beantwoord

Bedrag op factuur na opzegging

Aangezien je Telfort niet kunt mailen stuur ik hier een bericht. Omdat ik helaas jarenlang gezeik heb gehad met Telfort vertrouw ik dit hele bedrijf niet meer en heb ik geen zin in nog meer gezeik.

Elke 25e van de maand startte mijn nieuwe maand van mijn abonnement. 27 december ben ik overgestapt naar een andere provider. wel werd er begin deze week weer het volle bedrag afgehouden.

Ik kon inloggen en kijken welke factuur dit was, maar ja natuurlijk al geblokkeerd. Stond natuurlijk ook niet vermeld bij de afschrijving om welke maand dit ging... Dus heb het bedrag terug laten storten. Krijg ik zojuist een sms'je dat ik binnen 3 dagen moet betalen. (Heel apart dat Telfort nu ineens wél contact kan zoeken en als internet & tv er elke maand 2 dagen uitligt dan kunnen ze echt geen contact zoeken)

Ik heb net iemand gesproken via de chat die het volgende zei:
hallo11:04:31 AMRowena: Ik zie inderdaad dat er een factuur was opgemaakt voor een bedrag van 8,15 euro, gezien de verrekening altijd de eerstvolgende factuurperiode is, kan ik nu dus nog niet zien wat jij voor die laatste 2 dagen moet betalen, maar het lijkt me dan het beste als je rond de 25ste van januari weer even contact met ons opneemt, dan is dit namelijk wel in te zien en kunnen we je ook meteen een iDeal-link sturen om de betaling te kunnen doen! 😊

Dus dat ga ik ook doen om die 2 dagen van december nog te betalen. Er zou een notitie van gemaakt zijn, maar er gaat wel meer mis, dus daarom dit bericht zodat ik zelf kan aantonen dat ik actie heb ondernomen.

Denk je eindelijk van het gezeik af te zijn krijg je dit weer.... Bedankt voor al het gezeik afgelopen jaren Telfort, zal jullie NOOIT aan iemand aanraden.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 10 januari 2019, 14:42

Hallo @Ilona1234, welkom op ons forum. Wat DieEierVonSatan beschrijft klopt inderdaad, je betaalt de abonnementskosten altijd een maand vooruit vanaf de datum dat je maand begint. Jouw abonnement is blijkbaar de 27e gestopt, 2 dagen nadat de factuur is aangemaakt. Dat kon daardoor niet op die factuur worden meegenomen omdat je het abonnement toen nog kon gebruiken. In zo'n geval krijg je de maand erna een slotfactuur waarop alle kosten vanaf de stopzetting van het abonnement worden gestopt, vanaf de 27e in deze situatie dus.

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 1
De facturen zijn altijd voor de volgende maand. Na de opzegging krijg je een slotnota, die zal je ook snel hebben. Daar zal dan ook een vergoeding op staan.

Je kan wachten met het betalen van de factuur, maar de vergoeding wordt misschien niet verrekend met de openstaande factuur. Dat is even afwachten.

Begrijpelijk dat het een vervelende situatie voor je is, het wordt wel opgelost.

Dit lijkt mij verder een vrij normale gang van zaken bij providers.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Ilona1234, welkom op ons forum. Wat DieEierVonSatan beschrijft klopt inderdaad, je betaalt de abonnementskosten altijd een maand vooruit vanaf de datum dat je maand begint. Jouw abonnement is blijkbaar de 27e gestopt, 2 dagen nadat de factuur is aangemaakt. Dat kon daardoor niet op die factuur worden meegenomen omdat je het abonnement toen nog kon gebruiken. In zo'n geval krijg je de maand erna een slotfactuur waarop alle kosten vanaf de stopzetting van het abonnement worden gestopt, vanaf de 27e in deze situatie dus.
Dus er is WEER gelogen?? De medewerkster van de chat zei dat het WÉL kon. Dus weer liegen jullie.

Ik krijg WEER een smsje dat ik moet betalen dus wat voor zooi is het bij jullie. Ik wil na al die jaren gezeik wel eens van jullie af zijn. Het is toch krom dat ik eerst de volle mep moet betalen en dat jullie het daarna weer terugbetalen??

Bereken gewoon wat ik moet betalen en dan maak ik dat over.
Reputatie 8
Badge +9
Die berekening zal zoals gezegd gebeuren op de slotfactuur. Zo werkt het bij alle providers, je betaalt de abonnementskosten altijd een maand in het vooruit. Als je wilt kan ik voor je kijken of deze factuur uitgesteld kan worden tot na de volgende factuur, zodat die facturen de dagen na de opzegging al wegstrepen. In dat geval kan je je postcode en huisnummer nog toevoegen aan je forumprofiel zodat ik dit kan bekijken.
bekijken tot na de volgende factuur? Ik ben overgestapt dus een volgende komt niet meer. Ik neem aan dat je in deze de eindfactuur bedoelt.

Maar bekijk dat maar aub, dan kan het afgerond worden.... Informatie is bijgewerkt met adresgegevens.

Kan wel bij elke provider zo zijn, maar ik stap niet elke week over. Ben namelijk nog nooit overgestapt en als dat niet gecommuniceerd wordt en ik niet meer in kan loggen om de factuur te bekijken dan is dat niet mijn fout.
Reputatie 8
Badge +9
De volgende factuur is de eindfactuur inderdaad, dat is de factuur die hierna komt.
Ik heb de factuur nu uitgesteld, zodat dan alleen het resterende bedrag na de opzegging over hoeft te worden gemaakt.
Dan zie ik die wel verschijnen of wordt dat afgeschreven? Lekker onduidelijk weer allemaal. Maar ja dat ben ik gewend.
Reputatie 8
Badge +9
Nee, op dat moment kan het verschil nog worden overgemaakt naar ons. Nadat je de nieuwe factuur ontvangen hebt kan je me dat laten weten en dan kan ik je een link sturen zodat je het overgebleven bedrag via iDEAL kunt overmaken.

Reageer