beantwoord

Boze ouders door factuur Telfort

• 15 november 2016
  • 5 reacties
  • 146 keer bekeken

Een tijd terug ging mijn moeders telefoon stuk. Wij hebben een reserve smartphone, die op dat moment niet in gebruik was. Omdat ik al langer denk dat het handig voor haar zou zijn om zo'n toestel te hebben, stelde ik voor dat ze het zou lenen. Mijn ouders zijn beide 74 en niet gewend aan smartphones, dus er was enige twijfel. Toch heeft ze hem meegenomen en er haar eigen sim-kaart in gezet. Al tien jaar heeft ze een abonnement van 5 euro per maand, waar ze alleen mee kan bellen. Dat leek ons geen probleem, omdat ze toch alleen maar wifi zou gebruiken. Maar kennelijk is er iets mis gegaan met de wifi-instelling, want vandaag kwamen ze boos mijn huis in en legden de telefoon op tafel: ze hebben hem helemaal niet gebruikt, hij heeft alleen een tijd aangestaan toen ze er nog niet achter waren hoe je hem uit kon zetten. En nu ligt er een rekening van 37 euro, in plaats van de 5 euro die ze gewend zijn. Terwijl ze niets met de telefoon hebben gedaan. Ik vermoed dat het kosten zijn die gemaakt zijn doordat in eerste instantie de telefoon nog automatisch mijn eigen mailaccount synchroniseerde, tot ik dat uitgezet had. Omdat ik de instelling op wifi had gezet, had er nooit contact moeten zijn gemaakt die betaalde data zou kosten. Ik denk dat ze per ongeluk ergens een instelling hebben gewijzigd. Ze willen nu de telefoon helemaal niet meer gebruiken, terwijl ze niet eens de functies ooit echt hebben uitgeprobeerd, omdat ze er steeds zo zenuwachtig van werden. Ik zou ze graag van hun angst af helpen, maar daarvoor is het nodig dat ze de rekening die er nu ligt niet hoeven te betalen (alleen de data uiteraard, het bellen was als gewoonlijk zeggen ze. Ze hebben de sim nu niet bij zich en hebben zelf nooit een Mijn Telfort account aangemaakt, dus ik kan nu niet bij de gegevens). Ik hoop dat u kunt helpen!

Hartelijke groet,
Lara Tauritz
icon

Beste antwoord door Michael 30 november 2016, 15:44

Hoi Lara,

Mijn collega geeft aan dat het inmiddels via meneer Tauritz is verholpen.

Hij was geholpen bij het instellen van de smartphone in de Telfort winkel in Leiden. Helaas is daar vergeten om het mobiele internet in ons systeem uit te schakelen. Daardoor heb je toch internet kunnen gebruiken. Mijn collega heeft het internet alsnog uitgeschakeld in ons systeem en heeft een compensatie aangeboden. Meneer was daar erg blij mee.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Ik zou ze graag van hun angst af helpen, maar daarvoor is het nodig dat ze de rekening die er nu ligt niet hoeven te betalen

Voor zover ik weet, ben je als gebruiker van een Telfort-abonnement zelf verantwoordelijk voor de kosten. Ook als je deze kosten onbedoeld maakt.

Als je kosten voor data-gebruik wilt voorkomen, dan is de enige optie dat je dit helemaal uitzet op het toestel. Want anders loop je inderdaad het risico op onbedoeld data-gebruik.
Reputatie 1
Badge
Hoi ltauritz,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ouders schrikken en boos zijn als er opeens onbedoelde kosten ontstaan.

We willen graag voor je nagaan of daar een oplossing voor is als je ons hun naam, postcode en huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van hun IBAN stuurt in een privévenster. Het kan zijn dat een andere moderator je privébericht beantwoord.

Na ontvangst van je gegevens gaan we er mee aan de slag! 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Hallo ltauritz,

Bedankt voor de gegevens.

Ik heb een verzoek gedaan bij mijn collega's om je hierover te benaderen en verder te informeren. Graag hoor ik van je wanneer je bent gebeld en of het naar behoren is opgepakt.

Dank alvast voor je geduld en je nog te geven reactie.
Beste Michael,

We hebben nog geen contact met je collega's gehad, maar dat is misschien omdat ze geen telefoonnummer van mij hebben. Ik had net mijn moeder aan de lijn, en die zei dat jullie hen zelf wel kunnen benaderen nu, ik hoef er niet meer tussen te zitten. Hun vaste telefoon (want mijn moeder heeft nog geen vervangende telefoon en dus doet haar mobiel nummer het niet) zal ik even in een privé-bericht zetten.

Hartelijke groet,
Lara Tauritz Bakker
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Lara,

Mijn collega geeft aan dat het inmiddels via meneer Tauritz is verholpen.

Hij was geholpen bij het instellen van de smartphone in de Telfort winkel in Leiden. Helaas is daar vergeten om het mobiele internet in ons systeem uit te schakelen. Daardoor heb je toch internet kunnen gebruiken. Mijn collega heeft het internet alsnog uitgeschakeld in ons systeem en heeft een compensatie aangeboden. Meneer was daar erg blij mee.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Mag ik je tot slot nog vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