beantwoord

Automatische incasso werkt niet. Is daar wat aan te doen?

• 29 mei 2018
  • 29 reacties
  • 1578 keer bekeken

Sinds 2016 doet jullie automatische incasso het niet.
Lastig.
Rekeningnummer klopt.
Genoeg saldo.
Geen blokkade.
Onlangs gecontroleerd met ING-medewerker.
Ik heb de incassodatum gewijzigd in een dag eerder, gewoon om te kijken of dat werkt.
Er wordt niets afgeschreven.
Is daar wat aan te doen?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 30 augustus 2018, 10:43

Er gebeurt een hoop achter de schermen 😉 Maar tot nu toe had het nog niet het resultaat wat we voor ogen hadden. Ik ben blij dat het nu wel gelukt is!
Aan onze kant is de incasso ook gelukt, het lijkt erop dat het probleem nu alsnog is verholpen 🙂
Bekijk reactie

29 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Er gebeurt een hoop achter de schermen 😉 Maar tot nu toe had het nog niet het resultaat wat we voor ogen hadden. Ik ben blij dat het nu wel gelukt is!
Aan onze kant is de incasso ook gelukt, het lijkt erop dat het probleem nu alsnog is verholpen 🙂
Ja, automatisch, van de 'oude' rekening.
Ik had nog niet handmatig overgemaakt omdat er al een vinkje stond bij 'betaald'.
Ik wilde even wachten om te zien of ik van Telfort een maand kado zou krijgen :-)
Er gebeurt dus wel het een en ander achter de schermen.
Reputatie 8
Badge +11
Het is nu automatisch afgeschreven Gerard? Van de ING rekening die het voorheen ook was? Je wou het nog handmatig overmaken, dat heb je blijkbaar nog niet gedaan dan?
Ik zie in het systeem ook een melding van een automatische incasso staan, maar er staat niet bij of deze wel of niet is gelukt. Ik heb daarover ook nog navraag gedaan, zodat dat aan deze kant ook gecontroleerd kan worden.
Het klinkt in ieder geval een stuk beter nu dan vorige maand! 🙂
Hij doet het! Gefeliciteerd!
Reputatie 8
Badge +11
Geen probleem, dat kan gebeuren :)
Degene die ik gevraagd heb mee te kijken naar de situatie houdt de nieuwste factuur en de afschrijving daarvan ook in de gaten, als je die handmatig overmaakt zal hij dat ook zien.

Met een andere rekening (waarop geen Telfort en KPN blokkades staan) zou het dan wel goed moeten gaan verwacht ik 🙂
Oeps! Niet goed nagekeken, bedankt voor de uitleg.

De nu aangekondigde automatische incasso zal ook niet lukken, dus die betaal ik met de hand.
De volgende gaat wellicht wel lukken omdat ik het rekeningnummer ga veranderen i.v.m. het opschonen van mijn ING-rekeningen, aangezien ING heeft besloten dat mijn gratis rekeningen na tientallen jaren ook maar eens betaald moeten worden 🙂.
Reputatie 8
Badge +11
De vorige factuur was inderdaad € 19,31, maar alle facturen daarvoor waren € 28,50. De facturen lopen van de 22e van de maand t/m de 21e van de volgende maand. De lagere factuur liep van de 1e t/m de 21e van de maand, waardoor je toen niet voor de hele maand bent gefactureerd. Met de prijswijziging van juli 2018 is het maandbedrag naar € 31,- gegaan. Dat is ook wat op de nieuwste facturen staat.

