beantwoord

Eerste factuur al niet zoals afgesproken

• 2 juni 2019
  • 39 reacties
  • 934 keer bekeken

Mijn thuisabonnement is 30 euro per maand maar de eerste factuur was 65 euro.
Dit komt omdat er 30 euro activatiekosten is gerekend welke (nog) niet is gecrediteerd.
Daarnaast is er (nog) geen 5 euro combivoordeelkorting gegeven op de eerste factuur.
Hoe lang gaat het duren voordat ik de teveel betaalde 35 euro terug krijg?
Hopelijk hoef ik hier geen twee maanden op te wachten want mijn oude provider heeft ook nog gewoon de volgende maand gerekend wat ik nog terug moet krijgen, duur maandje dus!
Daarnaast zag ik dat mijn tweede mobiele abonnement welke 31 mei is ingegaan niet zoals afgesproken 13,50 euro gaat kosten maar 13,51 euro ! 1 cent meer ?
Kan iemand me dit allemaal uitleggen s.v.p.?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 12 juni 2019, 11:36

De 1000 MB inderdaad. Hadden we gezien. Echter krijg je wel 2000 MB als je voor deze optie kiest.

In ieder geval fijn dat de activatiekosten teruggestuurd zijn. Ik hoor ook graag of CombiVoordeel op de volgende factuur geregeld gaat worden. Zo niet, dan zal ik dat voor je in orde maken.
Bekijk reactie

39 reacties

Reputatie 8
Badge +18
De 30 euro activatie kosten worden meestal op de volgende factuur verrekend , de 0,01 cent kan ik je niet verklaren daar moet webcare na het weekend even naar zien, vul je forum profiel aan met je postcode + huisnummer en het mobiel nummer waar je 1 cent teveel betaald
De creditering van de 30 euro activatiekosten zijn mij 13 april per telefoon en email al toegezegd na de 14 dagen bedenktijd (bestelling was 8 april + 14 dagen is 22 april).

Wij hebben elkaar gesproken over de activatie kosten die u tijdelijk niet zou hoeven te betalen, telfort gaat akkoord met uw verzoek om uw activatie kosten te crediteren na de bedenkings tijd.
ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,
lourens van de telfort klanten service
Met vriendelijke groet,
Lawrence
Telfort Klantenservice

Is het ook gebruikelijk dat de combivoordeelkorting van 5 euro pas later verrekend gaat worden?

Ja, en dat van die 13,51 euro i.p.v. 13,50 euro is maar 1 cent maar wel heel apart!
Die combivoordeel korting hangt ook af of je voor deze korting hebt gekozen of voor een tv pakket het Pluspakket of Fox Sports. De factuur periode is 30 dagen de creditering kan niet veel eerder het had natuurlijk niet berekend moeten worden dat is iets anders.
Had voor de korting gekozen 🙂
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @n.steenstra, welkom bij ons op het Forum. Ik heb meteen meegekeken naar de vergoeding van de activatiekosten. Ik zie dat mijn collega deze 28 mei in orde heeft gemaakt. Binnen tien werkdagen krijg je dit terug. Het komt dus jouw kant op.

Wat betreft CombiVoordeel, dit wordt pas actief als er meerdere verschillende abonnementen op 1 adres actief zijn. In jouw geval is dat vanaf de 29e. CombiVoordeel zal dus op de volgende factuur te zien zijn.

En als we het hebben over de 13,51 euro van het tweede mobiele abonnement, dan hebben we het niet over het nummer uit jouw profiel toch? Zou je het juiste nummer willen toevoegen, mag ook onder Extra informatie, deze is alleen voor ons zichtbaar. Ik hoor het graag, dan ga ik eens meekijken.
Zag dat er zojuist een credit is aangemaakt voor de activatiekosten inderdaad ;-)

Combivoordeel gaat dus gelijk in vanaf het begin van de start van Telfort Thuis want vanaf dat moment zijn er meerdere abonnementen actief op 1 adres en dat is 28 mei.
Stond niet op de eerste factuur zal wel dubbel staan op de tweede dus nog even afwachten.

