beantwoord

Automatische incasso werkt niet. Is daar wat aan te doen?

  • 29 mei 2018
  • 42 reacties
  • 4000 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds 2016 doet jullie automatische incasso het niet.
Lastig.
Rekeningnummer klopt.
Genoeg saldo.
Geen blokkade.
Onlangs gecontroleerd met ING-medewerker.
Ik heb de incassodatum gewijzigd in een dag eerder, gewoon om te kijken of dat werkt.
Er wordt niets afgeschreven.
Is daar wat aan te doen?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 30 augustus 2018, 10:43

Er gebeurt een hoop achter de schermen 😉 Maar tot nu toe had het nog niet het resultaat wat we voor ogen hadden. Ik ben blij dat het nu wel gelukt is!

Aan onze kant is de incasso ook gelukt, het lijkt erop dat het probleem nu alsnog is verholpen 🙂
Bekijk reactie

42 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hi all. Door de samengang van Telfort en KPN sluit vanaf vandaag, 2 november, het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. We helpen je daar graag verder!

Reputatie 3

Dat is m.i. onzin had ook eerst een mobiel abonnement bij telfort overgezet naar KPN en schrijft wel automatisch af, ik heb maar een bankrekening nummer dat is dus hetzelfde nummer kan niet aan de bank liggen want dan schreven jullie niet mijn mobiel abonnement automatisch af, vriendelijke groet willy


Hier hetzelfde probleem. De laatste maanden werd Telfort Thuis ook niet meer automatisch afgeschreven. Zowel Telfort als ING weten niet hoe het komt. Mobiel wordt wel automatisch afgeschreven, eerst door Telfort en vanaf maart? door KPN.

1e faktuur KPN internet ook niet automatisch afgeschreven. KPN heeft de aut incasso opnieuw ingesteld, afwachten of het eind deze maand wel goed gaat.

Klopt @JanD  maar ik denk dat hij je bericht niet goed begreep of anders interpreteerde.:wink:

@willyw Als je overgezet bent van Telfort naar KPN word het rekening nummer waar het naar toe geschreven word veranderd, sommigen banken verlangen dan een nieuwe machtiging zoals het eigenlijk ook hoort anders kan iedereen zomaar doen alsof ze een machtiging hebben, en daar gaat het waarschijnlijk fout in dit verhaal dat jou bank de betaling blokkeert omdat er geen geldige machtiging is afgegeven voor de te ontvangen rekening.

Hallo @Doornekamp33 , dat schreef ik ook al eerder, maar daar wil @willyw  (nog) niet aan.

 

@willyw Als je overgezet bent van Telfort naar KPN word het rekening nummer waar het naar toe geschreven word veranderd, sommigen banken verlangen dan een nieuwe machtiging zoals het eigenlijk ook hoort anders kan iedereen zomaar doen alsof ze een machtiging hebben, en daar gaat het waarschijnlijk fout in dit verhaal dat jou bank de betaling blokkeert omdat er geen geldige machtiging is afgegeven voor de te ontvangen rekening.

dat kan niet want ik geef zelf hetzelfde nummer in als mij mobiel

 

 

Hallo @willyw , dan morgen maar even met KPN contact opnemen, 0800 0402.

Succes.

 

dat kan niet want ik geef zelf hetzelfde nummer in als mij mobiel

 

 

Hallo @willyw , dan even bij de bank navragen waarom het mis gegaan is.

KPN heeft wel een ander banknummer dan Telfort.

Misschien even bij de bank de machtiging controleren.

 

Dat is m.i. onzin had ook eerst een mobiel abonnement bij telfort overgezet naar KPN en schrijft wel automatisch af, ik heb maar een bankrekening nummer dat is dus hetzelfde nummer kan niet aan de bank liggen want dan schreven jullie niet mijn mobiel abonnement automatisch af, vriendelijke groet willy

Hallo @willyw , goede banknummer opgeven.

 

verkeerd bankrekeningnummer

 

Hallo @willyw ,wat voor (fout)melding(en) krijg je?

automatische afschrijving werkt niet

 

Reputatie 8
Badge +11
Er gebeurt een hoop achter de schermen 😉 Maar tot nu toe had het nog niet het resultaat wat we voor ogen hadden. Ik ben blij dat het nu wel gelukt is!
Aan onze kant is de incasso ook gelukt, het lijkt erop dat het probleem nu alsnog is verholpen 🙂
Reputatie 1
Ja, automatisch, van de 'oude' rekening.
Ik had nog niet handmatig overgemaakt omdat er al een vinkje stond bij 'betaald'.
Ik wilde even wachten om te zien of ik van Telfort een maand kado zou krijgen :-)
Er gebeurt dus wel het een en ander achter de schermen.
Reputatie 8
Badge +11
Het is nu automatisch afgeschreven Gerard? Van de ING rekening die het voorheen ook was? Je wou het nog handmatig overmaken, dat heb je blijkbaar nog niet gedaan dan?
Ik zie in het systeem ook een melding van een automatische incasso staan, maar er staat niet bij of deze wel of niet is gelukt. Ik heb daarover ook nog navraag gedaan, zodat dat aan deze kant ook gecontroleerd kan worden.
Het klinkt in ieder geval een stuk beter nu dan vorige maand! 🙂
Reputatie 1
Hij doet het! Gefeliciteerd!
Reputatie 8
Badge +11
Geen probleem, dat kan gebeuren :)
Degene die ik gevraagd heb mee te kijken naar de situatie houdt de nieuwste factuur en de afschrijving daarvan ook in de gaten, als je die handmatig overmaakt zal hij dat ook zien.

