beantwoord

Extra verbruik terwijl ik genoeg bundeltegoed over heb

• 10 juni 2013
  • 12 reacties
  • 3733 keer bekeken

Badge
Hoe kan ik nou een extra verbruik hebben terwijl ik maar 4 min gebelt heb en er nog

78 sms beschikbaar zijn en nog
176 MB beschikbaar 

€ 26,25 extra verbruik.
Ik ben niet in het buitenland geweest heb ook niet naar het buitenland gebelt, ik krijg wel 25,00 nog wat terug i.v.m.het niet nakomen van verplichtingen van Telfort
icon

Beste antwoord door Denise 11 juni 2013, 09:55

@abyss,

Je kunt voordat de factuur is opgemaakt al via Mijn Telfort inzien waar de extra kosten vandaan komen. Je vindt dit terug onder het kopje 'details verbruik'.

Succes!

Denise
Bekijk reactie

12 reacties

Badge +2
Extra verbruik is nadat de factuur definitief is opgemaakt te kijken. Extra kosten kunnen ontstaan doordat je abonnement net begonnen of verlengd is, bellen/sms buiten de bundel, naar 0900-nummers of naar buitenland, betaalde sms diensten, of andere eenmalige kosten. Even de factuur nakijken zodra deze beschikbaar is dus.
Badge
Extra verbruik is nadat de factuur definitief is opgemaakt te kijken. Extra kosten kunnen ontstaan doordat je abonnement net begonnen of verlengd is, bellen/sms buiten de bundel, naar 0900-nummers of naar buitenland, betaalde sms diensten, of andere eenmalige kosten. Even de factuur nakijken zodra deze beschikbaar is dus.

Geen van deze onderwerpen die je angeeft zijn aan de orde geweest. 
zeer vreemd
Badge +2
Dan zoals gezegd de factuur bekijken zodra beschikbaar.
Badge
Dan zoals gezegd de factuur bekijken zodra beschikbaar.
Dat ga ik sowieso doen natuurlijk.
Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Je kunt voordat de factuur is opgemaakt al via Mijn Telfort inzien waar de extra kosten vandaan komen. Je vindt dit terug onder het kopje 'details verbruik'.

Succes!

Denise
Badge
@abyss,

Succes!

Denise

Dat is juist het probleem Denise, daar kan ik niets terug vinden wat buiten de bundel zou vallen. Ik heb normaal geen belminuten. ik heb 4 minuten gebeld binnen nederland naar een vast nr. maar dat kan toch nooit €26 extra kosten. verder zit alles nog binnen de bundel ik heb nog 78 sms en 178 MB over.
Wat voor extra verbruiks kosten kan ik dan nog hebben??
Badge +2
@abyss,

Succes!

Denise

Dat is juist het probleem Denise, daar kan ik niets terug vinden wat buiten de bundel zou vallen. Ik heb normaal geen belminuten. ik heb 4 minuten gebeld binnen nederland naar een vast nr. maar dat kan toch nooit €26 extra kosten. verder zit alles nog binnen de bundel ik heb nog 78 sms en 178 MB over.
Wat voor extra verbruiks kosten kan ik dan nog hebben??

Als je normaal gesproken geen bundel hebt voor belminuten, kost elke losse minuut €0,30 per minuut. Als je het idee hebt dat je met de info van Denise nog steeds niet weet waardoor de kosten ontstaan zijn, dan dien je echt af te wachten tot de rekening definitief is opgemaakt. Dan staat er precies (met tijdstippen e.d.) gespecificieerd waar de kosten door ontstaan zijn.
Badge
Als je normaal gesproken geen bundel hebt voor belminuten, kost elke losse minuut €0,30 per minuut. Als je het idee hebt dat je met de info van Denise nog steeds niet weet waardoor de kosten ontstaan zijn, dan dien je echt af te wachten tot de rekening definitief is opgemaakt. Dan staat er precies (met tijdstippen e.d.) gespecificieerd waar de kosten door ontstaan zijn.

Maar het is toch vreemd dat er extra kosten worden opgevoerd terwijl ze er niet zijn.
Als zo'n staus rapport nou niet klopt waarom krijg ik het dan. Het is ook vervelend als je op je telefoon de staus opvraagd en je ziet dat je blijkbaar voor 26 extra verbruikt zou hebben. De belstatus klopt gewoon niet. hier moeten toch meer mensen last van hebben. Of in iedergeval hinder van onder vinden. ik bedoel er loopt nog een onderzoek over traag internet en dan moet je ook nog eens extra betalen, althans daar lijkt het nu op. en dat terwijl ik juist een korting verwacht van een paar tientjes wegens wanprestatie.

Zie bijlage
Badge +2

Maar het is toch vreemd dat er extra kosten worden opgevoerd terwijl ze er niet zijn.
Als zo'n staus rapport nou niet klopt waarom krijg ik het dan. Het is ook vervelend als je op je telefoon de staus opvraagd en je ziet dat je blijkbaar voor 26 extra verbruikt zou hebben. De belstatus klopt gewoon niet. hier moeten toch meer mensen last van hebben. Of in iedergeval hinder van onder vinden. ik bedoel er loopt nog een onderzoek over traag internet en dan moet je ook nog eens extra betalen, althans daar lijkt het nu op. en dat terwijl ik juist een korting verwacht van een paar tientjes wegens wanprestatie.

Zie bijlage

Dit wordt vermoeiend. Zowel ik als medeforumgebruiker als Denise (van Telfort) hebben je geprobeerd meer uitleg te geven.

Er worden niet zomaar kosten in rekening gebracht. Als het jou onduidelijk is waardoor de kosten ontstaan zijn kan je zodra de rekening is opgemaakt is bekijken waardoor deze kosten zijn ontstaan. Indien nodig kan je dan contact opnemen met Telfort om nog meer duidelijkheid te krijgen. Het lijkt me in ieder geval niet zinnig nog langer te speculeren terwijl er niks extra duidelijk wordt.

Succes!
Badge +1
Dat is juist het probleem Denise, daar kan ik niets terug vinden wat buiten de bundel zou vallen.

als je bij het overzicht wat je gepost hebt zit, kies dan eens aan de linkerkant voor "Details van mijn gebruik"

vervolgens kies je "Lopende factuurperiode"
Alles wat daar als kosten staat vermeld in de laatste kolom ("Bedrag") wordt bij jouw in rekening gebracht.
Bij klopt het (altijd) precies.
Badge
Klopt, hou er dan ook mee op 😉
Reputatie 3
Badge +1
@abyss,

Ik adviseer je om even de factuur af te wachten. Daar staat precies op weergegeven wat er verbruikt is buiten de bundel inclusief tijdstip, data etc.

Denise

Reageer