beantwoord

Betalingsachterstand???

• 15 april 2012
  • 17 reacties
  • 5083 keer bekeken

Badge
Toen ik gisteren inlogde op mijn telfort zag ik een melding dat ik een betalingsachterstand zou hebben over de laatste factuur met vervaldatum 11 april. Heel vreemd, dit bedrag is namelijk wel afgeschreven op 11 april. De klantenservice (weer in de wacht voor 10cent/minuut) vertelde dat het waarschijnlijk een fout was bij het hoofdkantoor (???) waardoor niet alle rekeningen waren verwerkt. Ik moest maar tot donderdag wachten en dan nogmaals kijken, als de melding er nog stond dan mocht ik weer bellen (uiteraard voor 10cent/minuut).

Zijn er meer mensen waarbij dit speelt of is er bij de webcare al iets bekend van dit probleem, liever nog wanneer het opgelost wordt? Ik heb namelijk geen zin in grappige dingen zoals extra kosten, aanmaningen of afsluiten van mijn telefoon ondanks dat ik werkelijk al jaren klant ben en altijd netjes heb betaald http://forum.telfort.nl/images/smilies/mad.png.
icon

Beste antwoord door Laila 20 april 2012, 09:33

Welkom op het forum supervixen87! Uw factuur is inderdaad gewoon betaald, uw betalingsoverzicht werd niet goed weergeven. Dit is opgelost. Als u nu inlogt bij Mijn Telfort dan ziet u dat alles gewoon is betaald. Hetzelfde geldt voor u Paultje. Mijn excuses voor het ongemak en de verwarring.

Laïla
Bekijk reactie

17 reacties

Badge +18
Toen ik gisteren inlogde op mijn telfort zag ik een melding dat ik een betalingsachterstand zou hebben over de laatste factuur met vervaldatum 11 april. Heel vreemd, dit bedrag is namelijk wel afgeschreven op 11 april. ........................................

Als het bij jou op 11-4 is afgeschreven,is het niet op dezelfde dag bij Telfort bijgeschreven.

De bedoeling is dat het op 11-4 bij Telfort is bijgeschreven, wil je daar zeker van zijn moet je het bedrag ca 5 werkdagen daarvoor overmaken.
Badge
Toen ik gisteren inlogde op mijn telfort zag ik een melding dat ik een betalingsachterstand zou hebben over de laatste factuur met vervaldatum 11 april. Heel vreemd, dit bedrag is namelijk wel afgeschreven op 11 april. ........................................ Als het bij jou op 11-4 is afgeschreven,is het niet opdezelfde dag bij Telfort zijn bijgeschreven. De bedoeling is dat het op 11-4 bij Telfort is bijgeschreven, wil je daar zeker van zijn moet je het bedrag ca 5 werkdagen daarvoor overmaken.

Dat is nogal moeilijk als het bedrag via automatische incasso wordt geïnd. Dan moet Telfort het zelf 5 dagen eerder afschrijven, daar heb je zelf verder geen invloedt op. Op de specificatie staat trouwens dat het bedrag omstreeks 11 april wordt afgeschreven, dus nogal vreemd dat de klant dan hier als schuldige wordt aangewezen, vooral als het voorheen altijd goed is gegaan.
Badge +18
Sorry, ik begreep dat je het zelf op de 11e had overgemaakt. Nu snap ik je verbazing.

Ik zou even wachten op een reactie van Laila, dat zal wel maandag of dinsdag worden.
Badge
Sorry, ik begreep dat je het zelf op de 11e had overgemaakt. Nu snap ik je verbazing. Ik zou even wachten op een reactie van Laila, dat zal wel maandag of dinsdag worden.

Geen probleem http://forum.telfort.nl/images/smilies/wink.png Mijn reactie was ook wat feller omdat het inderdaad helemaal buiten mij om gaat. Met betalen ben ik nogal precies, liever een maand te vroeg dan één dag te laat. Dus ik vind dit soort zaken erg onprettig, maar het zal wel goedkomen. Desnoods kan ik een printscreen van mijn bankrekening sturen als ze het daarmee kunnen oplossen. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Badge
@Paultje,

Er is bij ons niets bekend. Graag kijk ik dit voor u na. In een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 kunt u uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar maken.

Laïla
Badge
@Paultje,

Er is bij ons niets bekend. Graag kijk ik dit voor u na. In een https:// http://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=29381 kunt u uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar maken.

Laïla

Dankje! Privebericht is verzonden.
Badge
Bedankt Laila voor het nakijken!
Ook bij mij ineens de melding verschenen op mijn telfort dat er een betalingsachterstand zou zijn. De factuur is per automatische incasso toch echt 18 april betaald. Vreemd dit. Altijd gaat alles goed bij telfort, maar dit vind ik toch een minder leuke boodschap die ik ontvang.
Badge
Welkom op het forum supervixen87! Uw factuur is inderdaad gewoon betaald, uw betalingsoverzicht werd niet goed weergeven. Dit is opgelost. Als u nu inlogt bij Mijn Telfort dan ziet u dat alles gewoon is betaald. Hetzelfde geldt voor u Paultje. Mijn excuses voor het ongemak en de verwarring.

