Facturen mobiel kloppen niet?

• 4 mei 2018
  • 15 reacties
  • 292 keer bekeken

Als ik in Mijn Telfort mobiel kijk zie ik verschillende foutieve dingen?

A. Ik had in februari nog 'Lekker lang bellen' na 10 minuten, nu niet meer.
Dit stond vermeld op mijn factuur.
Op de facturen van maart en april, is dit niet meer op de factuur te zien.

Wel staat er in de factuur dit:
De letter L achter de gesprekskosten betekent dat dit een LekkerLang gesprek is.
Het deel van het gesprek dat langer dan 10 minuten duurt, is dan gratis.
Ik zie de 'L' nergens terugkomen op de factuur.

B. De data kloppen niet.

Op de factuur van maart staat in het overzicht, internetverbruik Nederland 8 MB,
daarna in bundeloverzicht 29 MB.
Als ik de KB's optel, kom ik op 8119 uit.

Overigens vind ik het wat data betreft nu moeilijker te zien.
Voorheen was alles aangemerkt in MB's nu in KB's nu is het omrekenen.

C. Onduidelijkheid in de belminuten.

Als ik de factuur van maart bekijk, zie ik het volgende.
Belminuten verbruik, 132 minuten maar als ik de belgegevens bij elkaar optel, kom ik op 39,87.

Bellen binnen Nederland 7 volume 31:00 min bundelverbruik 30:00 min -

Servicenummers - dienst 1 volume 15:00 min -
Servicenummers - verkeer 2 volume 30:00 min bundelverbruik 10:00 min

Het servicenummer is hetzelfde nummer, dezelfde tijd en is 3x aangemerkt,
1x servicenummer -dienst en 2x servicenummer-verkeer.

In maart staat er dit:

Bellen binnen Nederland 30 volume 258:00 min bundelverbruik 164:00 min -
Servicenummers - dienst 3 31:00 min -
Servicenummers - verkeer 4 bundel 45:00 min bundelverbruik 27:00 min

Dit heb ik niet uitgerekend uit het overzicht.

Misschien toch 'Lekker lang'?

15 reacties

Dan heb ik nog iets vreemds gezien in Mijn Telfort betreft de facturen.
Voor februari zal je januari verwachten in het over zicht, hier dus niet.
Zie screenshot.

Volgens mij gaan er dingen toch nog niet helemaal goed.
Reputatie 3
Badge +4
Hi Mandy,

Begrijpelijk dat je om wat verduidelijking vraagt. Ik zal even je punten doornemen.

Als eerste over je vraag over Lekker lang. Dit staat standaard aan en loopt automatisch door. Als je bijvoorbeeld op je factuur van april kijkt, zie je dat er 258 minuten zijn gebeld binnen Nederland, maar 164 minuten zijn verbruikt. Hier wordt de doorlopende regel van Lekker Lang toegepast.

Wat betreft de MB's, ik kan je verbruik helaas niet inzien in het systeem over de periode van 4 februari tot en met 3 maart. Ik zal navragen bij de technische dienst waarom deze aantallen niet overeen komen.

Over je belminuten: het aantal minuten dat uit je bundel is gegaan is 40 minuten, deze 39,87 zijn 40 minuten en 27 seconden. Dit is dus afgerond naar 40 minuten. Wat betreft de servicenummers, deze zij voor 10 minuten uit je bundel gegaan.

Op je facturen gaan alle minuten tot 10 minuten uit je bundel. Wanneer een gesprek langer dan 10 minuten duurt zie je dit niet terug in het kopje Bundelverbruik, maar in het kopje Volume, op je factuur.

Momenteel is er inderdaad een probleem met weergave in Mijn Telfort, hier wordt aan gewerkt. Laat je het me weten als je bepaalde facturen wilt ontvangen? Ik help je graag door ze je even toe te sturen. Laat het me ook gerust weten als je nog vragen voor me hebt!
Hoi Rozemarijn,

Hartelijk bedankt voor je uitleg.

Dus met dat lekker lang gaat het wel goed.
Verwarring hiermee was dat dit op de factuur gestaan heeft:

De letter L achter de gesprekskosten betekent dat dit een LekkerLang gesprek is.
Die 'L' staat niet op de factuur.

Mijn vragen gaan dus over deze factuur.
In dit screenshot staat dus ook het verbruik van de belminuten waar ik aan refereer,
de 40 minuten waar het verbruik op 132 minuten staat.
Maar ook de MB's zo ook het servicenummer, al heb ik het nummer weggeveegd.

Met dat servicenummer was het onduidelijk omdat het 3x hetzelfde nummer en tijd betrof.
Op deze manier vond ik het dus onduidelijk.
Maar dat is nu wel helder.

Wat betreft de facturen, die heb ik niet nodig.
Ik zag alleen dat het niet klopte in Mijn Telfort.

Afbeelding verwijderd ivm privacy
Reputatie 3
Badge +4
Graag gedaan Mandy, laat het me gerust weten als er nog onduidelijkheden zijn!
Ja Rozemarijn, die heb ik wel.
Zie de bovenstaande screenshots.
De vragen over belminuten en data, die kloppen niet.

