beantwoord

Factuur is dubbel betaald

• 28 maart 2014
  • 4 reacties
  • 717 keer bekeken

Geachte heer, mevrouw,

bij deze heb ik een klacht betreft betaling.
Normaal is het zo dat de facturen automatisch betaald worden. Deze maand kon dat niet en werden de automatische afschrijvingen mislukt
en heb ik het daarna zelf handmatig betaald. Echter bleek dat de achterliggende factuur er nog steeds is
en werd er vandaag alsnog hetzelfde bedrag afgeschreven.
Het gaat om de maand februari. Ik heb zelf het bedrag betaal op 21 maart en vandaag werd hetzelfde bedrag afgeschreven samen met de andere bedrag van maart.
Zou het dubbel betaalde bedrag terug gestort kunnen worden?

Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 31 maart 2014, 11:40

@m.ab,

Ik sluit mij aan bij de andere forumgebruikers. Als je zeker weet dat de betaling is voldaan dan kun je de incasso storneren. Teveel betaalde bedragen worden sowieso altijd verrekend met de eerstvolgende factuur.

Denise
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +15
@m.ab en welkom op het forum.

Als je zeker weet dat het een dubbele betaling is geweest en verder geen achterstand van betalingen hebt dan kan je de betreffende incasso storneren via je internetbankieren. Dit is en gaat veel sneller dan een verzoek tot terugstorting.
Dank je.

Ik weet echt heel zeker dat het om een dubbele betaling gaat want er zijn 3 bedrag afgeschreven en daarvan 2 precies hetzelfde bedragen.
Ik heb zelf het resterende bedrag betaald op 21 maart en diezelfde is gister eraf gehaald.

De incasso stornen, heeft dat wel succes? Of gaat de bank het onderzoeken en dan het afkeuren?
Wat mij betreft mag Telfort hier wel wat aan doen. Eenmaal zelf betaald, de desbetreffende factuur weghalen
zodat het niet alsnog wordt eraf geschreven.
Reputatie 8
Badge +16
Incasso's kun je meestal gewoon storneren. Controleer wel goed of jouw eigen betaling en de incasso over dezelfde factuur gaan... anders loop je het risico op een betalingsachterstand.

Het duurt altijd een aantal dagen voordat een handmatige overschrijving door Telfort administratief is verwerkt. Het lijkt alsof het in jouw geval elkaar heeft gekruist.
Reputatie 3
Badge +1
@m.ab,

Ik sluit mij aan bij de andere forumgebruikers. Als je zeker weet dat de betaling is voldaan dan kun je de incasso storneren. Teveel betaalde bedragen worden sowieso altijd verrekend met de eerstvolgende factuur.

Denise

Reageer