beantwoord

Eindafrekening klopt niet

• 2 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 415 keer bekeken

Hallo,

Ik ben 4 juli overgestapt naar een andere provider vanwege de prijsverhogingen, deze overstap zou kosteloos moeten zijn maar dat is het bij mij niet.

Een paar weken terug heb ik met de klantenservice hierover gebeld en het klopte inderdaad dat ze vergeten waren aan te vinken dat ik geen slotnota zou ontvangen. Opzich niet heel erg, maar daarna beweerden ze dat ik de laatste factuur dus niet hoefde te betalen terwijl ik nog 19.50 terug zou krijgen (omdat het abonnement midden in de 'factuurmaand' overgezet was).

Het rekensommetje was heel simpel:
Op de laatste factuur staan 2 bedragen, de verrekening van 19.50 en de slotnota van 177 euro.

Ik heb het meerdere malen uit proberen te leggen maar na 'overleg met een collega' kwamen ze tot de conclusie dat ik de 157.50 niet hoefde te betalen maar dus ook niks meer terug kreeg.

Dit klopt dus allemaal van geen kant en om het zelf op te lossen heb ik de incasso van de factuur van de periode 18 juni - 17 juli teruggeboekt.

Ik krijg nu dus een brief of ik de 157.50 en de 42.50 van de teruggeboekte factuur nog even wil betalen. Ik hoop nu dat we dit gewoon normaal kunnen oplossen en dat dit gedoe voorbij is.

Waar ik nu op uitkom is dat de slotnota van 177 dus komt te vervallen, jullie krijgen nog 42.50 van mij en ik krijg nog 19.50 van jullie. Dan komt het totaal op 42.50-19.50 = 23 euro die ik nog aan jullie moet betalen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten, Niels.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 28 augustus 2018, 16:12

Hallo Niels, ik zie dat de afdeling die ik hiervoor heb aangestuurd het dossier gisteren heeft afgesloten. Zo te zien zorgen zij ervoor dat het onterecht openstaande bedrag vergoed wordt en zorgen zij ervoor dat het incassobureau geïnformeerd zal worden dat het niets meer hoeft te doen hiervoor. Dit hebben zij gisteren als ook ter bevestiging naar je gemaild volgens het dossier.
Bekijk reactie

7 reacties

In dit topic staat: https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-prijs-zenderwijzigingen-telfort-thuis-2018-75769

Kan ik mijn huidige abonnement wijzigen of opzeggen?
Je hebt tot 1 juli 2018 de tijd om je abonnement te wijzigen of op te zeggen. Heb je ook Interactieve TV, dan heb je tot 17 juli 2018 de tijd.

Als je dus ook interactieve TV hebt, kon je dus inderdaad tot 17 juli kosteloos opzeggen.

Waarschijnlijk is er ook iets administratiefs misgegaan omdat je het bedrag terug geboekt hebt.

Staat je klantnummer in je profiel?
Dus niet op dit Forum?
Dan weet webcare wie je bent en kan je eerder helpen.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Niels, welkom op ons forum! Ik zie inderdaad ook dat het abonnement is opgezegd en dat die kosten in rekening gebracht zijn. Ik zie er notities bij staan dat je vorige maand een aantal keer bent doorverbonden naar de afdeling die over de contracten gaat, maar ik zie geen notitie van de uitkomst daarvan. Daarbij is dus besproken dat je dat bedrag niet zou hoeven te betalen dus?
De bedragen die je noemt zie ik ook nog als openstaand staan, ik kan hier na het weekend verder in duiken, dat zal ik dan ook voor je doen!
@mandy
Ik heb inderdaad interactieve tv, het abonnement was ook nog eerder opgezegd dan 1 juli, 4 juli was de overstap datum.

@Jasper - Telfort
Er was geen duidelijke uitkomst uit dat gesprek met de afdeling contracten. In plaats van de slotnota van de eindfactuur af te halen kwamen ze tot de conclusie dat de eindfactuur niet betaald hoefde te worden en dat ik daarbij ook geen recht meer had op de 19.50 die ik terug zou moeten krijgen.
Reputatie 8
Badge +11
Dat maakt de situatie nog wat verwarrender inderdaad. Als een factuur niet betaald wordt komt die als openstaand te boek en gaat daar een ander proces lopen. Dat proces willen we natuurlijk ook niet. Ik heb nu een melding aangemaakt naar de afdeling die over de opzeggingen gaat, zodat zij de afkoopsom nogmaals kunnen bekijken en dat goed afronden.
Hoe lang moet dit nog gaan duren?
Er is ondertussen al een incassobureau ingeschakeld door Telfort/KPN, dit wordt wel lekker makkelijk verdienen voor jullie. Een simpel rekenfoutje maken en dan over de rug van de klant 200 euro verdienen.

Zeg mij maar waar ik de 23 euro naartoe kan overmaken en welk betalingskenmerk ik daarbij moet vermelden en dan is het in een paar minuten geregeld.
Reputatie 8
Badge +11
Er is je eerder toegezegd dat we het gaan vergoeden en ik heb daarvoor een melding aangemaakt om dat ook te regelen, dus iets makkelijk verdienen voor ons is niet van toepassing. Het gaat erom dat we het rekenfoutje recht willen zetten, maar ondertussen is het automatische proces gaan lopen met een incassobureau zo te zien. Ik heb de afdeling die over de vergoeding gaat nu nogmaals een bericht gestuurd, zodat zij dit kunnen bekijken. De melding die ik heb aangemaakt is op dit moment nog niet opgepakt. Als je het zelf zou overmaken is het nog niet geregeld, want het bedrag is dan achter de schermen nog steeds openstaand. Dat moet eerst geregeld worden.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Niels, ik zie dat de afdeling die ik hiervoor heb aangestuurd het dossier gisteren heeft afgesloten. Zo te zien zorgen zij ervoor dat het onterecht openstaande bedrag vergoed wordt en zorgen zij ervoor dat het incassobureau geïnformeerd zal worden dat het niets meer hoeft te doen hiervoor. Dit hebben zij gisteren als ook ter bevestiging naar je gemaild volgens het dossier.

Reageer