Extra verbruikskosten en wijziging abonnement

• 30 augustus 2012
  • 10 reacties
  • 3042 keer bekeken

Beste dhr/mevr,

Vanaf september zou mijn verlenging ingaan. Ik kom er nu echter achter dat ik deze maand al minder belminuten/sms en internet heb, zonder dat ik daarover geïnformeerd ben. Ook de telfort app werkt al maanden niet meer! Daarnaast heb ik extra verbruikskosten waarvan ik niet weet waar die vandaan komen. Ik heb 1 keer in het buitenland 1 sms gestuurd, dus daarvan kan die 2,5 euro niet vandaan komen. Krijg ik deze maand ook 2 facturen? Ik zou graag telefonisch uitleg willen ontvangen over de extra kosten, facturen en waarom ik niets weet van de wijziging die blijkbaar deze maand al in is gegaan.

M.v.g,

M. brant

10 reacties

Die nieuwe bundel die ik september zou krijgen ging dus blijkbaar zonder informeren 23 augustus tot 1 september al in. Hier moet ik 13 euro voor betalen, terwil me dit straks maandelijks 18 euro zou kosten!! En mijn oude bundel die ik eigenlijk tot eind augustus zou moeten hebben, wat gebeurt hier mee? Moet ik hier ook het volle bedrag voor betalen? Tot eind augustus? Mocht dit zo zijn dan weiger ik dit beide te betalen.
Ik zit blijkbaar nog eens 158 mb boven mijn bundel zonder dat ik hiervoor een waarschuwing heb gehad. Ik dacht dat het tegenwoordig bij telfort zo was dat je geen internet hebt buiten je bundel?
Badge
Voor een telefonische uitleg kunt u contact opnemen met de klantenservice. Uw gegevens zijn nog bekend bij mij, ik ga mijn best doen om het online uit te leggen.

Vanaf september zou mijn verlenging ingaan. Ik kom er nu echter achter dat ik deze maand al minder belminuten/sms en internet heb, zonder dat ik daarover geïnformeerd ben.
Uw verlenging is al op 23-08 ingegaan, niet pas in september. Ik weet niet hoe u aan september komt, want uw oude abonnement liep tot 23-08. Op uw contract die u per e-mail en per brief heeft ontvangen staat het volgende:

Startdatum abonnementskosten: 23-08-2012

Ook de telfort app werkt al maanden niet meer!
De app voor Android werkt inderdaad niet, onze excuses voor het ongemak. De BelStatus is gewoon te bekijken via Mijn Telfort. Ook heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van de mobiele webversie (m.telfort.nl/belstatus).

Daarnaast heb ik extra verbruikskosten waarvan ik niet weet waar die vandaan komen. Ik heb 1 keer in het buitenland 1 sms gestuurd, dus daarvan kan die 2,5 euro niet vandaan komen.
Via 'Details van mijn gebruik' kunt u zien waarvoor u extra kosten heeft gemaakt. U bent iets vergeten.
Krijg ik deze maand ook 2 facturen? Ik zou graag telefonisch uitleg willen ontvangen over de extra kosten, facturen en waarom ik niets weet van de wijziging die blijkbaar deze maand al in is gegaan.
U krijgt deze maand niet twee facturen, de volgende factuur zal rond 07-09 bekend zijn. Op de factuur van 07-08 heeft u abonnementskosten betaald van 01-08 tot 01-09. De teveel vooruitbetaalde kosten worden op de factuur van september in mindering gebracht.
Die nieuwe bundel die ik september zou krijgen ging dus blijkbaar zonder informeren 23 augustus tot 1 september al in. Hier moet ik 13 euro voor betalen, terwil me dit straks maandelijks 18 euro zou kosten!! En mijn oude bundel die ik eigenlijk tot eind augustus zou moeten hebben, wat gebeurt hier mee? Moet ik hier ook het volle bedrag voor betalen? Tot eind augustus? Mocht dit zo zijn dan weiger ik dit beide te betalen.
U betaalt de bundel gewoon naar rato, zie hierboven.
Ik zit blijkbaar nog eens 158 mb boven mijn bundel zonder dat ik hiervoor een waarschuwing heb gehad. Ik dacht dat het tegenwoordig bij telfort zo was dat je geen internet hebt buiten je bundel?
Klopt, zou niet mogelijk moeten zijn. Er is voor dat extra verbruik niets in rekening gebracht.

Laïla
Klopt, zou niet mogelijk moeten zijn. Er is voor dat extra verbruik niets in rekening gebracht.

Laïla
[/quote]

Hallo Laila / webcare,

Ik heb een paar dagen terug een melding gehad dat ik mijn databundel heb verbruikt. Op Mijn Telfort staat dat ik 307MB extra hebt verbruikt buiten mijn bundel.
Voor mij dezelfde vraag die opkomt, de bedoeling is toch dat Telfort je datalimiet blokkeert buiten je bundel??

Bij voorbaat dank voor de reactie.
Badge
@Jilly,

Dat is inderdaad de bedoeling. Zijn er verbruikskosten in rekening gebracht voor het extra verbruik?

Edit: Geen dataverbruik zonder bundel geldt alleen voor abonnementen die zijn aangevraagd op/na 16 april 2012.

Laïla
@Laïla

Hartelijk dank voor je reactie!

Ja het verbruik is in rekening gebracht, althans bij Mijn Telfort Belstatus staat €15.38 extra verbruik. De factuur is dus wat ik begrijp nogniet verwerkt. Trouwens mijn bundel voor deze maand staat nog 10 dagen resterend.
Badge
@Jilly,

Ik had mijn bericht nog aangepast, volgens mij heeft u dat niet gezien. U heeft nog een oud abonnement waarbij dataverbruik zonder bundel gewoon mogelijk is.

Laïla
Ik had je aangepaste bericht inderdaad niet gezien. Dan val ik dan werkelijk buiten de nieuwe abo voorwaarden. Duidelijk verhaal.

Ik heb mijn gebruikdetails bekeken, wel heel raar dat ik op 30.08.2012 10:36u Whatsapp (niet groter dan 9MB) download en achteraf zie dat ik in die ene keer 439,85MB heb verbruikt?? 😕

Ik heb geen ene flauw idee hoe dat mogelijk is geweest...:(..... heeel apart
Badge
@Jilly,

Klopt het dat u sinds 29-08 een iPhone 4S gebuikt? Sindsdien is uw verbruik gestegen. Ik vermoed dat er op dat moment meer is gedownload dan alleen WhatsApp, wellicht dat u dit zelf niet door heeft gehad. Ik adviseer om alleen apps en updates te downloaden als u verbonden met Wi-Fi. Ook adviseer ik u om een app te downloaden waarmee u uw verbruik kunt bijhouden/monitoren.

Laïla
Dat klopt Laïla, heb sinds die dag een andere telefoon. En inderdaad, ik had niet door dat er blijkbaar veel meer is gedownd.

Ik ben nog aan het nazoeken wat "ik" nog meer heb gedownd op dat moment.

Grt Jilly

Reageer