Met een andere rekening (waarop geen Telfort en KPN blokkades staan) zou het dan wel goed moeten gaan verwacht ik 🙂
Reputatie 1
Oeps! Niet goed nagekeken, bedankt voor de uitleg.

De nu aangekondigde automatische incasso zal ook niet lukken, dus die betaal ik met de hand.
De volgende gaat wellicht wel lukken omdat ik het rekeningnummer ga veranderen i.v.m. het opschonen van mijn ING-rekeningen, aangezien ING heeft besloten dat mijn gratis rekeningen na tientallen jaren ook maar eens betaald moeten worden 🙂.
Reputatie 8
Badge +11
De vorige factuur was inderdaad € 19,31, maar alle facturen daarvoor waren € 28,50. De facturen lopen van de 22e van de maand t/m de 21e van de volgende maand. De lagere factuur liep van de 1e t/m de 21e van de maand, waardoor je toen niet voor de hele maand bent gefactureerd. Met de prijswijziging van juli 2018 is het maandbedrag naar € 31,- gegaan. Dat is ook wat op de nieuwste facturen staat.

Ik heb ondertussen ook een reactie gekregen van de andere richting. Alles is nagekeken voor de automatische incasso en alles lijkt goed te staan, maar alsnog gaat het niet goed dus. Het enige wat we nog kunnen bedenken is de KPN blokkade die je eerder noemde. Bij de afschrijvingen wordt Telfort weergegeven als incassant, maar we zijn natuurlijk wel een onderdeel van KPN. Zou je die blokkade bij de bank kunnen laten opheffen en kijken hoe het dan gaat?
Reputatie 1
De prijsverhoging is wel degelijk 61%.
Dan heb ik het alleen over de abonnementsprijs die van 19,31 naar 31 euro is gegaan.
Kijk maar eens naar de oudere facturen. O.k. ik betaalde weinig voor het abonnement maar ik zie niet dat 'de abonnementsprijs van het abonnement gelijk is gebleven'.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie de betaling ook terug inderdaad, die is verwerkt door het systeem. De automatische incasso lijkt nog steeds niet goed te gaan, het heractiveren wat ik begin deze maand heb gedaan lijkt opnieuw geen vruchten af te werpen. Ik ben daarom nu een andere richting ingeslagen om dat op te lossen en zodra ik daar een reactie op heb hoor je het meteen!
Wat betreft de prijsverhoging, de abonnementsprijs van het abonnement is gelijk gebleven na de prijswijzigng. Er is in die periode gebeld voor iets meer dan € 7,-, waardoor het maandbedrag hoger is.
Reputatie 1
Automatische incasso werkt nog steeds niet.
Wat wel werkt is een prijsverhoging van 61% !!!
Ik heb met Ideal betaald.
Meer kan ik niet doen.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Gerard, daar ben ik weer. Ik heb de factuur nagekeken en de incasso is toch wederom niet gelukt. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de afdeling die over de betalingen gaat, we hebben de toestemming om de volgende facturen te mogen afschrijven opnieuw geprobeerd te activeren. De collega die ik sprak dacht dat er iets met het rekeningnummer bij de bank was geblokkeerd, maar toen ik hem uitlegde dat je al contact met de bank had gehad zou dat geen probleem meer mogen zijn.
Daarnaast hebben we ook een betaalafspraak gemaakt voor de huidige factuur, daarvoor hebben we de uiterst mogelijke datum van 27 augustus kunnen kiezen. Als je die voor die datum kunt overmaken komt dat helemaal goed.
Voor nu nog een fijne vakantie verder! 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan me goed voorstellen dat je dat niet gepast zou vinden, jij wilt het bedrag gaat betalen maar ergens wordt het tegengehouden. Ik zal het daarom voor je in de gaten blijven houden en als het niet goed gaat kan ik een betaalafspraak aanmaken voor de derde week van augustus. Daarmee zal een eventuele afsluiting voorkomen worden. Als het dan weer niet goed gaat zal ik er dan ook verder voor je achter aan gaan natuurlijk!
Voor jou ook een hele fijne vakantie gewenst!

Reageer