beantwoord

Factuur ontvangen terwijl we zijn overgestapt

• 25 maart 2019
  • 6 reacties
  • 135 keer bekeken

Afgelopen vrijdag overgestapt naar ziggo, nu ontvangen we factuur voor april?

Admin: Topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Enterprise 25 maart 2019, 17:23

Overgestapt als in 'aangevraagd' of inmiddels door Ziggo aangesloten..?
In het eerste geval is het goed mogelijk dat de faktuur voor april gewoon de aanvraag voor de overstap gekruist heeft.
Je weet zelf wel wat de vaste maandelijkse faktuurdatum van Telfort is, deze wordt altijd rond dezelfde tijd verstuurd en afgeschreven.
In het tweede geval kan het inderdaad de eindfaktuur zijn.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Jansen1 ,
Als je nog maar zo kort bij Telfort weg bent, nog maar 3 dagen geleden heb je nog een eindfactuur van Telfort tegoed. In de regel betaal je abonnementen vooruit en gemaakte kosten achteraf.
Houd de eindafrekening goed in de gaten of die wel klopt en of je een eventueel teveel betaald bedrag wel binnen redelijke termijn (1 maand) terug krijgt.
Zelf ben ik 1 november overgestapt van Ziggo naar Telfort en kreeg daarna nog 3 facturen van Ziggo inzake de eindafrekening.
Reputatie 8
Badge +19
Overgestapt als in 'aangevraagd' of inmiddels door Ziggo aangesloten..?
In het eerste geval is het goed mogelijk dat de faktuur voor april gewoon de aanvraag voor de overstap gekruist heeft.
Je weet zelf wel wat de vaste maandelijkse faktuurdatum van Telfort is, deze wordt altijd rond dezelfde tijd verstuurd en afgeschreven.
In het tweede geval kan het inderdaad de eindfaktuur zijn.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Jansen1, jammer om te lezen dat je ons verlaat. Ik kan me voorstellen dat het je verbaasde dat je nog een factuur ontving, als je net overgestapt bent. Goed dat je het navraagt, zodat wij en andere forumgebruikers je kunnen helpen.

JanD en Enterprise hebben je vraag grotendeels al beantwoord zie ik. Ik begrijp dat je vrijdag aangesloten bent bij Ziggo, klopt dat? Ik zie dat je abonnement bij ons per vandaag helemaal gestopt is, waardoor de factuur voor april de opzegging net heeft 'gemist'. Je ontvangt komende maand nog een slotnota, oftewel de eindfactuur, waarop je de teveel betaalde kosten terug krijgt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Ik moet die factuur dan dus wel gewoon betalen en niet als niet verzonden beschouwen? Enn inderdaad vrijdag aangesloten bij Ziggo.
Groetjes Dinet
Uhm....factuur staat natuurlijk op automatische incasso dus wordt automatisch afgeschreven....we houden in de gaten of het idd ook teruggestort wordt.

Groetjes Dinet
Reputatie 8
Badge +19
Ik moet die factuur dan dus wel gewoon betalen en niet als niet verzonden beschouwen? Enn inderdaad vrijdag aangesloten bij Ziggo.
Groetjes Dinet

Yep, gewoon betalen is uiteraard het beste, alle plussen en minnen worden op de eindfaktuur verrekend.

Reageer