beantwoord

Factuur hoger door inflatiecorrectie

• 24 juni 2015
  • 34 reacties
  • 1909 keer bekeken

Vandaag heb ik de factuur van juli ontvangen, ik snap echter niet waarom hij ongeveer 1,30 duurder is.
Het gaat om Internet, TV & Bellen en er zijn geen extra kosten. De hele stijging zit in de vaste prijzen.
Na wat rondzoeken heb ik gevonden dat de inflatiecorrectie in juli toegepast wordt (dit kon ik echter alleen vinden voor mobiele abonnementen, dus dat is ook vrij onhandig).
Hier staat dat de inflatiecorrectie die toegepast gaat worden in 2015 0,7% is. Ik zie op de factuur dat de kosten voor Internet standaard en interactieve tv omhoog zijn gegaan en de rest niet. Als ik echter de verhoging bereken is dit resectievelijk ruim 5% en ruim 2%.
Als je de gehele rekening bekijkt komt de verhoging uit op ongeveer 2,5%.
Er stond ook (weer op het mobiele deel), dat op de factuur van juni en juli zou staan dat de inflatieverhoging toegepast zou worden, dit zie ik ook nergens staan en daarom snap ik helemaal niet meer waarom deze factuur duurder is.
Als ik inlog op mijn telfort, dan staat er bij mijn abonnement ook nog gewoon de normale prijs.

Waar komt dee verhoging vandaan?
icon

Beste antwoord door Michael 4 juli 2015, 15:35

@hwgvanhouten, @gravico,

Bedankt voor jullie berichtje. Het staat uit bij de klantenservice. Ik verwacht dat jullie hier volgende week over gebeld gaan worden. Het is zaak dat de onderste steen bovenkomt en dat de hoger uitgevallen factuur goed wordt verklaard.

@pasco123, @Robert Koll, @Sverige,

Van jullie nog niets mogen ontvangen. Ik pak het alsnog voor jullie op na ontvangst van een contact telefoonnummer in een privévenster.

Michael
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

34 reacties

Badge +1
Hier hetzelfde. Ik heb alleen internet en dat is € 17,85 per maand, en zo staat het ook op Mijn Telfort. Op de factuur voor juli staat € 19,00, dat is een verhoging van 6,5%

Geen aankondiging over gehad, dus ik ben ook wel benieuwd waar die verhoging vandaan komt.
Reputatie 1
Het zelfde hier. 21 euro voor internet standaard, telefoon 17.50. TOTAAL betaald ik 38.50. << al 7 jaar. nu zit ik boven de 40 euro in 1 x. plus dikkuh btw vragen als je voor 14cent 0900 hebt gebeld
Reputatie 8
Badge +2
@hwgvanhouten, @gravico, @Robert Koll,

Als in het vorige jaar de prijzen in Nederland zijn gestegen, berekenen wij deze prijsstijging door in de abonnementskosten (vanaf 1 juli). De correctie is voor dit jaar op 0,7% uitgekomen (berekend door het CBS). Uiteraard verschillen de bedragen per persoon, aangezien niet iedereen hetzelfde abonnement heeft.

Meer informatie over de nieuwe inflatiecorrectie vind je op de website.

Michael
Reputatie 8
Badge +19

Geen aankondiging over gehad, dus ik ben ook wel benieuwd waar die verhoging vandaan komt.

Die aankondiging heb je wel gehad, per e-mail op het adres van je Telfort hoofdaccount.
Badge +1

Die aankondiging heb je wel gehad, per e-mail op het adres van je Telfort hoofdaccount.

Ik heb hem niet gehad, wel 'uw nieuwe factuur staat klaar'. Wordt in de aankondiging het bedrag gespecificeerd? Het verschil tussen 0.7% en 6,5% is wel erg groot.
Reputatie 8
Badge +19

Wordt in de aankondiging het bedrag gespecificeerd?

Nee.
Op welk e-mailadres heb je die mail met 'uw nieuwe factuur staat klaar' ontvangen..?
Ook op de hoofdaccount of op een eigen aangemaakte mailbox?

Telfort zegt dat ze naar elke klant een mail heeft gestuurd met de aankomende prijsverhogingen.
@hwgvanhouten, @gravico, @Robert Koll,

Als in het vorige jaar de prijzen in Nederland zijn gestegen, berekenen wij deze prijsstijging door in de abonnementskosten (vanaf 1 juli). De correctie is voor dit jaar op 0,7% uitgekomen (berekend door het CBS). Uiteraard verschillen de bedragen per persoon, aangezien niet iedereen hetzelfde abonnement heeft.

Meer informatie over de nieuwe inflatiecorrectie vind je op de website.

Michael

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Zoals ik heb geschreven heb ik inderdaad het deel over de inflatiecorrectie gevonden (nog steeds raar dat dit alleen op het deel over mobiel te vinden is) maar zoals gezegd komt de verhoging niet overeen met de 0.7%.

