beantwoord

Facturen altijd onjuist na wijziging?

  • 17 september 2019
  • 25 reacties
  • 513 keer bekeken

Hoi ik heb een aantal wijzigingen gedaan omtrent mijn mobiele abonnementen.
Op het Forum zie ik dat dit vaak onjuiste facturen tot gevolg heeft!
Kunnen jullie ervoor zorgen dat dit bij mij niet gaat gebeuren?
Mijn beide mobiele simonly abonnementen heb ik verlengd met toestel.
In mijn profiel kun je zien om welke nummers het gaat.
1 van de verlengingen heb ik geannuleerd en het toestel is weer in jullie bezit.
In Mijn Telfort zie ik helaas niets terug van de annulering dus ik verwacht een onjuiste factuur.
De andere verlenging heb ik door laten gaan maar ik heb het toestel m.b.v. jullie iDeal-link helemaal afgelost.
In Mijn Telfort zie ik helaas niets terug van de aflossing dus ik verwacht ook hier een onjuiste factuur.
Alvast bedankt als jullie onjuiste facturen kunnen voorkomen in mijn situatie!
Voorkomen is beter dan genezen haha en goedkoper!
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 1 oktober 2019, 09:30

Goedemorgen @n.steenstra, excuus dat ik er naast zat met de factuur! Fijn dat 't gecorrigeerd wordt zodat het weer klopt en dankjewel voor het melden 🙂

Voor wat betreft de aflossing, mijn melding aan de specialisten wordt zo snel mogelijk opgepakt. Als zij het druk hebben, kan het iets langer duren voordat ze contact met je opnemen. Zo gauw ze er aan toe zijn, kijken ze het voor je na en nemen hierover contact met je op. Dat gebeurt zo snel mogelijk, en ik hoor het graag als je iets hebt gehoord.
Bekijk reactie

25 reacties

Annulering is inmiddels correct verwerkt zie ik Mijn Telfort 🙂
Nu afwachten of de aflossing toestel ook correct verwerkt gaat worden!
Kreeg net een sms;

Uw bestelling/wijziging is verwerkt. Voor meer informatie kijk op MijnTelfort of in de MijnTelfort app. Groet, Telfort

Geen idee wat dat betekend maar op MijnTelfort en de app staat de reeds afgeloste telefoon nog steeds als onderdeel van mijn abonnement met een maandbedrag?
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @n.steenstra, ik kan me voorstellen dat je graag onjuiste facturen wilt voorkomen, en alles goed geregeld wilt hebben. Ik kijk het graag voor je na en help je hiermee verder.

Ik lees dat je de annulering inmiddels ziet in Mijn Telfort, dat is fijn 🙂 Dus als ik het goed begrijp heb je op het ene abonnement de verlenging helemaal geannuleerd. Bij het andere abonnement heb je de verlenging wel door laten gaan en het toestel in één keer afgelost. Heb ik het zo goed begrepen?

Ik zie gegevens in je profiel staan, er staat één mobiel nummer in waarbij je aangeeft dat je het toestel hebt afgelost. Wanneer heb je de betaling van het toestel online gedaan? Kan je voor mij het andere mobiele nummer nog toevoegen? Laat je weten wanneer je 'm hebt toegevoegd? Dan kijk ik het voor je na.
Het andere mobiele nummer doet er eigenlijk niet toe maar dat is hetzelfde nummer maar dan zijn de laatste 4-cijfers -4102

17-09-2019 om 08:49 uur is het restbedrag op jullie rekening gestort met jullie iDeal-link voor het nummer -6994
Zal de facturen wel afwachten!
Hoi ik heb een aantal wijzigingen gedaan omtrent mijn mobiele abonnementen.
Op het Forum zie ik dat dit vaak onjuiste facturen tot gevolg heeft!

Mijn beide mobiele simonly abonnementen heb ik verlengd met toestel.
In mijn profiel kun je zien om welke nummers het gaat.

1 van de verlengingen heb ik geannuleerd en het toestel is weer in jullie bezit.
Vreemd genoeg hebben jullie 461,69 euro eerst op mijn rekening gestort?
Daarna kreeg ik een factuur voor het door jullie aan mij overgemaakte bedrag van 461,69 euro verhoogt met 4,84 euro ?
Nu heb ik dus 4,84 euro betaald voor een toestel wat retour is gestuurd?
Kunnen jullie deze 4,84 euro terugbetalen want bestellingen kunnen binnen 14 dagen kosteloos worden geretourneerd!


De andere verlenging heb ik door laten gaan maar ik heb
17-09-2019 om 08:49 uur is het restbedrag op jullie rekening gestort met jullie iDeal-link waardoor het toestel volledig is afgelost!
In Mijn Telfort zie ik helaas niets terug van de aflossing dus ik verwacht ook hier een onjuiste factuur.
Alvast bedankt als jullie onjuiste facturen kunnen voorkomen in mijn situatie!
Voorkomen is beter dan genezen haha en goedkoper!

