beantwoord

contract aansluitend verlengd, 1e aand teveel in rekening gebracht

• 15 januari 2014
  • 11 reacties
  • 2127 keer bekeken

Per half november verliep mijn oude mobiel contract. Ik heb deze aansluitend (bij Telfort) laten verlengen voor 16,00 p/m.
Half december is 21, 42 in rekening gebracht, dat is 5,42 teveel. Geen extra belkosten gemaakt oid.
Ergens in de forums valt te lezen dat deze 'overgangsperikelen' met de opvolgende maand geniveleerd behoren te worden. Dat zou deze maand zijn.
Vanmorgen bleek dat dit niet het geval is. Sterker, nu is 16,01 afgeschereven.

Ik mag aannemen dat als ik een abbonement voor 16,00 p/m afsluit dit ook vanaf dag een zo behoort te zijn - dat is namelijk contractueel bepaald!
In de winkel kon men geen uitleg geven.
Dit is nu genoeg reden om:
1) iedereen te waarschuwen voor dit soort overganggedoen
2) niet meer te verlengen bij Telfort in november - de ergenis is het me niet meer waard.

Ht zou btw chiq zijn als iemand van Telfort hier op zou kunnen reageren?!
icon

Beste antwoord door Denise 16 januari 2014, 14:57

@DeGroot,

Het is duidelijk dat dit verwarring heeft veroorzaakt. De eerste factuur na een verlenging wijkt altijd. Hier lees je een uitgebreide uitleg.

Mocht je na het lezen van deze uitleg nog vragen hebben dan verneem ik dat graag.

Denise
Bekijk reactie

11 reacties

Badge +1
@ DeGroot,

Je topic staat in: Internet, TV en Bellen > Nieuw contract en verlengen
Topic behoort in: Telfort Mobiel > Nieuw contract, verlengen en nummerbehoud

Daarbij als ik zo je bericht lees vraag ik mij het volgende af:
Per half november verlengd, is het dan niet zo dat het naar rato wordt berekend dus de aantal dagen + 1 maand.
Gebruik je een smartphone? Zo ja, staat mobiel internet aan?
Welke smartphone gebruik je?
Geen smartphone maar een bel/sms toestel? Heb je geen sms-jes verstuurd?
@ DeGroot,

Je topic staat in: Internet, TV en Bellen > Nieuw contract en verlengen
Topic behoort in: Telfort Mobiel > Nieuw contract, verlengen en nummerbehoud

Daarbij als ik zo je bericht lees vraag ik mij het volgende af:
Per half november verlengd, is het dan niet zo dat het naar rato wordt berekend dus de aantal dagen + 1 maand.
Gebruik je een smartphone? Zo ja, staat mobiel internet aan?
Welke smartphone gebruik je?
Geen smartphone maar een bel/sms toestel? Heb je geen sms-jes verstuurd?

- Geen extra verbruikskosten gemaakt, noch bellen bundel of iets anders!
- Het abbonement liep naadloos over van een in ander - dus tijdstip lijkt me irrelevant. Of je nu 1e of 15e verlengd, een maand blijft een maand.

Verder, idd, nu in juiste categorie https://forum.telfort.nl/nieuw-contract-verlengen-nummerbehoud-258/contract-aansluitend-verlengd-1e-aand-teveel-rekening-gebracht-39672/#post374356

Dank voor de tip.
Reputatie 8
Badge +15
Startdatum is wel van invloed.
Als je verlenging is ingegaan op de 15de en je krijgt de volledige bundels elke 1ste van de maand dan je krijg je meer dan 1 maandperiode op de factuur.
Namelijk van 15 t/m de 1ste + de volgende maandperiode. Je betaalt de maandkosten namelijk altijd vooruit. Zoek anders eens op facturen en kies dan voor 'facturen na bundelwijziging of verlenging'.

En is de €16,01 niet het bedrag inclusief BTW?
En geen zorgen, je krijgt het aantal minuten al zijn de maandkosten 1 cent hoger. 😉
Startdatum is wel van invloed.
Als je verlenging is ingegaan op de 15de en je krijgt de volledige bundels elke 1ste van de maand dan je krijg je meer dan 1 maandperiode op de factuur.
Namelijk van 15 t/m de 1ste + de volgende maandperiode. Je betaalt de maandkosten namelijk altijd vooruit. Zoek anders eens op facturen en kies dan voor 'facturen na bundelwijziging of verlenging'.

