beantwoord

Bestandsnaam van factuur wordt gewijzigd door Firefox

• 22 april 2020
  • 9 reacties
  • 146 keer bekeken

Reputatie 1

Wanneer ik een factuur download, is het een pdf met een naam van willekeurige tekens, bijv. "050fCn6J.pdf". Onbegrijpelijk. Na downloaden moet ik het document openen om te kijken welke factuur het is. Vervolgens wijzig ik de naam in bijv. in "Telfort 2020-03-22.pdf". Op deze manier komen alle opgeslagen facturen keurig op volgorde, zijn ze dus snel terug te vinden en is ook duidelijk dat het in dit voorbeeld over de factuur van 22 maart 2020 gaat. Waarom worden facturen niet meteen zo genoemd, eventueel voorafgegaan door het abonneenummer?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Galdor68 25 april 2020, 15:57

Geen idee, wel een bevinding.

Bij wijze van test de firefox browser op mijn  tablet geinstalleerd dat resulteerd in dergelijke bestands namen. Daarmee staat het voor mij bijna vast dat het aan de browser zelf ligt. Waarom geen idee, mogelijk bewust FF wordt juist gebruikt voor meer privacy etc zover ik weet. Het kan nog de format van de bestandsnaam zijn.

Bekijk reactie

9 reacties

Hallo @P-2812 , ik heb zojuist mijn thuisfactuur nogmaals gedownload en de naam van de factuur is bij mij factuur2020-04-02.

Reputatie 1

Beste JanD, Fantastisch! Dat bedoel ik. Is het een instelling, of doet Telfort dat bij jou vanzelf?

Hallo @P-2812  , ik stel niets in, dit is gewoon de naam van de thuisfactuur zoals ik deze download.

Via de chrome browser op een tablet krijg ook ik een 'normale' bestandsnaam. Het kan aan de gebruikte web browser liggen of gebruik je de Mijn Telfort app?

Reputatie 1

Interessant! Ik log in met Firefox op mijn desktop. Kan iemand uitleggen wat de browser te maken zou kunnen hebben met het wijzigen van de naam van een bestand dat wordt gedownload? Dit is namelijk de enige download waarbij de naam (vóór de extensie) wordt omgezet in een korte naam van 8 willekeurige tekens (zie voorbeeld in eerste bericht hierboven).

Reputatie 8
Badge +9

Dag @P-2812. Van harte welkom hier. Ik zie dat @JanD en @Galdor68 je al prima op weg helpen. Het lijkt erop dat de factuur een andere bestandsnaam toegewezen krijgt vanuit Firefox als je de factuur (in PDF) in Firefox downloadt. Ik heb er zo snel geen verklaring voor. Ik heb even gegoogeld, maar kan hierover eigenlijk niets vinden. Mogelijk heeft het te maken met de compatibiliteit tussen Mijn Telfort en Firefox, maar dat is een aanname. Wellicht heeft de community hier nog ideeën over.

Geen idee, wel een bevinding.

Bij wijze van test de firefox browser op mijn  tablet geinstalleerd dat resulteerd in dergelijke bestands namen. Daarmee staat het voor mij bijna vast dat het aan de browser zelf ligt. Waarom geen idee, mogelijk bewust FF wordt juist gebruikt voor meer privacy etc zover ik weet. Het kan nog de format van de bestandsnaam zijn.

Reputatie 1

Bedankt Galdor.

Dank voor het testen. Dat lijkt inderdaad te wijzen op een bewuste actie van Firefox. Gelukkig sta ik niet alleen in mijn onwetendheid omtrent reden en oorzaak.

Ik ben zeer gesteld op beveiliging en privacy, maar waarom een bestandsnaam - na inloggen - een verhaspelde naam zou moeten krijgen, kan ik niet verzinnen. De inhoud lijkt me meer privacy-gevoelig dan de naam.

Ik ga nu dus vragen stellen aan Mozilla. Als ik een interessant antwoord krijg zal ik er op terugkomen.

Nogmaals dank voor het wijzen in de juiste richting.

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @P-2812. Het lijkt er inderdaad op dat de bestandsnaam vanuit Firefox wordt omgezet. Ik ben benieuwd wat voor reactie je krijgt van Mozilla. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid. 

Reageer