Admin: nieuwe topic samengevoegd met je bestaande topic
Een week geleden had ik dit Topic al geplaatst omdat ik al wist via dit Forum dat na een wijziging de facturen vrijwel altijd onjuist zijn!
Omdat ik niet direct een reactie kreeg heb ik dat Topic gesloten om de facturen eerst maar af te wachten omdat mijn Topic misschien iets te voorbarig leek.
Echter zie ik nu dat de facturen na een wijziging inderdaad altijd fout gaan :-(


Admin: reactie uit nieuwe topic samengevoegd met je bestaande topic
@Alexandra - Telfort Gegevens zijn aangevuld, fijn dat je er even naar wil kijken!
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @n.steenstra, mijn reactie is wat later dan mijn bedoeling is, sorry daarvoor! Dank voor het invullen van de gegevens :)

De retour van het toestel is verwerkt zie ik! Als het lukt wordt dit op één factuur verrekend, maar dat is nu niet gelukt. Daarom heb je een factuur met de kosten van het toestel gekregen (plus gebruikelijke abonnementskosten) en daarnaast een aparte factuur waarop je alle kosten van het toestel terug krijgt. De totale kosten van het toestel waren €461,69. Je hebt de wijziging geannuleerd, daarom betaal je er uiteraard niets voor en krijg je de volledige kosten van ons terug.

Voor je tweede vraag heb ik een melding aangemaakt voor de specialisten. Ik zie gek genoeg de betaling van het toestel nog niet terug. Daarom zorg ik dat dit nagekeken wordt en ik verwacht dat ze daar binnen een paar werkdagen contact over opnemen met je. Laat je het weten als je vragen hebt en ook als je iets hebt gehoord?
De retour van het toestel is verwerkt zie ik! Als het lukt wordt dit op één factuur verrekend, maar dat is nu niet gelukt. Daarom heb je een factuur met de kosten van het toestel gekregen (plus gebruikelijke abonnementskosten) en daarnaast een aparte factuur waarop je alle kosten van het toestel terug krijgt. De totale kosten van het toestel waren €461,69. Je hebt de wijziging geannuleerd, daarom betaal je er uiteraard niets voor en krijg je de volledige kosten van ons terug.

Het is fout gegaan!
Eerst is een credit gemaakt van 461,69€ en daarna is een factuur gemaakt van 480,03€ ?
De factuur is 18,34€ hoger terwijl mijn abonnement altijd 13,50€ per maand is, een verschil van 4,84€.
240€(24maanden x 10€) zou ik naast die 461,69€ omdat het toestel 701,69€ was.
4,84€ is in rekening gebracht voor aflossing van het toestel.
2 september t/m 21 september 6,45€
17 september t/m 21 september -1,61€
Er is dus voor de periode van 2 september t/m 16 september 4,84€ afgelost van de 701,69€ toestelkosten.
Deze moet ik dus nog terugkrijgen!
Gek dat de 221,61€ welke ik betaald heb met de iDeal-link welke jullie mij via e-mail hebben gestuurd Niet zichtbaar is voor jullie?

Admin: Betaalinformatie verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 8
Badge +10
@n.steenstra Goedemorgen. Ik heb de betaalinformatie verwijderd in verband met jouw privacy. Klopt, de afbetaling van het toestel kan ik (nog) niet inzien, vandaar dat ik aangaf dat ik het laat nakijken en zorg dat je daarover wordt teruggebeld. De specialisten nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Ik heb de facturen met kosten van het toestel en de tussentijdse factuur met de terugbetaling naast elkaar gelegd. De volledige kosten van het toestel zijn rechtgetrokken met de tussentijdse factuur. Op de factuur van 23 september staan inderdaad kosten voor aflossen van het toestel, maar die zijn ook allemaal in mindering gebracht op diezelfde factuur. Je hebt dus niets betaald voor de afbetaling van het toestel. Er zit inderdaad een verschil van €4,84 tussen deze factuur en de gebruikelijke, dat komt doordat deze factuur over de periode 02-09-2019 tot 21-10-2019 loopt. Doordat het een langere periode is, zijn de abonnementskosten naar verhouding iets hoger.

Teveel betaalde kosten voor het abonnement worden verrekend op de volgende factuur. Wacht deze daarom even af. Mocht je dit toch niet zien op de volgende factuur of als je er dan vragen over hebt, laat het dan gerust weten.
@Alexandra - Telfort Op mijn factuur staat;
4,84€ is in rekening gebracht voor aflossing van het toestel.

2 september t/m 21 september 6,45€
17 september t/m 21 september -1,61€
Er is dus voor de periode van 2 september t/m 16 september 4,84€ afgelost.

Periode 22-08-2019 - 21-09-2019 was al betaald op vorige factuur ad. 13,50€
Periode 22-09-2019 - 21-10-2019 staat op bovenstaande factuur ad. 13,50€
Dit sluit dus naadloos op elkaar aan!

