Extra verbruik in foutieve zone

• 11 mei 2014
  • 7 reacties
  • 576 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben op 26 april voor een dag in Engeland geweest (vertrek uit Rotterdam Europoort op de 25e) Daar heb ik een Eu bundel aangeschaft cpvia sms. Tot mijn verbazing zie ik op mijn factuur een verbruik in zone 1 van 17,071 (binnen de bundel) en een verbruik van 6,943 mb in zone 4. Voor dat laatste moet ik ruim 30 euro betalen. Volgens mij ligt geheel Engeland in de EU en liggen er geen andere landen tussen Nederland en Engeland op de Noordzee.
Daarom de vraag: is dit wel juist en hoe kan dit?
Voel mij enigszins belazerd.....

7 reacties

Reputatie 8
Badge +15
Op zee heb je geen zendmasten waar je gebruik van maken. Maritiem maakt dan op een andere manier gebruik van mobiel.
Waarschijnlijk zal je aangemeld zijn geweest via een satellietverbinding en deze verbindingen vallen in Zone 4 tarief.
Reputatie 1
Volgens mijn telefoon had ik op zee helemaal geen verbinding. Iemand enig idee hoe je hierover contact op kunt nemen met Telfort?
Reputatie 1
Badge
Telfort leest mee,ze zullen wel reageren.
Reputatie 1
Ik hoop het. Tnx
Reputatie 1
Wanneer wordt men wakker bij Telfort? Een reactie is zeer gewenst!
Badge
@Rbn001,

Nog welkom op het forum! Mijn excuses dat je geen reactie hebt ontvangen. Graag help ik jou hier verder bij. Kun je in een privébericht jouw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en e-mailadres aan mij kenbaar maken?

Laïla
Ik ben ook rond deze periode naar het buitenland geweest, maar dan naar Stockholm. Uiteraard heb ik een buitenlandbundel aangeschaft van 50 mb. Ik heb deze niet opgebruikt. Op mijn factuur staat 14,099 MB gebruik van de bundel. Maar er is wel ruim 30 euro aan kosten in Zone 4 in rekening gebracht! Dit gaat om 9,457 MB in Zone 4.
Dit kan volgens mij niet kloppen. In het vliegtuig heb ik flightmode aanstaan en ik heb enkel internet gebruikt als ik het nodig had en daar steeds goed op gelet.
Graag opheldering van Telfort in deze zaak. Ben er absoluut niet blij mee! :(
Ook niet met het feit dat je geen update krijgt hoeveel MB je van je bundel hebt gebruikt.

Reageer