beantwoord

Extra verbuikskosten

• 1 februari 2014
  • 11 reacties
  • 1599 keer bekeken

Hallo,

Sinds vandaag heb ik een abbonoment bij Telfort. Ik heb hiervoor prepaid van Telfort.
Ik heb een abbonoment met de samsung galaxy s3. ik heb 150 minuten, 100 sms en 500 mb. Waarvan ik nu 1 sms heb verbruikt.

Ik heb whatsapp en de telfort app gedownload en op de laatste app zag ik dat ik nu al extra verbuikskosten had van 4,93!!! Hoe kan dit terwijl ik wifi thuis heb. Ik heb de instelling al veranderd, heb roaming uit en ingesteld dat ik niet van internet gebruik kan maken als er geen wifi is.

Wat zijn die extra kosten? heb de mobiel sinds 5 uur smiddags in gebruik. Heb ik iets verkeerd ingesteld? en wat kan dat dan zijn?
Ik wil zeker niet dat dit op gaat lopen terwijl ik nog niets heb gedaan.

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Laila 3 februari 2014, 12:41

@markhuizenga.

Welkom op het forum markhuizenga! Wat Koffiemok aangeeft is juist. Via Mijn Telfort kun je zien waarvoor er extra kosten in rekening zijn gebracht. Je kunt dit terugzien bij BelStatus en de details kun je bekijken via 'Details van mijn gebruik'. Mocht je er niet uitkomen, dan lees ik dat graag van jou terug.

Laïla
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik denk dat je abonnement nog niet is ingegaan en dat dit extra kosten zijn van bellen
Ik heb nog niet gebeld. Toen ik de mobiel had heb ik wel filmpjes gekeken via youtube op wifi.
Maar mij werd dat de abbonement direct in zal gaan en dat het misschien een half uur kon duren dat ik weer bereik had.
Reputatie 8
Badge +15
De extra verbruikskosten kunnen niet van mobiel internet zijn. Als er geen bundel, of als de bundel op is dan wordt het internet automatisch geblokkeerd.
Wat kan het dan zijn geweest? Ik vind dit heet raar allemaal. Waar komt die 5 euro extra kosten dan vandaan.
Ik heb niets met de mobiel gedaan, heb wat gratis apps gedownload en meer niet.
Reputatie 8
Badge +15
Ik heb geen idee om eerlijk te zijn.
Bij mijn provider komt het voor dat de belstatus van slag is bij een start van een abonnement. Bij Telfort zie ik dit bijna nooit voorkomen.

Had je misschien nog een prepaid tegoed over?
Dat gaat als het goed is met een maximum van €20 mee naar het nieuwe abonnement. Misschien dat die deze als kosten laat zien ipv een creditering?

Hou je factuur in de gaten en controleer deze dan.
Badge
@markhuizenga.

Welkom op het forum markhuizenga! Wat Koffiemok aangeeft is juist. Via Mijn Telfort kun je zien waarvoor er extra kosten in rekening zijn gebracht. Je kunt dit terugzien bij BelStatus en de details kun je bekijken via 'Details van mijn gebruik'. Mocht je er niet uitkomen, dan lees ik dat graag van jou terug.

Laïla
De extra verbruikskosten kunnen niet van mobiel internet zijn. Als er geen bundel, of als de bundel op is dan wordt het internet automatisch geblokkeerd.

Dit is dus pertinent niet waar.
Zonder internet abo kan je gewoon op internet, ik kan je de rekeningen laten zien.

Ook als de bundel op is loopt het verbruik gewoon door en krijg je de extra verbruikerskosten op je factuur gepresenteerd.
Reputatie 8
Badge +15
Dit is dus pertinent niet waar.
Zonder internet abo kan je gewoon op internet, ik kan je de rekeningen laten zien.

Ook als de bundel op is loopt het verbruik gewoon door en krijg je de extra verbruikerskosten op je factuur gepresenteerd.

Dan is je abonnement van voor april 2012. Met deze abonnementen is het mogelijk om gebruik te maken van internet als de bundel op is. Wat voor jou geldt kun je terug vinden op de tarieven pagina.

Het abonnement van topic starter is nog maar net begonnen en die valt dus onder de voorwaarde: geen internetbundel of internetbundel op dan is het internet geblokkeerd.
Heb geen telefoon gebruik maar toch rond €.22,- moet ik extra kosten moest betalen wat ergste is dat ik niet kan zien van welke extra verbruik die ik gebruik van telfort informatie, ben wel beitje bezorg zoals mijn vriend rond €. 200,- di hij moest betalen door extra verbruik zonder dat hij van weet?!
Heb geen telefoon gebruik maar toch rond €.22,- moet ik extra kosten moest betalen wat ergste is dat ik niet kan zien van welke extra verbruik die ik gebruik van telfort informatie, ben wel beitje bezorg zoals mijn vriend rond €. 200,- di hij moest betalen door extra verbruik zonder dat hij van weet?!
Reputatie 8
Badge +15
Kijk eens op Mijn Telfort > Factuur en verbruik > Huidig verbruik.
Daar zie je een overzicht van het verbruik van deze periode. Als er kosten buiten de bundels zijn zou je die daar terug moeten vinden.

Reageer