Ik heb ondertussen ook een reactie gekregen van de andere richting. Alles is nagekeken voor de automatische incasso en alles lijkt goed te staan, maar alsnog gaat het niet goed dus. Het enige wat we nog kunnen bedenken is de KPN blokkade die je eerder noemde. Bij de afschrijvingen wordt Telfort weergegeven als incassant, maar we zijn natuurlijk wel een onderdeel van KPN. Zou je die blokkade bij de bank kunnen laten opheffen en kijken hoe het dan gaat?
De prijsverhoging is wel degelijk 61%.
Dan heb ik het alleen over de abonnementsprijs die van 19,31 naar 31 euro is gegaan.
Kijk maar eens naar de oudere facturen. O.k. ik betaalde weinig voor het abonnement maar ik zie niet dat 'de abonnementsprijs van het abonnement gelijk is gebleven'.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie de betaling ook terug inderdaad, die is verwerkt door het systeem. De automatische incasso lijkt nog steeds niet goed te gaan, het heractiveren wat ik begin deze maand heb gedaan lijkt opnieuw geen vruchten af te werpen. Ik ben daarom nu een andere richting ingeslagen om dat op te lossen en zodra ik daar een reactie op heb hoor je het meteen!
Wat betreft de prijsverhoging, de abonnementsprijs van het abonnement is gelijk gebleven na de prijswijzigng. Er is in die periode gebeld voor iets meer dan € 7,-, waardoor het maandbedrag hoger is.
Automatische incasso werkt nog steeds niet.
Wat wel werkt is een prijsverhoging van 61% !!!
Ik heb met Ideal betaald.
Meer kan ik niet doen.
Reputatie 8
Badge +11
Hi Gerard, daar ben ik weer. Ik heb de factuur nagekeken en de incasso is toch wederom niet gelukt. Ik heb hiervoor contact opgenomen met de afdeling die over de betalingen gaat, we hebben de toestemming om de volgende facturen te mogen afschrijven opnieuw geprobeerd te activeren. De collega die ik sprak dacht dat er iets met het rekeningnummer bij de bank was geblokkeerd, maar toen ik hem uitlegde dat je al contact met de bank had gehad zou dat geen probleem meer mogen zijn.
Daarnaast hebben we ook een betaalafspraak gemaakt voor de huidige factuur, daarvoor hebben we de uiterst mogelijke datum van 27 augustus kunnen kiezen. Als je die voor die datum kunt overmaken komt dat helemaal goed.
Voor nu nog een fijne vakantie verder! 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan me goed voorstellen dat je dat niet gepast zou vinden, jij wilt het bedrag gaat betalen maar ergens wordt het tegengehouden. Ik zal het daarom voor je in de gaten blijven houden en als het niet goed gaat kan ik een betaalafspraak aanmaken voor de derde week van augustus. Daarmee zal een eventuele afsluiting voorkomen worden. Als het dan weer niet goed gaat zal ik er dan ook verder voor je achter aan gaan natuurlijk!
Voor jou ook een hele fijne vakantie gewenst!
Ik heb deze rekening dus weer als vanouds betaald en wacht af of de automatische incasso eind juli lukt.
Lukt deze weer niet dan is er wellicht in jullie omschrijving (machtigingsnummer) iets niet in orde.
Ik kan niet eerder als de derde week van augustus handmatig betalen, in geval de automatische incasso nog steeds niet zou functioneren.
Ik zou het niet gepast vinden wanneer ik wordt afgesloten en aansluitkosten moet gaan betalen.
Prettige vakantie alvast!
Reputatie 8
Badge +11
Als een KPN-rekeningnummer is geblokkeerd, zou onze incassering nog wel gewoon door moeten gaan inderdaad. Is dat een blokkade aan de kant van jouw bank, of aan kant van mijn grote, groene broer? Als het niet bij de bank is, kan ik daar ook voor je achteraan gaan en kijken wat ik daarover kan achterhalen.
Ik zie het gesprek met de klantenservice van gisteravond ook terug, dat had zo te zien een technische oorzaak en geen administratieve. Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan schrok! Het was een toevallige samenloop, maar daardoor een hele nare timing om zonder diensten te komen zitten.

Wat doe ik nu?
Gaan jullie nog een keer proberen om te incasseren?
Of ga ik nog een keer met de hand betalen en wachten we de volgende automatische incassoronde van eind juli af?

