beantwoord

Centenkwestie, Telfort factureert meer dan afgesproken

• 8 januari 2014
  • 17 reacties
  • 3483 keer bekeken

Beste Telfort Webcare,

Kunnen jullie mij svp uitleggen waarom ik, sinds het aangaan van een nieuw abonnement, steeds meer moet gaan betalen.
Mijn nieuwe abonnement betreft een SIM Only (met Bel, SMS en Internetbundel) van 15 euro per maand en de extra optie Internetversneller van 1 euro 50 per maand.
De factuur laat niet eenvoudig zien dat ik 15 euro + 1,50 moet betalen (of desnoods 12,40 + 21% BTW en 1,24 + 21% BTW) maar zijn alle onderdelen van de bundel gesplitst in:
  • Belbundel : 7,44 - 1,65 korting
  • SMS bundel : 2,48 - 1,65 korting
  • Internetbundel : 14,05 - 8,26 korting
  • Internetversneller: 4,13 - 2,89 korting
Waardoor het eindbedrag (inclusief BTW) uiteindelijk op 16,52 uit komt, 2 cent te veel dus.

De tweede (en daarop volgende) factuur werden weer geheel andere bedragen gehanteerd:
  • Belbundel : 7,63 - 1,70 korting
  • SMS bundel : 2,54 - 1,70 korting
  • Internetbundel : 14,42 - 8,48 korting
  • Internetversneller: 4,24 - 2,97 korting
Waardoor het eindbedrag (inclusief BTW) uiteindelijk op 16,92 uit komt, 42 cent te veel dus.

En wat schetst mijn verbazing, volgens "de belstatus" van telfort kan ik eind deze maand een factuur van 16,93 verwachten, 43 cent te veel dus.

Waarom is het voor Tefort niet mogelijk om gewoon het afgesproken bedrag te factureren en moet er zo ingewikkeld gedaan worden waar de klant uiteindelijk de dupe van wordt?

Als je bij de bakker een brood van 2,50 koopt, wil je toch ook niet dat je uiteindelijk 2,58 moet afrekenen omdat de kassa alle ingredienten los gaat zitten berekenen en uiteindelijk op een hoger bedrag uit komt?

Ik ben me er van bewust dat het om centen gaat, maar in dit geval gaat het mij om het principe.

M.vr.gr,
Carsten

ps. Er zijn geen wijzigingen in het abonnement geweest, de verbruikskosten zijn achterwege gelaten en er is geen toepassing van de inflatiecorrectie.
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 9 januari 2014, 12:03

@Carsten en cobus,

Erg vervelend dat hierover onduidelijkheid is. Graag kijk ik voor jullie na wat de reden is van de wisselende abonnementskosten. Graag ontvang ik de naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Na ontvangst zoek ik dit verder uit en verschaf ik hierover duidelijkheid

Denise
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Dit heb ik hier ook al aangegeven.

Ik ben het met je eens maar ik heb ook geen antwoord gehad maar stel ze hebben 100000 klanten maal 2 cent is wel 2000 euro Per maand daar de rente van enz enz.

https://forum.telfort.nl/factuur-260/factuur-klopt-niet-38882/
Badge +2
Ik denk dat het in het geval van Carsten om de inflatie correctie gaat (inflatie wordt 1X per jaar vastgesteld door het CBS en geheel volgens de algemene voorwaarden mag Telfort hier voor corrigeren)...
Ik denk dat het in het geval van Carsten om de inflatie correctie gaat (inflatie wordt 1X per jaar vastgesteld door het CBS en geheel volgens de algemene voorwaarden mag Telfort hier voor corrigeren)...

Matthijs,

Ik ga er vanuit dat je het goed bedoelt, maar lees svp eerst eens de volledige tekst voordat je antwoord geeft. In de tekst geef ik precies aan waar de verschillen zitten. Bovendien geef ik helemaal onderaan expliciet aan dat de inflatiecorrectie hier geen rol speelt.

Carsten
Dit heb ik hier ook al aangegeven.

Ik ben het met je eens maar ik heb ook geen antwoord gehad maar stel ze hebben 100000 klanten maal 2 cent is wel 2000 euro Per maand daar de rente van enz enz.

https://forum.telfort.nl/factuur-260/factuur-klopt-niet-38882/
Klopt, wat jij in je post schrijft ervaar ik ook. Vreemd dat het WebCare team nog niet op jou bericht heeft geantwoord.
Ik ga er nog maar even van uit dat ze reageren en ook op jou bericht natuurlijk. Dit lijkt wel iets structureels (fout) bij Telfort.
Badge +4
Die 16,52 naar 16,92 zou eventueel de inflatiecorrectie geweest kunnen zijn, hoe weet jij dat dit NIET zo is, Carsten? Naar mijn weten wordt de correctie altijd ergens in juni doorgevoerd, dus je zou best gelijk kunnen hebben hoor, ik ben alleen benieuwd.

