Factuur gekregen na opzegging

• 4 mei 2020
  • 15 reacties
  • 153 keer bekeken

Reputatie 1

Omdat ik wil weten waarom ik een factuur krijg terwijl het abonnement is opgezegd. Bovendien is het walgelijk dat er al tenminste een week niemand te bereiken is. Ik wil hier telefonisch contact over met een medewerker.***

Admin: nummer verborgen i.v.m. privacy, titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Per wanneer is het abo opgezegd en na opzegging krijgt men uiteindelijk altijd een slotfactuur  

Reputatie 1

Blijft de vraag waarom er geen telefonisch contact mogelijk is. En dat heeft niets met de coronacrisis te maken.

Toch wel, i.v.m. de corona crisis werken er veel minder mensen tegelijk bij de telefonische klantenservice, terwijl het nu drukker is omdat half Nederland thuis zit en voor elk wissewasje gaat bellen, dus wil je telefonisch contact, blijven volhouden tot je er een keer doorheen komt.

Na opzegging zijn twee facturen niet vreemd, de opzegdatum is hierbij van belang. We betalen het abonnement altijd vooruit en de verbruikskosten zoals van vaste telefonie altijd achteraf. Alles wat vooruit betaald is wordt verrekend.

Houd ook rekening met de rare gebroken weken zoals Koningsdag. Diverse klantenservice medewerkers werken nu  vanuit huis wat de algemene bereikbaarheid niet ten goede komt. 

Hallo @dorak , voor een snelle(re) reactie kun je ook Twitteren of Facebooken.

Reputatie 8
Badge +18

Hallo @dorak , voor een snelle(re) reactie kun je ook Twitteren of Facebooken.

Ook hier wordt je geholpen @dorak  en doorverwijzen zit je denk ik niet op te wachten, vul je forum profiel in met je postcode en huisnummer dan ziet webcare Telfort wie je bent

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @dorak, welkom bij ons op het forum. Ik begrijp dat je een abonnement hebt opgezegd en daarna nog een factuur hebt gekregen. Over wat voor abonnement hebben we het hierbij precies, gaat dat over een Telfort Thuis abonnement of over een mobiel abonnement? Als het om een Thuis abonnement gaat kan je jouw postcode en huisnummer toevoegen aan je forumprofiel, dan kan ik met je meekijken. Zou je ook kunnen toelichten wat voor factuur het is? Wordt er een bedrag van je rekening afgeschreven, of krijg je een bedrag van ons?

Als het om een mobiel abonnement gaat kan ik helaas niets voor je doen, alle Telfort mobiele abonnementen zijn op 26 januari namelijk overgezet naar KPN. Die zijn voor ons niet meer in te zien.

Reputatie 1

Beste Japer,

Het gaat om Telfort Thuis. Mijn postcode en huisnummer zijn ***.

Op 15 april € 51van mijn rekening afgeschreven. Dt bedrag heb ik gestoneerd en op 4 mei opnieuw betaald. Mijn vraag is of de afschrijving van 15 april terecht is.

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor je gegevens @dorak. Ik heb ze even naar je profiel verplaatst, in verband met privacy is het niet handig om dat soort dingen openbaar op het internet te hebben staan :slight_smile:

Ik heb daarmee gekeken naar de situatie, zo te zien heb je 28 februari op de website een verzoek ingediend om het abonnement te laten stoppen. Daarna is er een aantal keer naar jou gebeld om je daarover te spreken, daarbij hebben ze je niet te pakken kunnen krijgen. Op 5 maart is er toen een mail gestuurd naar het contact e-mailadres waarin aanvullende gegevens werden gevraagd om de opzegging af te kunnen ronden. Er lijkt geen reactie te zijn geweest op die mail, waardoor het abonnement niet gestopt is. Het zou kunnen zijn dat het e-mailadres wat bij de gegevens staat niet gebruikt wordt, het is in de spam terecht gekomen of iets anders. 

Het belangrijkste is nu om het abonnement zo snel mogelijk alsnog te laten stoppen denk ik, aangezien je ons wilt verlaten. Ik heb die mogelijkheid zelf niet, maar als je jouw nummer invult op deze pagina wordt je binnen enkele minuten gebeld door de afdeling die daarover gaat. 

Reputatie 1

Beste jasper,

Ik heb bevestigingsmails gehad van de opzegging, dus hoe zit het. En inderdaad, ik heb het telfort mailaccount beëindigd. Mijn nieuwe mailaccount is ***

Admin: e-mailadres uit bericht verwijderd i.v.m privacy

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @dorak, ik heb je e-mailadres ook verborgen i.v.m. privacy. Als je gegevens wilt plaatsen, doe dit alsjeblieft op je forumprofiel. Dat is alleen voor jou en mij zichtbaar, hier in het topic is het voor de hele wereld te zien.

Hoe het zit is wat ik in mijn vorige bericht zei, de afdeling die de opzegging kan doen had hiervoor niet genoeg gegevens. Daardoor is het abonnement dus niet opgezegd. De mail die zij hebben gestuurd is naar een ander e-mailadres gestuurd, dat verklaart waarom er geen reactie op de mail is gekomen.

Ik kan het abonnement niet stoppen zoals gezegd, dat kan alleen de afdeling doen die daarover gaat. Als je onderstaande stappen volgt kom je bij de juiste afdeling uit die dit samen met jou kan doen. Andere opties zijn er daarvoor niet:

Het belangrijkste is nu om het abonnement zo snel mogelijk alsnog te laten stoppen denk ik, aangezien je ons wilt verlaten. Ik heb die mogelijkheid zelf niet, maar als je jouw nummer invult op deze pagina wordt je binnen enkele minuten gebeld door de afdeling die daarover gaat. 

Reputatie 1

Heb geen toegang tot het forumprofiel. Waarom niet?

Reputatie 1

Wordt er door het 0900 nummer steeds uitgegooid.

Reputatie 8
Badge +11

Je hoeft ook niet zelf te bellen, met de link die ik je gaf wordt jij door ons gebeld :slight_smile: Ik heb jouw nummer daar ook al ingevuld, dus je kunt elk moment door hen gebeld worden nu.

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie dat er naar aanleiding daarvan inmiddels contact is geweest en dat er het een en ander in gang is gezet. Ook heeft de collega daarbij zo te zien genoemd dat hij een vergoeding zou regelen voor de periode na de geplande opzegdatum. Via die weg zal dat goed komen dus.

Reageer