Factuur blijft stijgen

• 12 juni 2014
  • 6 reacties
  • 481 keer bekeken

Goedendag.
Afgelopen 25 mei zou mijn nieuwe verlenging ingaan. Het bedrag per maand zou van 33,89 naar 19,50 euro gaan, en mijn internet bundel zou verdubbeld worden.
Op 1 juni was deze nog niet doorgezet, en na een telefoontje is er een klacht aangemaakt, die afgelopen woensdag is opgelost.
De factuur stond gisteren zo rond de 42 euro, wat mij al bevreemde. Toen ik vanochtend keek, bleek de factuur opgelopen te zijn tot 63,81. Wederom gebeld, maar helaas kon men de reden niet vinden. Nu vestig ik dus mijn hoop op dit forum, omdat bij het vorige probleempje ik hier keurig geholpen ben.
Dat er iets overloop is tussen de abonnementen is tot daar aan toe, maar meer dan het drie-voudige wordt toch een beetje overdreven.
Mijn oude abonnement is voor juni al betaald, dus daar zou ik zelfs dan nog over terug moeten krijgen.
Verlenging heb ik in februari afgesloten zonder aansluitkosten,
en mijn oude telefoon is ingeleverd en goedgekeurd.
Oke, ik heb nu 1,50 aan extra belkosten vanwege het bellen naar Telfort.
Kan iemand achterhalen waar de enorme stijging vandaan komt, en het liefst natuurlijk het bedrag terugbrengen naar normale proporties.

Alvast hartelijk dank,
Chr.Dijksman

6 reacties

Reputatie 3
@Christian69,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de verlenging van jouw abonnement. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Om je te kunnen helpen met de uitleg van je factuur, zal ik met je mee moeten kijken. Je kunt via een privébericht jouw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer kenbaar maken. Ik zie deze graag tegemoet komen.

Ingrid
Gegevens zijn verstuurd.
Maar wil niet lastig zijn, maar heb afgelopen weekend nog een keer alles nagelopen,
en nu blijkt dat er een paar data vreemd zijn in mijn abonnement.
Basis, na 10 min gratis bellen en mijn internetbundel lopen volgens overzicht keurig van 23-5-14 tot 23-5-16,
terwijl mijn belbundel en sms-bundel van 23-5-14 tot 1-5-16 lopen, dus de laatste maand niet.
Wat zou hier de reden van kunnen zijn?

Ook alvast weer bedankt,
Christian.
Reputatie 3
@ Christian69,

Na ontvangst van de aanvullende gegevens heb ik het e.e.a. voor jou uitgezocht. De afgesproken abonnementskosten van € 19,50 kun je terugvinden in Mijn Telfort onder het kopje ‘Mijn Bundels’. De facturering lijkt op dit moment niet te kloppen omdat de laatste factuur nog betrekking heeft op het voorgaande abonnement. Op de eerstvolgende factuur staan de kosten van het nieuwe abonnement. Hierop staat ook de correctie / verrekening m.b.t. teveel betaalde kosten over de periode van 23 mei 2014 tot 1 juni 2014. Let op! Bij ons betaal je altijd 1 maand vooruit. Meer informatie over de eerste factuur na de verlenging kun je vinden op telfort.nl. Mocht je na opmaak van de volgende factuur nog vragen hebben, laat het aan mij weten.

Ingrid
Hartelijk bedankt voor je antwoord.
Dat van factuurdatum/abonnement data begrijp ik helemaal.
Allen hoe ik het ook berekende, ik kwam nooit aan het bedrag van 63,81.
Als ik je antwoord goed begrijpt, bestaat de huidige rekening uit:
Bedrag oude abonnement van 1 juli tot 1 augustus,
nieuwe abonnement van 23 mei tot 1 juni,
en het nieuwe abonnement van 1 juni tot 1 augustus?
Als ik het zo uitreken zit er bij mij nog maar een verschil in van paar cent.
Dan wachten we de specificatie af, en hoop dat tegen die tijd de rekening aangepast is, en dat het oude abonnement over juni die reeds is betaald ook meegenomen is.

We wachten het af.
Christian.
Reputatie 3
Dat heb je helemaal correct begrepen, Christian. Als je na het inzien van de specificaties nog vragen hebt, verneem ik dat uiteraard graag weer van je.

Ingrid
Nu weet ik waarom ik via dit forum werk. Heb wederom geprobeerd via de telefoon fatsoenlijk contact te zoeken om te vragen of mijn oude abonnement nu wel echt afgesloten is. Gelijk in de verdediging, en een fatsoenlijk antwoord waar je wat aan heb, dus niet. Had zelfs het lef om te zeggen dat hij wel die 50cent voor het gesprek wilde betalen. Nu weet ik maar één ding zeker, geen telefonisch contact meer met Telfort voor mij. Wel ironisch, geen telefonisch contact met een telefoonprovider.
Ben blij dat er dit forum bestaat, waar je nog normale, en antwoorden krijg waar je wat mee kan.

Reageer