En het blijft vreemd dat het niet gewoon 16,50 was ipv 16,52 en het blijft vreemd dat het dan eerst 16,92 wordt en daarna ineens 16,93.

Ik zie bij mijn eigen rekeningen ook dat er altijd 15,66 wordt gerekend, behalve 1 keertje werd er ineens 15,67 gerekend. Geen ramp, wel vreemd 🙂
Hoi Erikk,

De startdatum van mijn abonnement is 02-05-2013 en Telfort past geen inflatiecorrectie toe als op 1 juli minder dan 3 maanden van de contractstermijn verstreken is:

Inflatiecorrectie geldt voor abonnementen en contractsverlengingen die op of na 1 april 2009 zijn ingegaan.

Als Telfort inflatiecorrectie toepast op uw abonnement staat dit op uw contract. U heeft dus getekend voor inflatiecorrectie. Telfort vermeldt ieder jaar op de factuur van juli of er wel of geen inflatiecorrectie wordt uitgevoerd. De inflatiecorrectie valt altijd samen met de startdatum van uw factuurperiode. U kunt deze startdatum op uw factuur terugvinden.

Voorbeeld:
Uw factuurperiode begint altijd op de 22e van de maand. De inflatiecorrectie wordt dan pas uitgevoerd vanaf 22 juli.

Telfort past geen inflatiecorrectie toe als op 1 juli minder dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken is. Het gaat dan om de startdatum van het hoofdcontract, niet om de startdatum van een aanvullende bundel zoals een sms-bundel. Heeft u gekozen voor een latere startdatum van uw abonnementskosten? Dan geldt de activatiedatum van uw simkaart, dus niet de startdatum van de abonnementskosten.

(zie link http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mobiel/klant-worden-en-overstappen/tarieven-en-voorwaarden/inflatiecorrectie.htm)

Aangezien er minder dan 2 maanden verstreken zijn op 1 Juli zou de inflatiecorrectie niet van toepassing (mogen) zijn, bovendien is de specificatie inflatiecorrectie nergens op de factuur te vinden.

Bovendien verklaart dit ook niet dat er in het begin eerst 2 cent te veel wordt afgeschreven.

Groet,
Carsten
Reputatie 6
Badge +7
Ik heb het abbo in october verlengd en ook bij mij klopt het niet dus heeft niks te maken met inflatie correctie bij mijn dochter heb ik het ook dat er de ene keer een cent de andere keer 2 meer gerekend wordt dan eigenlijk zou moeten.

Graag een reactie van Telfort.
Reputatie 3
Badge +1
@Carsten en cobus,

Erg vervelend dat hierover onduidelijkheid is. Graag kijk ik voor jullie na wat de reden is van de wisselende abonnementskosten. Graag ontvang ik de naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht. Na ontvangst zoek ik dit verder uit en verschaf ik hierover duidelijkheid

Denise
Privébericht gestuurd
Reputatie 6
Badge +7
Hier idem voor bijde abbo's
Reputatie 3
Badge +1
@Carsten en cobus,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Het wordt voor jullie uitgezocht. Binnen twee werkdagen ontvangen jullie bericht met een uitgebreide uitleg.

Denise
Reputatie 6
Badge +7
Is niet meer van toepassing.
Reputatie 6
Badge +7
Ik heb het antwoord ontvangen.

Geachte heer ........,

U heeft via het Telfort Forum aangegeven dat er iedere maand 2 cent meer in rekening wordt gebracht dan de afgesproken abonnementskosten. Graag reageren wij hierop.

Wij bieden onze excuses aan voor het feit dat de bij u in rekening gebrachte abonnementskosten afwijken van wat er op uw contract staat vermeld. Dit heeft te maken met afrondingen die ons automatische systeem toepast bij de kortingen die u heeft op uw abonnement. Helaas is dit iets wat wij niet aan kunnen passen. Daarom vergoeden wij u het verschil in de kosten voor de gehele contractperiode. Dit komt neer op een bedrag van 48 cent. Deze verrekening ziet u terug op de eerstvolgende factuur.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak en we hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Telfort

En mijn andere mob nummer is hetzelfde voor geregeld.

Eerlijk is eerlijk netjes opgelost.
Mooi dat het voor jou is opgelost Cobus! Ik hoop alleen dat ze voor mij, als topic starter, ook een nette oplossing hebben.
Reputatie 6
Badge +7
Komt vast goed.
En het is ook goed gekomen. Gistermiddag een aardige dame van Telfort aan de lijn gehad en die heeft ervoor gezorgd dat ik gecrediteerd wordt.

Denise, bedankt voor je hulp!
Reputatie 3
Badge +1
@Carsten,

Graag gedaan! Fijn om te lezen dat het is opgelost 🙂
Het topic wordt hierbij gesloten.

Denise