Ook is er op het adres waar de meldingen van nieuwe facturen binnenkomt geen mail over de inflatiecorrectie binnengekomen en staat op mijn telfort op de website nog gewoon het oude bedrag.
Badge +1

Op welk e-mailadres heb je die mail met 'uw nieuwe factuur staat klaar' ontvangen..?

Op het hoofdaccount. In de factuur zelf staat ook niets over inflatiecorrectie. Is het toeval dat het bedrag precies op 19 euro uitkomt?
De wijziging van de titel is dus ook niet correct. De vraag is niet beantwoord aangezien ik de inflatiecorrectie al noem in mijn vraag, maar daarna laat zien waarom dit niet de verhoging kan zijn.
Reputatie 8
Badge +16
Lopen er niet twee zaken door elkaar? Als ik me goed herinner worden veel klanten met een oud abonnement per 1 juli overgezet naar een nieuwe abonnementsvorm die soms duurder kan uitvallen.
Badge +1
Ik heb geen oud abonnement, nl Internet Instap, maar wel voor een oude prijs. Het lijkt erop dat die prijs zomaar is verhoogd. Zonder enige mededeling, op de site kan ik er niets over vinden.
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb een mail gehad... en als ik het goed begrijp zouden alle klanten waar iets verandert een mail krijgen op het e-mail-adres waarmee de standaard Telfort mails ontvangen.

Misschien kan Telfort webcare zien waar in jouw geval de mail naartoe is gestuurd en wat erin stond.

[EDlT]
Zie bijvoorbeeld ook dit topic.
Lopen er niet twee zaken door elkaar? Als ik me goed herinner worden veel klanten met een oud abonnement per 1 juli overgezet naar een nieuwe abonnementsvorm die soms duurder kan uitvallen.

Ik denk niet dat dat bij mijn pakket het geval is. Anders heb ik daar in ieder geval ook geen mail van gehad.
Ik heb ook nog even extra op de webmail gekeken en daar staat hij ook niet bij.

Tevens blijft het raar dat op mijn telfort dan nog steeds de oude prijs staat.

Maar als dit inderdaad het geval is zou ik hier graag even bevestiging van krijgen van een telfortmedewerker om dan ook meteen uit te vogelen hoe het met de mails zit.

EDIT: We zijn nu 2 jaar klant bij telfort, dus ik denk niet dat het hier gaat om een oud abonnement .
Reputatie 2
Badge +1
De eerste factuur met die onbeschaamde tarief verhoging van maar liefst 5.4% is hier ook afgeschreven...
Het is dus lulkoek van telfort dat ze vaste abonnementsprijzen hanteren zo lang ja klant blijft... Na afgelopen jaar eerst een inflatiecorrectie van meer dan 2% voor de kiezen gehad te hebben, nu dus 5,4% prijsverhoging.... en wat krijg je er voor terug??? tja.... niets, alleen een uitgeklede service. Vroeger kreeg je je factuur nog netjes per PDF in een mail, nu is dat ook al niet meer.... nee, leuker kunnen we het uiteraard niet maken, alleen duurder.... Tja, kapitalisme he...

Mijn telfort staat bij mij ook nog op de oude prijs.... dat is omdat je nu betaald hebt voor de maand Juli.... en omdat het nog juni is zie je dus de gewone prijs, niet die maffia-prijsverhoging, die zie je pas vanaf juli....

beste vanhouten, ik zou in ieder geval dit aankaarten bij Radar en andere organisaties. Dat heb ik ook gedaan, hoe meer mensen dit melden hoe groter de kans dat Telfort eindelijk eens lik op stuk krijgt, want het is uiteindelijk onder valse voorwendsels dat we gekomen zijn... namelijk die "vaste prijzen". Ik vind dit misdadig!
Badge +1

Misschien kan Telfort webcare zien waar in jouw geval de mail naartoe is gestuurd en wat erin stond.

Gaat webcare nog reageren hier ?, ze hebben het zelf als beantwoord gemarkeerd. Ik heb zeker weten geen bericht hierover gehad, en ik ben blijkbaar niet de enige.
Reputatie 8
Badge +16
Voor het geval je geen bericht hebt gehad...

Als het inderdaad een prijsverhoging is en je bent het er niet mee eens, dan mag je je abonnement per 1 juli opzeggen.

Je kunt ook vragen om een verlengingsaanbieding. Dan ga je een nieuw jaarabonnement aan en dan ben je vermoedelijk een stuk goedkoper uit.