En is de €16,01 niet het bedrag inclusief BTW?
En geen zorgen, je krijgt het aantal minuten al zijn de maandkosten 1 cent hoger. ;)

Oh ja, een cent btw.... sure. Je mist het punt geloof ik.
Of eerste of vijftiende ingaat zou niet uit moeten maken bij aansluitend abonnement, plus dat c.a. 33 procent meer op de eerste nota onlogisch zou zijn in jouw redenatie.
Was geen hulpvolle reactie.
Reputatie 3
Badge +1
@DeGroot,

Het is duidelijk dat dit verwarring heeft veroorzaakt. De eerste factuur na een verlenging wijkt altijd. Hier lees je een uitgebreide uitleg.

Mocht je na het lezen van deze uitleg nog vragen hebben dan verneem ik dat graag.

Denise
Badge +2
Je zou in plaats van aan te geven dat de reactie niet nuttig is beter eens echt kunnen lezen wat er gesuggereerd wordt. In tegenstelling tot wat jij logisch vindt, gaat in gebruik van de diensten alles wel in elkaar over, echter net zoals regulier betaal je vooruit, dus heb je te maken met vooruitbetaling en verrekening achteraf.

Zie bijv:
http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Mobiel/Factuur-en-verbruik/Vragen-over-uw-factuur/Eerste-factuur-na-bundelwijziging-of-verlenging.htm

Daarnaast zou het kunnen dat je nog het oude 'PC Beveiliging' hebt. Bij verlengen blijft dit ongewijzigd, dus staat niet op contract, echter behoudt je dat wel a €5 per maand. Dit kan je zelf in zien via MijnTelfort, en uiteraard ben je er zelf verantwoordelijk voor om dit uit te zetten.

Als het je dan nog niet duidelijk is, kan je het beste de klantenservice bellen, die kunnen je gegevens volledig mee in zien.
@DeGroot,

Het is duidelijk dat dit verwarring heeft veroorzaakt. De eerste factuur na een verlenging wijkt altijd. Hier lees je een https://"https://www.telfort.nl/KBS/zakelijk/services/Klantenservice-zakelijk/Mobiel/Factuur-en-verbruik/Vragen-over-uw-factuur/Eerste-factuur-na-bundelwijziging-of-verlenging".

Denise

@Denise,

Ik had een abbo bij telfort, t/m 15 nov. 15 nov. gaat mijn nieuwe abbo in.
Vanzelf betaal ik vooruit - zoals ik bij de oude vorm ook deed.
Daar betaalde ik steeds een gelijk bedrag vooruit, zoals in het contract.
Net als bij het nieuwe contract. Waarom dan bij de nieuwe dan meer vooruitbetalen is mij niet duidelijk geworden.

@ Mathijs 1986
Zoek een penvriendin.
Reputatie 8
Badge +10

@ Mathijs 1986
Zoek een penvriendin.

U snapt het concept van een openbaar forum niet..?
Reputatie 8
Badge +15
@DeGroot,
Ik snap het punt maar snap je het zelf nog wel en wil je het wel snappen?

Het is niet wat jij denkt dat de oude bundels dan gewoon doorlopen. Nee, alles wordt gereset naar het nieuwe contract, bundels en looptijd van het contract al zijn het dezelfde bundels.

Verder wil ik je vragen en ik denk ook namens anderen om iedereen met respect te behandelen. Wij, forumgebruikers proberen je gewoon een antwoord te geven op je vragen. Wij vragen niet om afgebekt te worden en dit is een openbaar forum dus iedereen mag reageren.

Kortom, ik zet een punt achter dit topic.
Succes!
Reageren om het reageren, zonder een echt antwoord te geven lijkt mij in beginsel een gebrek aan respect.
Het leidt af van de vraag waarmee ik dit topic begon.
Die ondertussen onbeantwoord is gebleven.
Badge +2
Je vraag is al door meerdere personen beantwoord, je snapt het echter niet/bent het er niet mee eens. Er is al een volledige link gegeven waar je precies kan lezen hoe Telfort factureert en berekent. Als er nog iets onduidelijk is krijg je het antwoord denk ik pas als je aan geeft wat er momenteel nog niet duidelijk is. Tevens kan je door de klantenservice te bellen ook concrete antwoorden krijgen toegespitst op jouw situatie/gegevens.

Reageer