Bij periode 02-09-2019 - 21-09-2019 worden er in de eerste twee factuurregels ten onrechte abonnementsgeld minus korting gecrediteerd
dit word weer gecorrigeerd in de derde en vierde factuurregel.
Dan blijft de vijfde en laatste factuurregel voor deze periode over waarin ten onrechte 6,45€ gerekend word voor aflossing toestel!

Bij de periode 17-09-2019 - 21-09-2019 worden er in de eerste twee factuurregels ook ten onrechte abonnementsgeld minus korting gecrediteerd
dit word weer gecorrigeerd in de derde en vierde factuurregel.
Dan blijft de vijfde en laatste factuurregel voor deze periode waarin ten onrechte 1,61€ teruggegeven word voor aflossing toestel!

Totaal is dus ten onrechte 6,45€ minus 1,61€ dus 4,84€ totaal ten onrechte gerekend voor aflossing toestel!
Dit wil ik graag terug :-)

Het is inderdaad niet overzichtelijk omdat de kortingsbedragen van het abonnementsgeld toevallig dezelfde bedragen zijn als de bedragen voor aflossing van het toestel!

Duidelijker dan dit kan ik het niet uitleggen, hoop dat je het nu wel ziet :-)
3x is scheepsrecht
Overigens ben je niet de enigste die het niet begrijpt want heb drie keer opnieuw naar de klantenservice moeten bellen hierover.
De eerste keer werd de hoorn er opgegooid door een medewerkster, de tweede keer wilde een mevrouw afwachten of het probleem vanzelf overging op volgende factuur.
Dacht probeer het nog 1 keer en toen kreeg ik een man die in 1 oogopslag zag dat het niet klopte en het gelijk heeft rechtgetrokken gelukkig!
Blijft vreemd dat ik na een kosteloze annulering van een bestelling zoveel verschillende mensen moet spreken voordat onrechtmatig gefactureerde kosten pas worden gecrediteerd.
Het gaat ook nog maar om 4,84€
Heeft Telfort nu waarschijnlijk al honderden euro’s gekost dit en voor mij is het een hobby bedrijven te corrigeren!
Want het gaat bijna altijd fout tegenwoordig!
Je zou verwachten dat grote bedrijven hun facturatieproces waterdicht zouden maken zodat onjuiste facturen onmogelijk zijn.
Maar onjuiste facturen is een verdienmodel geworden.
Meeste mensen gaan niet al die moeite doen om kleine onrechtmatig gefactureerde kosten terug te krijgen.
Dus als er een fout ontdekt word in het factuurproces laten ze het zo.
De mensen die hierover vallen zullen dan hun best moeten doen hun geld terug te krijgen.
Jammer!
Kan ook onder dit kopje.

https://forum.telfort.nl/bestellen-en-ontvangen-335/internet-van-100-100-naar-200-200-84498#post706820
Ja @nelly jacoba

Voor je tweede vraag heb ik een melding aangemaakt voor de specialisten. Ik zie gek genoeg de betaling van het toestel nog niet terug. Daarom zorg ik dat dit nagekeken wordt en ik verwacht dat ze daar binnen een paar werkdagen contact over opnemen met je. Laat je het weten als je vragen hebt en ook als je iets hebt gehoord?


@Alexandra - Telfort
Heb nog niets gehoord van de “specialisten” en zie ook nog niets terug van mijn aflossingsbetaling !

De onjuiste factuur (wat jij niet zo vond)
zal gecorrigeerd worden heb ik bericht van gekregen overigens 🙂
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen @n.steenstra, excuus dat ik er naast zat met de factuur! Fijn dat 't gecorrigeerd wordt zodat het weer klopt en dankjewel voor het melden 🙂

Voor wat betreft de aflossing, mijn melding aan de specialisten wordt zo snel mogelijk opgepakt. Als zij het druk hebben, kan het iets langer duren voordat ze contact met je opnemen. Zo gauw ze er aan toe zijn, kijken ze het voor je na en nemen hierover contact met je op. Dat gebeurt zo snel mogelijk, en ik hoor het graag als je iets hebt gehoord.
Vandaag ben ik gebeld door Telfort.
Op de eerstvolgende facturen zou alles goed moeten komen.
We wachten het af 😉
Reputatie 8
Badge +10
@n.steenstra Dankjewel voor de terugkoppeling! Dat klinkt positief. Fijn dat je bent teruggebeld en dat het in orde gemaakt is. Ik hoor ook graag of alles klopt zo gauw je de nieuwe facturen hebt gekregen.
@Alexandra - Telfort Uiteraard zal ik blijven zeuren tot het klopt!

Het heeft wat moeite gekost en er is wat tijd overheen gegaan maar ik heb het voor elkaar gekregen Telfort de correctie te laten maken!

De aanhouder wint.

Blijft wel schandalig dat Telfort vrijwel altijd foute facturen stuurt na een wijziging omdat ze slechts een correctie maken voor wie het opmerkt.

De volgende krijgt gewoon weer een foute factuur!

Reageer