beantwoord

de problemen met telfort stappelen zich op!

• 14 april 2016
  • 9 reacties
  • 958 keer bekeken

beste heer/mevrouw,
Ik ben al een aantal weken bezig met het doorgeven van klachten aan telfort. De eerste klacht was de onjuistheid van mijn factuur. Hierop is toegezegd dat deze gecorrigeerd zou worden door een medewerker. Vandaag ontvang ik van telfort de dreiging dat mijn internet afgesloten zal worden door het niet betalen van mijn rekening. Ik heb vandaag 3x contact opgenomen met telfort klantenservice. De eerste x werd de verbinding na aantal minuten verbroken,de 2x kreeg ik het advies dat ik de creditering gewoon moest betalen (ondanks dit onterecht is). En de 3x heeft uw medewerker zeker 3x mijn gegevens opgevraagd en daarna aangeven dat er een systeem storing was en dat ik later moest terugbellen?! Ik vind het zeer vervelend dat ik als vaste klant zo wordt behandeld. Hopelijk kunt u mijn verder helpen en de internetlijn openstellen.
icon

Beste antwoord door Stephen 29 april 2016, 10:45

Hallo Natali, ik zie dat mijn collega jouw case heeft afgehandeld. Op vrijdag 20 mei zal zij nogmaals contact met jou opnemen. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben in de tussentijd dan verneem ik deze graag van je via een privébericht. Op dit topic plaats ik een slotje.

@Nandorp,

I've created a new topic out of your posts.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Badge +2
Als er een storing Is, kunnen die medewerkers niks in zien, en je niet helpen. Dat is vervelend, maar heeft niks te maken met jou.

Advies normaliter is: rekening betalen, verrekening van onterechte bedragen gaat namelijk via de factuur er op (die valt dan lager uit).

Weet je zo genoeg?
Martthijs, ik heb met die bij de klantenrelaties van telfort werkt afgesproken dat een deel van de verbruikskosten gecrediteerd zouden worden en dat ik het restant z.s.m zou overmaken. Dit heb ik ook gedaan zoals afgesproken alleen de creditering van de medewerker is niet (goed) doorgevoerd waardoor er nu problemen ontstaan voor mij. Ik heb mijn aan de afspraak gehouden en ik kan deze afspraak ook schriftelijk aantonen.Alleen heeft heeft telfort zich niet aan de afspraak gehouden.

En wat betreft de klantenservice, de tweede manier adviseerde uw collega dat ik mijn klacht beter kon mailen omdat hij mij niet verder kon helpen. En later als ik terug en 3x mijn postcode en huisnummer doorgeef is er storing, meestal weet je toch voordat je de postcode vraagt dat er storing is? Ja ik denk ook niet dat het persoonlijk is maar wel dat telfort zijn administratie niet in order heeft.

Dus Matthijs op jouw vraag of ik genoeg weet, nee ik weet niet genoeg!

En indien dit probleem blijf doorlopen en het internet wordt geblokkeerd zal ik ook juridische stappen ondernemen. Aangezien ik schriftelijk ook kan aantonen dat telfort zich niet aan zijn afspraak houdt.
Badge +2
Je frustratie is een beetje misplaatst. Ik werk namelijk niet voor Telfort, dus ik kan je hier niet mee helpen. Ik weet er wel eea vanaf, vandaar dat ik je het advies geef te betalen en het achteraf te laten corrigeren. Dat scheelt jezelf een hoop frustratie en gedoe, nog los van of er iets te 'bewijzen' valt.
Ik leg uit dat ik al langere tijd in gesprek ben met telfort en dat de afspraak was dat telfort zijn deel zou crediteren. Telfort heeft nooit tijdens dit gesprek aangeven dat ik mijn deel alsnog maar moest betalen omdat het dan administratief makkelijker zou zijn. Ik zou dit ook niet accepteren omdat de fout door telfort zelf is veroorzaakt en ik niet zal betalen voor iets wat onterecht.
Daarom vindt ik jou advies misplaatst omdat het niet relevant is voor mij probleem. Natuurlijk kun je het beste alles facturen betalen als je geen gedoe wilt maar zoals ik al aangaf is dat niet de afspraak.
Ondernemingen zullen het wel erg fijn vinden als consumenten (als makke schapen) gewoon alle rekeningen zouden betalen en achteraf de factuur betwisten. En dan maar hopen dat ondernemingen de factuurbedrag eerlijk verreken of terugstorten!
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Natali, welkom op het forum! De aangemaakte creditering is helaas nog niet verwerkt, excuses hiervoor. Om de privacy van mijn collega te waarborgen heb ik haar naam uit je post verwijderd. Ook heb ik haar zojuist op de hoogte gesteld over de creditering en zal zij zo spoedig mogelijk contact met jou opnemen.
Je geeft aan dat je een aantal weken bezig bent om klachten door te geven. Welke klachten ervaar je nog meer? In afwachting van jouw reactie.
Badge +2
Ik heb anders, zo hier meelevend op het forum, genoeg voorbeelden gezien waaruit duidelijk blijkt dat Telfort absoluut wel ingaat op facturen die (terecht) betwist worden. Daarbij zie ik ook genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat eerst betalen, dan betwisten, toch het minste frustratie oplevert en uiteindelijk hetzelfde resultaat oplevert.

Dat gezegd hebbende; als dat niet door de medewerker zo Is afgesproken zou je er van uit mogen gaan dat dat niet hoeft. Goed om te zien dat Telfort dit op pakt (in de persoon van Stephen), dus ik zal me hier niet meer (goedbedoeld) tegenaan bemoeien.
Hoi Stephen, Mijn eerste probleem was het doorgeven van de creditering en ik heb hierover gebeld, gemaild en uiteindelijke een brief gestuurd. Toen bleek dat telfort een oude nummer van mij in het systeem had (ondanks ik in de brief en email mijn nieuwe telefoon heb vermeld). En hierdoor wilde telfort mijn internet weer blokkeren omdat ze mij niet konden bereiken ondanks ik bij elke contactopname mijn nieuwe nummer heb doorgeven.
En nu Stephen is het volgende probleem dat mijn internetverbinding wordt blokkeert omdat ik de factuur niet zou hebben betaald.
Dus elke stap die ik maak bij telfort wordt uiteindelijk een probleem, op dit moment heb ik nog maar 1 probleem en dat is mijn internetblokkade.
Reputatie 1
Ik heb anders, zo hier meelevend op het forum, genoeg voorbeelden gezien waaruit duidelijk blijkt dat Telfort absoluut wel ingaat op facturen die (terecht) betwist worden. Daarbij zie ik ook genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat eerst betalen, dan betwisten, toch het minste frustratie oplevert en uiteindelijk hetzelfde resultaat oplevert.

Dat gezegd hebbende; als dat niet door de medewerker zo Is afgesproken zou je er van uit mogen gaan dat dat niet hoeft. Goed om te zien dat Telfort dit op pakt (in de persoon van Stephen), dus ik zal me hier niet meer (goedbedoeld) tegenaan bemoeien.

Maar je hebt wel gelijk.
Ook ik heb 30 euro teveel betaald die ik de maand erop zoals Telfort mij beloofde,ook heeft afgeschreven van mijn factuur.(in mindering gebracht)
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Natali, ik zie dat mijn collega jouw case heeft afgehandeld. Op vrijdag 20 mei zal zij nogmaals contact met jou opnemen. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben in de tussentijd dan verneem ik deze graag van je via een privébericht. Op dit topic plaats ik een slotje.

@Nandorp,

I've created a new topic out of your posts.