Eerste factuur na verlengen

• 4 juni 2012
  • 7 reacties
  • 2088 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik kan net mijn eerste factuur na verlenging inzien maar ik snap hier niet alles van.

Vorige maand heb ik zoals gewoonlijk ook m'n kosten vooruit moeten betalen, waarom is hier dan niet iets van verrekend tot de tijd dat m'n vorige abonnement liep. Vanaf 25 mei is mijn nieuwe abonnement ingegaan, dan moet ik toch iets terugkrijgen omdat ik voor de hele maand mei al een keer heb betaald?

Ik heb schijnbaar 10 smsjes buiten mijn bundel gebruikt terwijl ik er nog 9 overhad. Vanaf 25 mei kreeg ik een aantal nieuwe nieuwe smsjes verrekend tot 30 mei. Hier had ik er dus 9 van over maar nu heb ik er 10 extra gebruikt?

De belminuten en smsjes die ik overhad vanaf 25 mei (dus toen m'n nieuwe abonnement inging) heb ik niet mee over kunnen nemen naar juni. Maar mijn internetbundel is wel hoger dan het starttegoed?

Wil iemand dit voor mij nakijken?

Bedankt!

7 reacties

Badge +2
@Paultje,

Graag kijk ik met u mee. Hiervoor zijn uw naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Bij mijn vrouw is iets soortgelijks aan de hand. Zij heeft haar abonnement afgelopen maand bij Telfort verlengd. Ze had een abonnement van 300 belminuten en 100 smsjes. Dit abonnement is verlengd onder dezelfde voorwaarden.
De verbruiksperiode loopt normaal gesproken vanaf de 11de tot de 10de van de volgende maand. Het abonnement is verlengd op 30 juli.
Dit heeft tot extra kosten geleid, waardoor we nu een factuur heb ontvangen van ruim 58 euro ipv 10 euro.
Naar mijn mening zou een groot deel van de belminuten die volgens de factuur buiten de bundel vallen moeten worden verrekend met de bundel die vanaf 30 juli loopt. Er zijn kosten gemaakt voor internetgebruik, deze zijn terecht.

Ik verneem graag jullie reactie hierop.
Ik kan trouwens geen mails sturen via telfort.nl, ik krijg een melding dat er een technische storing is. Daarnaast zou ik het service vinden als het telefoonnummer van de klantenservice gratis is. Afdeling verkoop is dit wel?
hoi,
volgens mij heb ik ook hetzlefde. bel ineens buiten mijn bundel. moet ook veel meer betalen als mijn abonnement normaal is. lees graag terug wat er bij jullie gezegd wordt.

groetjes Linda
Helaas tot op heden nog geen reactie gehad.
Badge +2
@twout,

Graag zoek ik dit uit voor uw vrouw. Hiervoor zijn haar naw-gegevens, e-mailadres en 06-nummer nodig. In een privébericht kunt u de gevraagde gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne
Bij mij precies hetzelfde geval.

Na verlenging wordt de periode ingekort en de databundel naast alle andere services wordt evenredig ingekort. Waar je denkt 1 gb te hebben is het ineens een paar honderd mb minder en iedere mb die je er overheen gaat brengen ze in rekening. Ik heb telfort reeds een mail gestuurd zodra ik de te hoge factuur zag, deze is genegeerd. Daarna heb ik een klacht ingediend met een waarschuwing dat ik de boeking zou storneren, deze is ook genegeerd. Daarna heb ik de boeking gestorneerd en een 2e klacht gestuurd waarin ik wederom duidelijk het probleem heb uitgelegd en gezegd dat Telfort óf de periode helemaal niet hadden moeten aanpassen, óf mij er duidelijk van op de hoogte moeten stellen. Vervolgens krijg ik als eerste feedback een brief dat ik heel snel de factuur alsnog moet voldoen anders volgen er extra kosten. Vandaag per e-mail kreeg ik het volgende toegestuurd:

"Volgens onze gegevens heef u gebruikskosten gemaakt en is uw factuur opgelopen.De laatste factuur is niet betaald. Wij adviseren u het openstaande bedrag zo snel mogelijk over te maken."

Wederom is heel mijn verhaal genegeerd en nu lees ik op het forum dat het gewoon een bekend probleem is? Wat voor asociaal beleid is dit van Telfort? Ik ben ONTZETTEND ontevreden en wil het liefst dat mijn gehele contract wordt ontbonden. Zo ga je NIET om met klanten.

edit: Zojuist bericht van telfort dat ze het corrigeren en verwijzen naar algemene voorwaarden. Issue (voor mij) dus opgelost maar ik hoop dat de communicatie in de toekomst duidelijker is.

Reageer