Laïla
Bedankt! Alles klopt weer!
als je een betalingsachterstand hebt en toch hebt overgemaakt dan kan men je niets maken, voordat men bij je komt aankloppen ben je enige weken verder en zijn betalingen verwerkt.
Alle betalingen van welke bank dan ook voor 1400 uur zijn dezelfde dag verwerkt, anders de volgende morgen. Dat dit in de administratie nog niet is verwerkt is logosch duurt altijd langer, maar de betaaldag in de rentedatum dus ben je op tijd en dit kan je ten alle tijden aantonen, dus geen paniek 🙂
Hallo,

Ik had een betalingsachterstand van 258 euro hierdoor is mijn bundel geblokkeerd. Deze achterstand van 258 euro heb ik op 21-12-2012 betaald. Graag zou ik willen dat de blokkade opgeheven wordt zodat ik weer kan bellen.

Maar op 24-12-2012 log ik in op mijn telfort, zie ik dat het bedrag is aangevuld met de normale maandelijkse factuur. Dit is volgens mij niet de bedoeling. Aangezien mijn blokkade alleen voor die 258 euro telt en niet voor de normale maandelijke factuur. Graag hoor ik van jullie...
Reputatie 8
Badge +17
Op deze https://www.telfort.nl/KBS/consument/services/Klantenservice/Factuur-en-verbruik/Factuur-betalen/Betalingsachterstand pagina staat:

"Er is een verwerkingstijd van maximaal 5 werkdagen verbonden aan het overmaken van een bedrag aan Telfort. Na ontvangst van uw betaling wordt uw telefoonnummer automatisch binnen 4 werkdagen gedeblokkeerd."

Volgens mij is die termijn nog niet verstreken; sterker nog: vrijdag betaald, stel dát het vandaag verwerkt is door Telfort dan is de termijn van 4 werkdagen (pas) volgende week maandag...

wanneer het verwerkt is kan je zo controleren:
"Via het betalingsoverzicht in Mijn Telfort kunt u zien of de betaling binnen is bij Telfort."
Dank voor je snelle reactie Kees-Jan!

Echter heb je geen antwoord gegeven op het tweede deel van mijn vraag, waarin ik vraag waarom de normale maandelijkse factuur ook bij het bedrag is opgeteld waardoor mijn bundel is geblokkeerd.Hieronder kort de situatie uitgelegd.

€258,- Hierdoor is mijn Bundel geblokkeerd (Deze heb ik betaald op 21-12-2012)
€76,- Normale maandelijkse factuur

De blokkade telt dus alleen voor die €258,-  EN NIET €258,-  PLUS €76,-!!!!

ECHTER, op "mijn-Telfort" zie ik "Betalingsachterstand: €334,-"  Dit bedrag is dus samen met die €76,- waarbij ik nog niet zodanig achterstallig ben dat ie ook direct betaald dient te worden om de blokkering op te heffen, waarom is dit?

Dank alvast voor uw reactie,

mvg,
Reputatie 8
Badge +17
Ik ben niet van Telfort, maar ik vermoed dat Telfort wil voorkomen dat er WEER een betalingsachterstand komt en daarom de normale abonnementskosten ook als betalingsachterstand ziet; wat logisch is want je abonnementskosten moeten natuurlijk ook gewoon voldaan worden.

Het factuursysteem ziet géén verschil tussen de achterstand van de voorliggende periodes en de huidige periode, vandaar dat álle achterstand, dus van de voorliggende periodes én de huidige abonnementskosten, voldaan MOET zijn om deblokkade van je bundel te krijgen.

Vervelend voor je, maar ik denk dat je die €76 gewoon moet voldoen om deblokkeren van je bundel te bewerkstelligen...
Reputatie 1
Wellicht heb je te maken met een combi probleem, er zijn meer mensen die deze maand zomaar een betalingsachterstand hadden, terwijl er gewoon was betaald. Waarschijnlijk systeemfout, alhoewel ik er nog niemand van Telfort over heb gehoord...
Reputatie 3
Badge +1
@ahmedelkasmi,

Wat Kees-Jan aangeeft klopt. Jouw huidige factuur staat ook bij de achterstand gemeld. Dit komt doordat deze factuur al is opgemaakt, en deze incasso er ook aankomt. De blokkade wordt alleen automatisch verwijderd als het een eenzijdige blokkade betreft. Ben je volledig afgesloten (dus kun je ook niet meer gebeld worden) dan dien je zelf een heraansluiting aan te vragen door contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan vijf werkdagen nadat het bedrag voldaan is.

Weet je zo voldoende?

Denise

Reageer