles werd door Telfort meteen afgewezen en er was geen begrip voor de situatie. Dit valt me zwaar tegen en hoop dat hier toch nog wat aan te doen is. Hoor graag van u!

Mvg,

IvA

Admin: reactie afgesplitst van dit topic.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 1 april 2019, 12:13

@IvA het kan een keer gebeuren dat je een betaling vergeet of er iets mis gaat met een betaling. Maar het is niet netjes en niet fijn dat je ineens afgesloten bent, zonder enige waarschuwing. Goed dat je dit verhaal met ons deelt, zodat we hier naar kunnen kijken en je ermee kunnen helpen.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan, ik heb er direct naar gekeken. Je hoort normaliter minstens twee herinneringen te ontvangen, als er een factuur open staat. Deze herinneringen kan ik niet vinden. Ik denk dat er iets niet helemaal goed gegaan is, waardoor de herinneringen niet verstuurd zijn, die je anders wel hoort te krijgen. Daarom krijg je de heraansluitkosten (25 euro) van me terug. Je ontvangt hiervan een tussentijdse factuur en het bedrag wordt binnen uiterlijk tien werkdagen op je rekening gestort.

Ik hoor graag van je als ik iets voor je kan doen, of als je vragen hebt.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +9
@IvA het kan een keer gebeuren dat je een betaling vergeet of er iets mis gaat met een betaling. Maar het is niet netjes en niet fijn dat je ineens afgesloten bent, zonder enige waarschuwing. Goed dat je dit verhaal met ons deelt, zodat we hier naar kunnen kijken en je ermee kunnen helpen.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan, ik heb er direct naar gekeken. Je hoort normaliter minstens twee herinneringen te ontvangen, als er een factuur open staat. Deze herinneringen kan ik niet vinden. Ik denk dat er iets niet helemaal goed gegaan is, waardoor de herinneringen niet verstuurd zijn, die je anders wel hoort te krijgen. Daarom krijg je de heraansluitkosten (25 euro) van me terug. Je ontvangt hiervan een tussentijdse factuur en het bedrag wordt binnen uiterlijk tien werkdagen op je rekening gestort.

Ik hoor graag van je als ik iets voor je kan doen, of als je vragen hebt.

Reageer