beantwoord

CombiVoordeel en abonnementswijziging

• 5 mei 2020
  • 8 reacties
  • 139 keer bekeken

Beste Telfort,

Nu meerderemalen jullie klantenservice aan de lijn gehad over deze issue en nog steeds krijgen we verschillende verhalen van jullie te horen.

Ik wil via deze weg tot een eindelijke oplossing komen.

Mijn moeder heeft de keuze gemaakt om bij jullie weg te gaan. Zij heeft nu een slot factuur gekregen van 349,49 euro. (wij dachten eerst dat het phishing praktijken waren.)

Dit is totaal onterecht want zij heeft thuis een maandelijksopzegbaar abonement vanaf 2014.

Nu is het verhaal dat ?iemand? een COMBIVOORDEEL heeft aangepast (of verwijderd) in December 2019. (niemand heeft een bevestiging ontvangen) Hierdoor is het abonnement voor 1 jaar verlengd????? Telefonisch  is mij verteld dat dit duidelijk wordt aangegeven bij het maken van zo'n wijziging en je daar aan vastbind. 

Ik heb zelf onderzoek gedaan, combivoordeel voorwaarden gelezen, zelf een combivoordeel aangepast. (scherm opnamen gemaakt voor het bewijs) en nergens zie ik terug dat er een melding wordt getoond dat het abonement naar 1 jaar verlengd wordt. Sterker nog als ik kijk naar mijn eigen abonnement status na het aanpassen van een COMBIVOORDEEL blijft mijn huidige eind datum nog steeds staan wat ik eerder als einddatum had.

Ik wil nu eens duidelijk antwoord krijgen over dit punt en de slot rekening.

We voelen ons behoorlijk belazerd en gaan er eigenlijk van uit dat er niet wordt verder gekeken naar de feiten. 

Ik hoor graag van jullie.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 12 mei 2020, 12:45

Hi @Wagner88, door de drukte zijn we minder snel met reageren dan je gewoonlijk van ons gewend kan zijn, excuus hiervoor. Wat rot dat er ongemerkt een verlenging van het abonnement geweest is in december afgelopen jaar, waardoor er nu een slotfactuur met kosten verschenen is. 

Ik heb de gegevens erbij gepakt, en zie inderdaad dat er in december een verlenging van het abonnement gedaan is. Hierdoor liep het contract nog en is de slotnota verschenen. Ik zou je graag vertellen dat ik het voor je kon oplossen, maar ik kan niets veranderen aan het beëindigde contract of de slotnota. Ik raad je toch aan om je terug te laten bellen om de mogelijkheden door te nemen. Het is verstandig dat jouw moeder haar telefoonnummer invult, aangezien zij de contractant was. Ik hoop dat er snel een goede oplossing gevonden is.

Bekijk reactie

8 reacties

Een combivoordeel wijziging kan en mag nooit zoals je zelf hebt ondervonden tot een nieuw jaar contract leiden. Er staat ergens wel een regel dat een wijziging een nieuw jaar contract tot gevolg heeft, dat is enkel bij grote wijzigingen van het hoofd product.

Jouw moeder heeft of had zowel Telfort mobiel, wat sinds januari KPN is geworden en Telfort Thuis. De opzegging gaat om beide producten of enkel het Thuis deel?

Ik kan wel een oorzaak bedenken, gaat het om een dsl/ koper abonnement of glasvezel?

In het geval van glasvezel is de kans groot dat het abonnement in de loop van 2019 is omgezet naar de nieuwe propositie, in dat geval is er kans dat er een nieuw jaar contract is afgesloten. Daar zouden hoe dan ook bevestigingen via email van moeten zijn, en er is een monteur geweest.

Elke andere vorm van een nieuw jaar contract zou bekend moeten zijn en bevestigd. De gewijzigde combivoordeel zegt je moeder niks? Is mobiele telefonie soms eerder gestopt per december? Dat is een reden waardoor niet meer aan combivoordelen wordt voldaan, ook dat mag niet tot een nieuw jaar contract leiden.

Ps. Vul je profiel hier aan met de gegevens van je moeder bij extra informatie, het gaat om het klantnummer, postcode en huisnummer in eerste instantie, daarmee hebben de moderatoren de mogelijkheid om te zien wat er aan de hand is.

Dag Galdor,

Dank voor je reactie,

Alle vormen die jij opnoemt zijn niet gedaan. er is niks aangepast en zij heeft altijd het eerste contract in bezit gehad. Het contract wat is aangegaan van 2014. Er werd 3x telefonisch aangegeven dat de combivoordeel is aangepast en hierdoor het contract is verlengd met 1 jaar december 2020.

Ik heb mijn profiel aangepast naar die van mijn moeder.

Groet,

Wagner

Dan is het verder aan de moderatoren om helderheid te verschaffen. 

Beste Telfort,

Krijg ik hier nog reactie op?

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Wagner88, door de drukte zijn we minder snel met reageren dan je gewoonlijk van ons gewend kan zijn, excuus hiervoor. Wat rot dat er ongemerkt een verlenging van het abonnement geweest is in december afgelopen jaar, waardoor er nu een slotfactuur met kosten verschenen is. 

Ik heb de gegevens erbij gepakt, en zie inderdaad dat er in december een verlenging van het abonnement gedaan is. Hierdoor liep het contract nog en is de slotnota verschenen. Ik zou je graag vertellen dat ik het voor je kon oplossen, maar ik kan niets veranderen aan het beëindigde contract of de slotnota. Ik raad je toch aan om je terug te laten bellen om de mogelijkheden door te nemen. Het is verstandig dat jouw moeder haar telefoonnummer invult, aangezien zij de contractant was. Ik hoop dat er snel een goede oplossing gevonden is.

Dag Alexandra,

Met welke reden is de abonnement verlengd? 

Aan de telefoon werd mij verteld dat het komt, omdat de combivoordeel door “iemand” is gewijzigd. Niemand kan mij een bevestiging geven en wij hebben die ook niet ontvangen.

Als dit het geval zou zijn dan klopt het toch niet, dat het om deze reden de abonnement is verlengd.

Ik neem wel weer telefonisch contact met jullie op, want ik merk dat ik hiermee niet verder kom.

Hallo @Wagner88 , voor een snelle(re) reactie kun je Twitteren of Facebooken.

Reputatie 8
Badge +10

@Wagner88 Ik kan alleen zien dat de verlenging online gedaan is. Ik raad je sowieso aan om telefonisch contact op te nemen, of om je terug te laten bellen via de link die ik stuurde. Ik kan er niets voor je aan veranderen helaas, hoe graag ik ook zou willen. Ik hoop dat er via die weg snel een goede oplossing gevonden is.

Reageer