Moet toch een keer lukken.

Ik geef niet op voordat het ons is gelukt inderdaad! 🙂 Nadat de eerste incasso is mislukt zal er altijd nog een tweede poging gedaan worden voordat de brief wordt gestuurd dat het niet is gelukt. Die is al wel gestuurd begreep ik van je. Het is niet mogelijk om een nieuwe incasso te doen, maar ik kan je wel een mail sturen met een iDEAL link zodat je het via die weg kunt betalen als je dat wilt. Ik hoor het graag van je.
Mijn gedachten wat betreft de machtigingen KPN-en-klonen;

Ik heb er geen verstand van maar denk hier slechts hardop;
Ooit ging mijn 'hetnet'-account over in KPN en kreeg deze de machtiging kado.
Bij mijn overstap van KPN naar Telfort waren er wellicht drie 'machtigingsnummers' voor mijn KPN-Telfort beschikbaar. Een 'los' telefoonabo zat er toen ook nog bij. Toen liep er vanalles fout waarbij ik bijvoorbeeld al lang een telfortabo had en de oude hetnet bleef doorincasseren. Die heb ik toen geblokkeerd.
Het lijkt mij dat ING nu duidelijk heeft aangegeven welke van de machtigingen beschikbaar is.
Wanneer deze ook niet werkt zou ik dus weer naar grote broer KPN moeten omdat daar de blokkade ligt.
Inmiddels een paar uur zonder internet en telefoon achter de rug. Het zal wel toeval zijn. Mijn hemel, dat is wel even schrikken. Gelukkig hebben rekeningen op papier van telfort uit 2016 nog een telefoonnummer eropstaan. En na een vriendelijke en deskundige Telfortmedewerkster heb ik weer contact met de buitenwereld. Wat dat betreft complimenten aan Telfort en de nederige groeten aan grote broer KPN.

Ik heb het telforttelefoonnummer met een dikke stift op het modem gezet!
Reputatie 8
Badge +11
..... een KPN blokkade op mijn rekeningnummer zit.
Het nummer van 'Telfort glasvezel' eindigende op 50 is niet geblokkeerd....

Ziet de bank dus een een Telfort-nummer als KPN-nummer? Iets in de tenaamstelling van waar het heen moet :?
Ik heb in mijn bankrekening het bericht staan;
'Op 27 juni 2018 wordt er € xx,xx afgeschreven'.
Wel aangekondigd maar er is niets afgeschreven.

Ik had dus al laten checken dat Telfort niet was geblokkeerd.

Wederom gebeld met de bank.
De automatische incasso is afgekeurd omdat er een KPN blokkade op mijn rekeningnummer zit.
Het nummer van 'Telfort glasvezel' eindigende op 50 is niet geblokkeerd.
Vanaf dat nummer kan de incasso gewoon plaatsvinden, aldus de bankmedewerkster.

Wat doe ik nu?
Gaan jullie nog een keer proberen om te incasseren?
Of ga ik nog een keer met de hand betalen en wachten we de volgende automatische incassoronde van eind juli af?

Moet toch een keer lukken.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Gerard, ik neem het even over van Cindy. Wij gingen er inderdaad ook vanuit dat het nu goed zou moeten gaan! Ik heb hierover contact opgenomen met de afdeling die over de betalingen gaat om na te gaan wat er precies is gebeurd. De bevoegdheid om van het rekeningnummer is opnieuw geactiveerd, we hebben het bedrag geprobeerd af te schrijven maar daarna lijkt het bedrag gestorneerd te zijn. Er staat een melding bij dat de bank de afschrijving niet goed leek te keuren. Heb je daarover mogelijk een bericht gekregen van de bank? Als dat niet zo is, zou je daarover contact met hen kunnen opnemen om dit te vragen?
Nee, lukt niet.
Weer de bekende brief van, niet gelukt, betaal binnen 3 dagen met ideal, Groeten Anne.
O.K. ik wist al dat de machtiging bij Telfort niet werkte.
Ik weet dat het van mijn ING mag.
En jullie weten dat het van mij mag.
Ik hoorde wederom van Telfort dat het nu gaat lukken!
En ik geloofde ook dat dat zou gebeuren.
Maar er is niks veranderd!
De moderne tijd, we doen alles automatisch, we vertrouwen elkaar, want de moderne techniek zorgt voor een gemakkelijke en feilloze administratieve afhandeling.
Maar Telfort krijgt een automatische afschrijving niet voor elkaar.
Zucht!
Zucht!
Zucht!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerard, dat is helemaal correct 🙂. Ik ga er vanuit dat alles weer goed verloopt vanaf volgende maand. Zou je dat nog willen laten weten? Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan (waar ik niet meer vanuit ga) dan duik ik er direct weer in!
Hallo Cindy,

