beantwoord

Extra kosten: MB gebruik in Nederland

• 11 april 2012
  • 2 reacties
  • 3550 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Ik heb een SIM-only abonnement voor euro 10,90 per maand voor: 75 minuten bellen en 300 sms (ik heb GEEN internetbundel).
Echter: sinds ruim 4 maanden zit ik ver over mijn abonnementskosten heen: soms wel 35 euro per maand?!?! In de facturen op de Telfort-site heb ik gezien dat alle extra kosten zijn voor "MB gebruik in Nederland"!?!? Hoe kan dat, als ik geen internetbundel in mijn abonnement heb? En waar zijn die kosten dan voor? Op mijn telefoon staat ook dat ik 3G heb en die wil ik uit zetten. Hoe doe ik dat?
Andere vraag: als ik thuis ben, maak ik wel eens gebruik van mijn wifi/wlan van mijn provider Tele2. Maar daarvoor hoef ik toch geen extra kosten aan Telfort te betalen???
Wie kan mij helpen? En wordt dit ook gelezen door een Telfort-medewerker? Dan zou ik daar ook graag een antwoord van krijgen.
Bij voorbaat dank!!!
icon

Beste antwoord door Laila 12 april 2012, 10:08

Welkom op het forum EvS! Met uw abonnement kunt u gebruikmaken van alle diensten, dus ook van mobiel internet. De kosten zijn in rekening gebracht omdat uw telefoon verbinding heeft gemaakt met het datanetwerk van Telfort. Hoe u mobiel internet kan uitzetten is afhankelijk van uw telefoon. U kunt mobiel internet via Mijn Telfort blokkeren. Ik adviseer u om dit te doen.

>Mobiel internet blokkeren via Mijn Telfort.

Zolang uw internetsessie niet via ons netwerk gaat maar via uw WiFi verbinding, dan worden er geen kosten door ons in rekening gebracht.

Laïla
Bekijk reactie

2 reacties

Badge
Welkom op het forum EvS! Met uw abonnement kunt u gebruikmaken van alle diensten, dus ook van mobiel internet. De kosten zijn in rekening gebracht omdat uw telefoon verbinding heeft gemaakt met het datanetwerk van Telfort. Hoe u mobiel internet kan uitzetten is afhankelijk van uw telefoon. U kunt mobiel internet via Mijn Telfort blokkeren. Ik adviseer u om dit te doen.

>Mobiel internet blokkeren via Mijn Telfort.

Zolang uw internetsessie niet via ons netwerk gaat maar via uw WiFi verbinding, dan worden er geen kosten door ons in rekening gebracht.

Laïla
Ik ben blij dat ik dit bericht zie staan.
Mijn zoon van 14 heeft via de WIFI, thuis op internet gezeten. Echter we hebben wel een rekening gehad van ruim 900 euro!
Na mijn telefonische klacht, kreeg ik de mededeling dat onze WIFI te zwak is en dat de telefoon de makkelijkste route kiest. Met als gevolg: een complete verrassing op mijn bankafschrift. We hebben een coulance gekregen van wel 25 euro?!
Mijn zoon heeft alleen, en ik herhaal enkel via de WIFI het internet bezocht, dus wie kan mij uitleggen hoe dit kan!?

Reageer