De screenshots heb ik geplaatst nadat jij dit ging doen:

Wat betreft de MB's, ik kan je verbruik helaas niet inzien in het systeem over de periode van 4 februari tot en met 3 maart. Ik zal navragen bij de technische dienst waarom deze aantallen niet overeen komen.

Misschien dat je het nu wel kan zien?
Reputatie 3
Badge +4
Daar was ik weer, ik kan nu in het verbruik van 4 februari tot 3 maart zien dat je 29 MB's hebt verbruikt, en dat er 132 minuten zijn gebeld. Op de factuur staat het inderdaad in de specificatie niet goed, wat in de balk staat komt overeen met wat er in het systeem staat. Wat zie je terug in Mijn Telfort?
Rozemarijn, mijn excuus voor mijn late reactie maar ben een paar dagen afwezig geweest.

Ik heb de facturen uit Mijn Telfort gehaald.

Maar nu zie ik in mijn huidige factuur dat er weer veranderingen zijn geweest.
Hier ben ik niet blij mee.
Ik kan nu niet meer zien wanneer en hoeveel MB's er verbruikt zijn,
maar ook niet meer waar er naartoe gebeld is.
Er wordt dus niets meer gespecificeerd.

De blauwe balkjes zijn ook plots weer verdwenen...….

Op deze manier kan ik nog niets controleren.
Waarschijnlijk is mijn eerdere opmerking:

Maar nu zie ik in mijn huidige factuur dat er weer veranderingen zijn geweest.
Hier ben ik niet blij mee.
Ik kan nu niet meer zien wanneer en hoeveel MB's er verbruikt zijn,
maar ook niet meer waar er naartoe gebeld is.
Er wordt dus niets meer gespecificeerd.

De blauwe balkjes zijn ook plots weer verdwenen...….

Op deze manier kan ik nog niets controleren.

Waarschijnlijk een foutje geweest in Mijn Telfort?
Wat ik vanmiddag zag, is nu niet meer te zien.

Wel blijft de volgorde in Mijn Telfort van facturen verkeerd staan.
Er staat in volgorde Mei, April. Maart, Maart, Augustus, Mei April.
Ik heb dan wel geen facturen nodig maar ik neem aan dat dit nog gecorrigeerd gaat worden?
Mandy in je factuur die je nu per email hoort te krijgen en in die je via mijn telfort kan downloaden staat de data per dag vermeld en voor het bellen is het ook op dag en nummer uitgesplitst, dit zie je op de 3e en 4e pagina dus mischien iets verder door scrollen, die blauwe balkjes staan er ook gewoon.

Die weergave van de maanden blijft inderdaad raar. Het lijkt nu terug te lopen van de laatse betaalde maand naar het verleden. Hoewel de drie nog toekomstige maanden wel oplopend zijn.
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel voor je bericht, @mandy. Het klopt dat er momenteel wordt gewerkt aan de weergave van facturen. Zodra er een update is van de Mijn Telfort app zal dit zeker langskomen op het Forum. Heb je het ook in de browser geprobeerd? Ik ben benieuwd hoe het daar wordt weergegeven.

Ik kan je altijd de facturen van het afgelopen jaar even sturen via de mail, mocht je dat alsnog prettig vinden voor je eigen overzicht. Laat het me weten als je dit wilt, dan maak ik dat voor je in orde!
Hallo Rozemarijn,

De weergave is hetzelfde in Edge, IE, Chroome en de Telfort App op mijn mobiel.
Ook zoals Galdor68 in het screenshot aangeeft.

Wat mij ook opvalt aan het dataverbruik, is dat er soms data afgeschreven wordt op een tijdstip,
waarvan ik zeker weet dat ik thuis ben bij de Wifi.
Reputatie 3
Badge +4
Dank je wel Mandy, de weergave van facturen is inderdaad iets waar momenteel aan gewerkt wordt. Het is nuttig voor ons om te weten dat zich dit in iedere browser en in de app voor doet!

Wat betreft je dataverbruik, heb je in deze gevallen hiervoor wel gebruik gemaakt van de MB's of viel de wifi even weg? De MB's worden later (per dag) berekend, dus daar heeft dit mee te maken.
Of de Wifi wegevallen is weet ik niet, zeker niet 's nachts.
Wat ik niet begrijp, als de MB's later per dag berekend worden,
waarom er dan tijdstippen op de factuur staan.
Die tijdstippen zijn dan niet realtime.
Reputatie 3
Badge +4
Klopt, de gegevens op de factuur zijn inderdaad niet realtime. Ze worden namelijk pas naderhand weergegeven. 😉 Het tijdstip op de factuur is het moment dat wij de internetsessie afronden en berekenen. Je kunt hier op de website meer over lezen.
Dat is duidelijk Rozemarijn.
Al had ik liever de data realtime gehad omdat dat makkelijker te controleren is.....

Reageer