beantwoord

Betalen voor internet dat onterecht is afgesloten.

• 26 maart 2018
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Telfort,

Wij hebben tot 08 juni 2018 een contract voor internet en TV bij Telfort, waar we elke maand 42,50 voor betalen.Omdat de internetverbinding bij jullie echter zo draconisch traag en instabiel is, hebben we besloten om voortijdig over te stappen naar Ziggo. We hebben aan Ziggo doorgegeven dat we wilden overstappen. Helaas waren er technische problemen met de Ziggo aansluiting in ons huis, waardoor we nu pas over 10-14 weken internet van Ziggo kunnen ontvangen. Ik heb daarom aan jullie doorgegeven dat we ons Telfort internet nog even wilden behouden totdat de Ziggo aansluiting werkte. Helaas heeft ziggo dit niet aan jullie bevestigd en is ons internet 20 maart toch afgesloten. Ik heb zowel ziggo als jullie, telfort, hier veelvuldig over gesproken. Ziggo neemt de schuld op zich dat ze de overstap te vroeg hebben doorgegeven, waarna jullie (ondanks en tegen mijn bericht aan jullie in) het internet hebben afgesloten. Dit betreft dus slechte communicatie van jullie beiden, maar de schuld ligt hierin voornamelijk bij Ziggo. Oké.

Maar dan het volgende, en hier wil ik graag antwoord op van jullie, aangezien jullie telefonische klantenservice hierin niet wil helpen:
Wij betalen tot 08 juni 2018 voor internet en TV, zoals in ons contract staat vastgelegd. Het internet is onterecht door jullie afgesloten. Deze veel te vroege afsluiting is volledig buiten ons om gegaan. Daarom vragen we aan jullie om het internet te herstellen totdat wij dat aangeven, in elk geval tot 08 juni. Waarom kan Telfort het internet niet herstellen, waar wij contractueel tot 08 juni recht op hebben?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 27 maart 2018, 15:11

Hoi devdfeen, met de opzegging zal er naast de afkoopsom voor de resterende contractperiode niet meer betaald hoeven worden voor dit contract. De afkoopsom is in rekening gebracht voor de resterende maandperiode die door de opzegverzoek van Ziggo namens jou niet meer geleverd hoeft te worden. Verzoeken vanuit de Overstapservice dienen per de verzochte datum uitgevoerd te worden. Tussen alle aangesloten providers zijn hier afspraken over gemaakt en die dienen te allen tijde gevolgd te worden. Wanneer er vanuit de nieuwe provider geen ander bericht doorkomt, dan weegt het verzoek vanuit de overstapservice zwaarder.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi devdfeen, welkom op het forum. Wij hebben van Ziggo bericht gekregen om jouw verbinding op te zeggen. Dat hebben wij daarom uitgevoerd. Als een opzegging eenmaal is uitgevoerd, dan is die niet meer te herstellen. Als je verbinding is afgesloten kunnen wij deze alleen met een nieuwe levering heractiveren. Bij een nieuwe levering komt ook weer een bijbehorend jaarcontract. Gezien je overstap lijkt me dat geen wenselijke situatie. Vanwege de opzegging en bijkomende afkoopsom is het contract stopgezet per 20 maart en leveren wij vanaf dat moment conform het eerdere verzoek geen diensten meer. Ik kan me voorstellen dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte, maar ik kan je niet van een ander antwoord voorzien.
Ha Wieger.

punt 1. Ik heb zelf op 1 maart expliciet aan jullie doorgegeven dat de overstap nog niet uitgevoerd mocht worden. Mij is toen door jullie klantenservice verteld dat dat in orde was. Er is mij in elk geval toen niét verteld dat het internet sowieso op 20 maart zou worden afgesloten. Blijkbaar hebben jullie ervoor gekozen dit bericht te negeren en bij ontbreken van reactie van Ziggo de beëindiging van het contract toch door te zetten.

punt 2. Ik zou toch dan heel graag willen weten waarom een contract en aansluiting, waar nog voor betaald wordt, niet hersteld kan worden. In acht nemende dat degene met wie Telfort het contract had (ik, en niet ziggo) uitdrukkelijk heeft gemeld dat het contract niet stopgezet moet worden. Dit laten jullie steeds in het midden. Ik vind het bizar dat jullie een klant nog argeloos 3 maanden laten betalen voor een contract dat tegen zijn wil is afgesloten. graag reactie.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi devdfeen, met de opzegging zal er naast de afkoopsom voor de resterende contractperiode niet meer betaald hoeven worden voor dit contract. De afkoopsom is in rekening gebracht voor de resterende maandperiode die door de opzegverzoek van Ziggo namens jou niet meer geleverd hoeft te worden. Verzoeken vanuit de Overstapservice dienen per de verzochte datum uitgevoerd te worden. Tussen alle aangesloten providers zijn hier afspraken over gemaakt en die dienen te allen tijde gevolgd te worden. Wanneer er vanuit de nieuwe provider geen ander bericht doorkomt, dan weegt het verzoek vanuit de overstapservice zwaarder.
Ha Wieger,

Bedankt voor het niet beantwoorden van mijn vragen..
Jullie noemen het afkoopsom, wat in essentie neerkomt op het maandbedrag voor jullie service (internet+tv) tot de contractuele einddatum. Dus natuurlijk betaal ik nog wel voor het contract, zoals je hierboven weet te ontkennen.

en dan nogmaals:
Waarom is het onmogelijk dat een onterecht afgesloten abonnement (zij het door de fout van een derde!), niet kan worden hersteld? Door dit debacle zitten we 10-14 weken zonder internet en we betalen jullie er ook nog voor. Leg me dit dan op z'n minst uit, graag zonder de gebruikelijke omtrekkende bewegingen.
Reputatie 2
Badge +1
Er worden hier geen omtrekkende bewegingen gemaakt. Als u tijdens de looptijd van het contract opzegt, bent u een afkoopsom verschuldigd. Dit staat in hoofdstuk 13 van de voorwaarden. U heeft Ziggo gevraagd de overstap te regelen en dit heeft Ziggo netjes gedaan. Er dook toen een probleem op, geen internet direct te leveren door Ziggo en u wilde voorlopig nog internet van Telfort. Daar kan het mis gaan, want als Ziggo opdracht heeft gegeven aan Telfort voor de opzegging en T. heeft dit in werking gesteld, is er geen weg terug. Enkel als Z. de opdracht had ingetrokken voor T. deze was gaan uitvoeren, was het goed gegaan. U had dan geen afkoopsom hoeven te betalen en het abonnement had nog gewoon doorgelopen.
Uw contract met Telfort liep af op het moment dat uw telefoon werd overgezet naar Ziggo.
Kort samengevat: Door de fout van Ziggo is uw contract met Telfort afgelopen en dient u, omdat het voor de einddatum is, een afkoopsom te betalen.
Ik probeer het nog één keer:
Waarom is het onmogelijk dat een onterecht afgesloten abonnement (zij het door de fout van een derde!), niet kan worden hersteld?
Reputatie 2
Badge +1
Zoals al eerder vermeld heeft Ziggo de Overstapservice in werking gesteld. Hierdoor is het contract met Telfort beëindigd. Het is voor Telfort niet mogelijk dit abonnement eigenhandig te herstellen. De bal ligt hier bij Ziggo. Verder denk ik dat "Het systeem" hier niet op is ingericht. Zoals de situatie nu is zit je al gedeeltelijk bij Ziggo. Het enige wat Ziggo kan doen is Telfort vragen het contract weer terug over te nemen.

Reageer