Het mobiel wat 31 mei gestart is(onder Extra Informatie van mijn profiel)is een cent te duur staat onder het tabje Abonnement;

Op de bestelling stond 1 cent minder;

Is iets mis met de NUL op het einde in mijn Telfort denk ik, bij mij stond daar ook 1 cent teveel, maar de factuur klopte wel.
Dus ik zou die eerst even afwachten, schijnt iets met twee systemen en afronding te zijn als ik het goed heb onthouden.
Reputatie 8
Badge +8
De Telfort software heeft altijd moeite met ronde getallen, het pluspakket kost € 9,99, andere pakketten kosten € 4,99 om Maar een paar voorbeelden te noemen.
Zal de facturen afwachten 🙂
De Telfort software heeft altijd moeite met ronde getallen, het pluspakket kost € 9,99, andere pakketten kosten € 4,99 om Maar een paar voorbeelden te noemen.
Dat is pure marketing ons voor de gek houden 5,00 en 10,00 klinkt duurder.
Ik zag net of eigenlijk gister bij iemand anders ook die gekkke bedragen in een screenshot.
Dat lijkt toch echt in het systeem zo te zijn ingevoerd.
De laatste tijd merk ik dat er bij héél veel bedrijven "fouten" vrijwel altijd in het nadeel van de klant gemaakt worden welke veel geld opleveren voor het bedrijf.
Maar waarschijnlijk is dit een bizarre toevalligheid en is er geen sprake van opzet haha 😉
Reputatie 8
Badge +12
De credit is dus geregeld. Heel fijn. Wat betreft de rest, wacht de facturen even af. Mochten deze niet kloppen, dan hoor ik dat, dan ga ik kijken om dit recht te trekken.

Wat klopt er niet aan bovenstaande afbeelding?
Afgezien dan van de 1 cent teveel in de drie onderste bundels.
Voor de oplettende kijker de geselecteerde bundel bestaat uit 2GB/onbeperkt maar rechts bij wijzigingen staat 1000/onbeperkt ! 🙂
slordig hoor! al die fouten
Vandaag de 30€ activatiekosten teruggestort gekregen.
Nu de 5€ combivoordeel nog van de eerste maand :-)
Hopelijk komt dat met de volgende factuur goed.
Reputatie 8
Badge +12
De 1000 MB inderdaad. Hadden we gezien. Echter krijg je wel 2000 MB als je voor deze optie kiest.

In ieder geval fijn dat de activatiekosten teruggestuurd zijn. Ik hoor ook graag of CombiVoordeel op de volgende factuur geregeld gaat worden. Zo niet, dan zal ik dat voor je in orde maken.
Vandaag nieuwe factuur gekregen voor Telfort Thuis.
Naast de 30€ teveel betaalde activatiekosten die ik al terug heb gekregen na de 1e factuur, is er nu ook een 2e factuur opgemaakt gek genoeg voor 2/3 maand waarin het niet gegeven combivoordeel van de eerste maand alsnog is gegeven op 1 dag na.
Het Combivoordeel is een dag te laat geactiveerd door Telfort vreemd genoeg?
Maar verder klopt de facturatie van Telfort Thuis nu helemaal gelukkig.
Reputatie 8
Badge +12
Ik wil graag eens meekijken hoe het zit met CombiVoordeel. Ik heb alleen nog geen gegevens. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van jouw postcode + huisnummer, naam van de contractant en laatste drie cijfers van het IBAN?

CombiVoordeel kun je echter pas aanvragen als er meerdere abonnementen Thuis en Mobiel actief zijn. Dan kan het een paar dagen dat het geactiveerd is. CombiVoordeel is dus over het algemeen niet vanaf dag 1 actief.
Gegevens toegevoegd aan profiel
Reputatie 8
Badge +12
Bedankt. Ik zie inderdaad dat CombiVoordeel 29 actief is geworden terwijl het abonnement al een dag eerder actief was. Dit heeft te maken met de dag die nodig is voor activatie zoals ik al beschreef. Verder is de factuur inderdaad goed. 🙂
Dat het systeem tijd nodig heeft voor het activeren van combivoordeel kost de klant dus gewoon geld?
In mijn geval maar 1 dag wat me maar 16 cent kost maar als je al die keren 16 cent per dag van het totaal aantal klanten van jullie welke bij jullie gekomen zijn en gebruik hebben gemaakt van factuurkorting als combivoordeel bij elkaar optelt kom je op een aardig bedrag!
Ook al is het combivoordeel pas later geactiveerd door jullie er kan toch vrij simpel een correctie gemaakt worden door het systeem bij facturatie door het systeem te laten kijken vanaf welke dag meerdere abonnementen op hetzelfde adres actief waren lijkt me.
Klanten zullen geen bezwaar hebben dat hun gekozen combivoordeel met terugwerkende kracht ingaat vanaf het moment dat ze aan de voorwaarden voldeden!
Het lijkt erop dat Telfort het systeem bewust zo heeft ingericht omdat deze “fout” Telfort geld oplevert.
De 1 cent teveel welke voor vrijwel alle abonnementen in Mijn Telfort en de app zichtbaar is staat overigens niet op de factuur dus de facturen kloppen wel.
Denk net zo’n fout als die 1GB i.p.v. 2GB wat fout staat in Mijn Telfort en de app maar wel goed op de factuur.
Beetje slordig allemaal en blijkbaar niet te corrigeren door de slimme mensen bij Telfort of KPN ?

Reageer