Budgetbeheer herinneringen

• 17 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 299 keer bekeken

I

k zit niet bij bewindsvoering maar bij Kwintes Budgetbeheer. Telfort is echt de enigste waarbij moeilijk en automatische incasso niet veranderd kan worden ondanks meerdere verzoeken en bewijzen en meerdere telefoon gesprekken met Telfort door Kwintes en mijn zelf. Ik krijg elke maand via de email en berichten dat de incasso niet gelukt is en een herinering en of ik mijn bankrekening gewijzigd heb en dat moet doorgeven.
Dit is al 9 maanden hetzelfde bij Telfort maar kunnen niks doen omdat de computer zo geprogameerd is om al die emails en berichten stuurt. Moet ik mijn emailadres maar wijzigen dat Kwintus alles binnen krijgt (antwoordt Telfort). Kwintes maakt elke maand zelf de facturen mobiel en thuis op de bankrekening van Telfort. Als er iets veranderd van de abonementkosten geef ik dat op tijd door. Ik wil dat het ophoudt dat door jullie regels en ingeprogameerd staan wordt verwijderd. Ik ben ook 3 maanden bezig geweest om mijn combivoordeel weer goed te krijgen en daardoor de facturen ook €9,99 te veel was omdat ik pluspaket moest betalen.
TELFORT 3 MAANDEN OM COMBIVOORDEEL WEER ZOALS HET AL 10 MAANDEN WAS.
Ik heb op alle mogelijke manieren contact gehad met de service medewerkers die altijd vriendelijk en behulpzaam zijn. Ik zou graag iemand willen spreken die mij kan helpen en ook antwoorden kan geven en zelf met mij contakt op neem. Ik heb meerdere problemen en ook gehad met Telfort sinds ik later een mobielabonement nam na 2 jaar Telfort Thuis en combivoordeel heb op 01-11-2017 en 05-03-2016 Telfort Thuis.
Mijn Telfort samen gevoegd op 1 app wat ook een drama was.
En nog veel meer ik zal een screenshot van een factuurmelding op berichten.
Ik hoop dat Telfort kontakt met mij op neem want ik ben het ZAT.

9 reacties

@W Klumpenaar

Ik neem aan dat je gebruik maakt van Kwintes Budgetbeheer?

Wat ik weet van bewind voering, is dat een kantonrechter een uitspraak doet,
wie de bewindvoering op zich mag nemen.
Dit kan een instelling, bureau of iemand zijn die je vertrouwd.
De bewindvoering wordt bekrachtigd in een officieel document van de rechtbank.

Als Kwintes zo'n officieel document heeft en Telfort dit weet, zal dat geen probleem moeten zijn.

Er is wel een probleem bij Telfort en dat is dat niet alle klantenservice medewerkers weten,
hoe zoiets werkt.

Maar staat je klantnummer in je profiel, dus niet op dit Forum, dan weten zij wie je bent,
maar ook om welke aansluitingen het gaat.
Telfort weet dat al 8 maanden en hebben een bewijs van Kwintes.
Medewerkers kunnen dat zien omdat ik Glasvezel wilde maar mocht niet Kwintes moest toestemming geven.
Combievoordeel kon ik wel wijzigen van €5,00 korting naar gratis pluspakket dan wordt de factuur ook veranderd. Ik wil alleen geen emails of berichten dat de factuur niet betaald en de automatischeincasso niet lukt.
Ze moeten dat uit het systheem halen en meer niet. Elke maand wordt alles netjes betaald.
Staat ondertussen je klantnummer in je profiel?
Wat ik wel weet is dat je bij de privacy instellingen in Mijn Telfort e-mailtjes en sms'jes,
uit kunt zetten.
Maar volgens mij geldt dit alleen voor aanbiedingen.
Of ze ook voor jou doel uitgezet kunnen worden weet ik niet.
Ik denk dat Telfort zeker wil weten of die melding aangekomen is.
Maar daar moet webcare naar kijken.
Ik denk wel dat jij ze blijft houden omdat het abonnement op jou naam staat.
Heel omslachtig omdat Kwintes alles regelt.
Dit lijkt mij in zo'n situatie wel een verbetertip.
Als ik dan kijk naar dat 'grote' bedrag van €0,01, kan het misschien zijn, dat Kwintes,
de automatische incasso misschien een cent te weinig heeft staan?
Ook dit is een vraag voor webcare.
Reputatie 5
Badge +8
Ik wil alleen geen emails of berichten dat de factuur niet betaald en de automatischeincasso niet lukt.
Ze moeten dat uit het systheem halen en meer niet. Elke maand wordt alles netjes betaald.

