vraag

Betaald en toch afgesloten

mariska de zwart
***** ******** hardegarijp *******

Begin janiarie kwamen julie met het bericht dat ik een paar notas achter liep die moest ik voldaan hebben voor een bepaalde datum, op 3 en 4 januarie hebben er 3 over boekingen plaats gevonden waarbij nu 2 van zijn goed gekeurd en 1 niet terwijl ze op het zefde rekening nummer zijn gestoord als die andre betalingen die wel zijn goed gekeurd, daar bij kwamen jullie er mee aan dat er ook een factuur open stond van oktober deze heb ik op 25 oktober voldaan, ook op het zelfde rekening nummer als die ik op 3 en 4 januarie heb gebruikt, na een aantal contaten met jullie hier te hebben over gehad wilde jullie bewijzen zijn die heb ik dan ook per post toe gestuurd en nu blijven jullie als nog zeggen dat die notas open staan, wat niet zo is want die heb ik betaald zie mijn afchriften die ik jullie heb verstuurd, bedoel als die dat geld niet binnen is gekomen dan komt dat de laatste jaren al niet bij julie binnen want dat doe ik altijd op het rekening nummer die ik van jullie heb.

Moderator: privégegevens verwijderd uit je bericht.

12 Reacties

Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Mariska, welkom op het forum.
Ik heb je gegevens verborgen, zodat niet iedereen ze kan zien. Ook heb ik direct gekeken op je mobiele nummer. Doordat de betalingen te laat zijn binnengekomen is op 30 januari de slotfactuur opgemaakt en wordt het telefoonnummer niet meer aangesloten. In het systeem dat je hierover vandaag eerder contact hebt gehad en dat er uitleg is gegeven over de betalingen. Ook ik kan helaas niks aan de situatie veranderen. Wanneer je nog andere vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je.
mariska de zwart
Alle rekeningen zijn voor de slotsom overgemaakt en betaald. Jullie wilde bewijzen zien en nu doen jullie net of er geen betaling is binnen gekomen terwijl ze wel zijn betaald. De betalingen die ik op 3 en 4 januari heb betaald dat rekeningnummer heb ik ook 25 oktober gebruikt, de betalingen die 70 en 112 die hebben jullie wel en dan die van oktober en nog 1 op die dag niet?? Al die maanden er voor als jullie het er niet af konden halen heb ik het ook zelf gestort of dat rekening nummer. En daar heb ik jullie nooit eerder over gehoord dat jullie dat niet hebben binnen gekregen.
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Mariska, de factuur van oktober heeft niet op tijd op onze rekening gestaan en daarom is er een slotfactuur opgemaakt. Er is een klacht aangemaakt gisteren zie ik. Als het goed is is er uitleg geweest hoe de vork in de steel zit. Klopt dat?
mariska de zwart
Op 25 oktober heb ik deze betaald op 27 oktober hebben jullie het er pas af gehaald en die heb ik gestorneerd, ja ik heb zeker een klacht in gediend dat jullie zo met klanten omgaan ik ben hier al sinds begin januari mee bezig en jullie dturen me van kastje naar de muur. Ik moet het maar eens juridisch advies gaan in winnen. Ik word hier echt niet goed
mariska de zwart
Jullie wilde bewijzen zien dat ik het overgemaakt en dat hebben jullie en nu blijven jullie ontkennen dat het niet is gestoord en nu krijg ik te horen het is te laat. Het is niet te laat geweest ik was jullie in oktober zelfd nog voor
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Mariska, ik vind het heel rot, maar ik zie het hier in het systeem anders en daar kan ik helaas niet omheen. Een klacht is al ingediend en meer kan ik helaas niet betekenen voor je.
mariska de zwart
Het is wel heel raar dat je eerst zegt dat de factuur niet binnen in en dat je daarna zegt dat het te laat is, de factuur is op 25 oktober betaald en jullie hebben het er zelf de 27ste proberen af te halen wat ik het gestorneerd
Franskia49
Reputatie 2
Badge +1
Wat staat in de voorwaarden (ik ga uit van een mobiel abonnement) over betalen:
10.4 Als u niet op tijd betaalt:
Als de betalingstermijn voorbij is en u niet hebt betaald, krijgt
u een betalingsherinnering. Hebt u niet betaald als de termijn
in die betalingsherinnering voorbij is? Dan kunnen we de
dienst uitzetten. We kunnen u dan ook de wettelijke rente
en incassokosten in rekening brengen. Lukt het meerdere
keren niet om automatisch te incasseren? Dan kunnen we
u overzetten naar een andere manier van betalen. Daaraan
kunnen kosten verbonden zijn, die u moet betalen.

Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je op tijd betaald. Doe je dit niet dan kan men de dienst uitzetten, m.a.w. je kunt niet meer bellen.Als dit vaker gebeurd kan men de overeenkomst opzeggen.
Zie 13.5 van de voorwaarden.

Ik lees dat je het geld van oktober gestorneerd hebt, zodat deze rekening open is blijven staan. Dit heeft uiteindelijk tot gevolg gehad dat je contract is opgezegd. Het indienen van een klacht heft de betalingsverplichting niet op, dit staat ook in de voorwaarden (kleine lettertjes) die bij je contract horen.
mariska de zwart
Ik heb die van oktober voor uit betaald daarna hebben jullie het er nig een keer afgeschreven en die heb ik gestorneerd.
Franskia49
Reputatie 2
Badge +1
Ik ben niet van Telfort, maar forumlid. Het punt is (volgens de kleine lettertjes) dat de administratie van Telfort leidend is, m.a.w. dat deze klopt. Jij stelt dat je oktober al betaald had en toen het nog een keer werd afgeschreven, je dit gestorneerd hebt. Dat je al betaald heb kan wel kloppen, maar de "extra" betaling zomaar zelf storneren is niet zo slim, want dan wordt je "wanbetaler". Je kunt dan een klacht indienen en het resultaat hiervan afwachten. Dit kan even duren, maar als jij kunt aantonen alle rekeningen op tijd betaald te hebben, wordt het teveel betaalde teruggestort. Kennelijk zijn er diverse rekeningen niet op tijd betaald en dat is vragen om problemen. Bij het afsluiten van het contract is het duidelijk: Telfort levert een dienst en jij moet, op tijd, betalen. Zijn er onregelmatigheden met betalen, kan Telfort eenzijdig het contract opzeggen.
Achteraf betalen van openstaande rekeningen moet altijd nog en heeft niet automatisch tot gevolg dat je weer kunt bellen als je al bent afgesloten. Telfort laat je heus wel weten wanneer de betaling binnen moet zijn. Ben je te laat dan heb je gewoon pech.
mariska de zwart
De laaste betaling van 20.50 is ineens goed gekeurd? En die van oktober niet terwijl die naar het zelfde rekeningnummer is gestort
Cindy - Telfort
Reputatie 5
Badge +11
Hallo Mariska, ik wil je vragen om de uitkomst van je klacht af te wachten, zodat we niet langs elkaar heen werken. Mocht je ergens anders vragen over hebben, dan help ik je daar graag bij.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)