Naar Radar stappen (of Kassa of Max of wat dan ook) is uit principiële redenen altijd mogelijk. Maar de kans dat ze de prijsverhoging terug kunnen laten draaien lijkt me niet zo heel groot.
Even voor de duidelijkheid, ik heb er totaal geen problemen mee dat er een inflatiecorrectie is elk jaar en als het een prijsverhoging is, dan is dat ook maar 50 cent of iets dergelijks. Het gaat me meer om het principe dat ik geen enkele melding heb gehad en dat het nergens op de website te vinden is. En als het alleen een inflatiecorrectie is dan klopt de berekening niet.
En dan daarnaast nog het onbevredigende "antwoord", wat totaal geen antwoord geeft op mijn vraag en waardoor het lijkt alsof mijn vraag niet eens is gelezen.
Ik zou hier graag nog reactie op ontvangen.
Heb wel een mail gehad dat de internet kosten per 1 juli van € 21.00 naar € 22.00 gaat.
Tot mijn verbazing zie ik nu dat het niet naar € 22.00 is gegaan maar naar € 23.00 dat is iets meer dan 9.5 %, dus telfort hoe kan dit. LET WEL DIT STAAT ZWART OP WIT.
Reputatie 2
Badge
Wat ik overal vandaan gelezen heb en opmerk is dat Telfort momenteel bezig is alle abonnementen qua prijs gelijk te trekken met de abonnementen van die gene die een nieuw abonnement afsluiten.
Verder is er te lezen op sites dat mensen die eerder een redelijk traag abonnement hebben 3 of 4 Mbit, de oude Tiscali klanten overgezet zijn naar het "Internet Instap".
Feitelijk gezien krijg je dus een verhoging van je abonnementskosten of aanpassing va je abonnement en kon je tot en met gisteren kosteloos opzeggen, waar kans bij jou uiteraard bestaat dat je al maandelijks kan opzeggen.
Wat ik overal vandaan gelezen heb en opmerk is dat Telfort momenteel bezig is alle abonnementen qua prijs gelijk te trekken met de abonnementen van die gene die een nieuw abonnement afsluiten.
Verder is er te lezen op sites dat mensen die eerder een redelijk traag abonnement hebben 3 of 4 Mbit, de oude Tiscali klanten overgezet zijn naar het "Internet Instap".
Feitelijk gezien krijg je dus een verhoging van je abonnementskosten of aanpassing va je abonnement en kon je tot en met gisteren kosteloos opzeggen, waar kans bij jou uiteraard bestaat dat je al maandelijks kan opzeggen.

Feit blijft dan dat ik niet op de hoogte was gesteld van de prijsverhoging, dus niet wist dat ik uberhaupt op kon zeggen. Daarnaast maakt het me helemaal niet uit dat het ongeveer 1,5 euro duurder gaat worden. Ik vind het gewoon raar dat er geen bericht over is gekomen.
Ik denk ook niet dat het een prijsverhoging is omdat als ik het abonnement dat wij nu hebben opnieuw af zou sluiten hij precies even duur is als toen ik hem 2 jaar geleden afsloot. En op dit moment betaal ik dus eigenlijk iets meer omdat er al 2 jaar inflatiecorrectie op is toegepast.
Reputatie 8
Badge +2
@hwgvanhouten, @gravico, @pasco123, @Robert Koll, @Sverige,

Mijn excuus voor de late reactie. Het is inderdaad noodzakelijk dat hier inhoudelijk wordt ingegaan op deze situatie. Ikzelf kan deze hoger uitgevallen bedrag namelijk niet goed thuisbrengen. Aanvankelijk dacht ik dat dit alleen met de inflatiecorrectie te maken had, maar dit is, afgegaan op de bedragen die jullie noemen, inderdaad niet goed te verklaren. Stuur in een privévenster jullie 06-nummer en tijdstip waarop jullie het best te bereiken zijn, dan zet ik dit door naar de klantenservice. Naar verwachting worden jullie dan binnen een aantal werkdagen over gebeld.

Als er nog andere vragen zijn dan verneem ik deze graag uiteraard.

Michael
Ik heb van Telfort op 19 mei het volgende bericht ontvangen:

Telfort is continu bezig met het verbeteren van de dienstverlening. Zo zorgen we ervoor dat we u de kwaliteit kunnen blijven leveren die u van ons gewend bent. We zullen daarom per 1 juli 2015 enkele wijzigingen aanbrengen binnen uw abonnement. Hieronder leest u wat er precies voor u verandert.

Overzicht gewijzigde tarieven:
In onderstaand overzicht leest u welke tarieven er voor u wijzigen.

Voor zover ik weet zijn de meeste (alle?) internet producten verhoogd met een bedrag van 1 euro. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe dat zit bij de TV. Voor telefonie zijn alleen de tarieven veranderd maar niet de prijs.
Reputatie 8
Badge +2
@hwgvanhouten, @gravico,

Bedankt voor jullie berichtje. Het staat uit bij de klantenservice. Ik verwacht dat jullie hier volgende week over gebeld gaan worden. Het is zaak dat de onderste steen bovenkomt en dat de hoger uitgevallen factuur goed wordt verklaard.

@pasco123, @Robert Koll, @Sverige,

Van jullie nog niets mogen ontvangen. Ik pak het alsnog voor jullie op na ontvangst van een contact telefoonnummer in een privévenster.

Michael
Badge +1
Ik ben inmiddels teruggebeld, maar niets wijzer geworden. Alleen de mededeling dat het bedrag is verhoogd en dat daar verder niets aan veranderd gaat worden (met verwijzing naar artikel 9). Over de niet ontvangen mail wist ze niets te zeggen.