Hi W. Ik begrijp zeker wat jij wilt, geen herinneringen meer krijgen als de incasso niet is gelukt. Dat kan ik niet helemaal uitzetten, in bepaalde zin hebben wij ook de verplichting om die herinneringen te sturen wanneer betalingen niet aankomen en in een verdere stadium wanneer de verbinding wordt geblokkeerd of opgezegd. De oplossing lijkt mij in dit geval vrij simpel, wijzig het e-mailadres naar het e-mailadres van je budgetbeheerder. Dan ben jij er vanaf.

De herinnering die jij krijgt is voor het bedrag dat er nog open staat of stond, in dit geval zo te zien € 0,01.
Hallo Alex,

W Klumpenaar kan dan wel haar emailadres wijzigen maar niet de SMS lijkt mij zo.
Reputatie 5
Badge +8
Hallo Alex,

W Klumpenaar kan dan wel haar emailadres wijzigen maar niet de SMS lijkt mij zo.

Dat klopt inderdaad. Maar ik verwacht wel dat wanneer de factuur gelijk overgemaakt wordt op het moment dat de factuur wordt aangemaakt in Mijn Telfort, dat er dan geen probleem is. En als dat wel zo is, dan houdt het op. Hoe plat dit ook klinkt, we hebben geen plannen om dit systeem aan te passen. We staan juist achter deze werkwijze om een herinnering te sturen, ook naar het 06 nummer. Meer kan ik hier niet van maken.
Het wordt eens tijd dat Telfort gaat nadenken, dat sommige mensen, die of onder bewind,
of via een instelling onder een budget coach staan, dit niet voor niets is.

Ik kan niet spreken voor W Klumpenaar omdat ik de reden niet ken en ook niet hoef te weten.

Maar ik weet wel mensen die compleet overstuur raken en echt niet weten wat hun overkomt.

En voor €0,01 iemand afsluiten of een incassobedrijf op iemand afsturen?
Dit vind ik persoonlijk wel heel ver gaan.
Reputatie 5
Badge +8
Het wordt eens tijd dat Telfort gaat nadenken, dat sommige mensen, die of onder bewind,
of via een instelling onder een budget coach staan, dit niet voor niets is.

Ik kan niet spreken voor W Klumpenaar omdat ik de reden niet ken en ook niet hoef te weten.

Maar ik weet wel mensen die compleet overstuur raken en echt niet weten wat hun overkomt.

Ik volg je volledig. Echter moet ook Telfort afwegingen maken in wat wel en niet wordt gedaan, ieder proces en afwijkende werkwijze zal kosten met zich meebrengen en uiteindelijk vertaald worden in hogere abonnementskosten. Iets dat wij dus niet willen. Ik zou het om kunnen draaien en mij afvragen waarom een budgetbeheerder of coach dit niet automatisch laat afschrijven, het lijkt mij zelfs makkelijker. Maar ik ben daar ook niet erg in thuis. Ik bedoel dit ook niet aanvallend maar voor nu is dit een bewuste keuze van Telfort om het zo in te richten.

En voor €0,01 iemand afsluiten of een incassobedrijf op iemand afsturen?
Dit vind ik persoonlijk wel heel ver gaan.

Ook dat snap ik, het echter niet specifiek om € 0,01. Of het € 0,01 of € 300,- is, het wordt als achterstand gezien. Van een budgetbeheerder mag je, neem ik aan, verwachten dat het goed wordt overgemaakt.
Dit staat los van Kwintes of zo....

Ja, ik kan je volgen betreft slechte bewind voerders en budgetcoaches.
Je hebt inderdaad uitwassen, die elke maand alleen maar geld opstrijken van iemand,
die hard hulp nodig heeft, in wat voor een zin dan ook.
Zij bieden absoluut niet de hulp die zij moeten bieden.
Sommigen maken het zo bond, dat hun cliënt om het netjes te noemen, nog verder heen is,
dan zij al waren.
Ik kan daar heel boos om worden.

Reageer