O.K.
Dus ik maak het nu met de hand over en voor de rest gaat het automatisch.
Ik hoef dus verder niets aan te passen of zo?
Ben benieuwd :-)

Hardstikke Bedankt voor de service!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerard, we hadden geen bevoegdheid om van je rekeningnummer te incasseren. Dat is de reden waarom de incasso iedere keer weer mislukte, wat hartstikke rot is en ook dat mijn collega's je dit niet eerder hebben kunnen vertellen. Dit hebben we opnieuw ingesteld zodat we kunnen incasseren van je rekeningnummer en vanaf volgende maand moet dat weer goed gaan. Het verzoek van mijn kant of je de afgelopen factuur handmatig wilt overmaken, want die kunnen we niet incasseren doordat we de bevoegdheid voor de automatische incasso niet met terugwerkende kracht kunnen aanvragen.

Waarom je een mail hebt ontvangen, dat bevreemd me eerlijk gezegd ook en dat had ik niet voorzien. Anders had ik je hierover geïnformeerd. Sorry hiervoor, want dat schept alleen maar weer verwarring en dat was nou juist niet de bedoeling. Je hoeft je rekeningnummer niet te wijzigen wanneer dit het juiste rekeningnummer is waarvan de incasso mogen doen. Ik hoop dat dit een stukje tekst en uitleg biedt en zo ook de oplossing 🙂.
Ik heb een mail van telfort ontvangen dat mijn rekeningnummer onjuist is en dat ik deze moet veranderen.
Het nummer klopt wel, is niet veranderd, en ik maak graag zelf uit van welk nummer telfort mag afschrijven.

In 'mijn telfort' in 'mijn gegevens' staat mijn naam fout vermeld, onder 'naam wijzigen' staat mijn naam goed vermeld.
Ook het rekeningnummer staat goed vermeld.
Onderin staat een hokje met bijschrift 'Ik ga akkoord met automatische incasso'.
Wanneer ik dat hokje aanvink kan ik niet klikken op 'wijzigingen doorvoeren'.

Na jaren handmatig betalen, en af en toe een belletje of chat en nu dus via dit forum, vraag ik herhaaldelijk een onbenullig administratief akkefietje te herstellen. Het lukt maar niet.

Is de software brak, hebben de medewerkers geen zin, snappen ze het gewoon niet, ik weet het niet.

Ik ga dus weer verder met handmatig betalen...

Wel lastig met de vakantie in het vooruitzicht.

Maar goed 't is niet anders, en misschien wel beter om de betalingen zelf in de hand te houden want als de telfortadministratie niet in staat blijkt te zijn om een automatische incasso te laten functioneren, verhoogd dat niet het vertrouwen.

Prima internetverbinding trouwens, daar is niets mis mee!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Gerard, wat een gek probleem. Het lijkt me goed om daar dieper in te duiken.
Gaat het om je vaste abonnement of je mobiele abonnement waarmee het niet goed gaat? Dit vraag ik, omdat het 2 verschillende systemen zijn waar de facturatie in zit en dan weet ik waar ik het moet zoeken.

Wil je mij een privébericht toesturen met hierin je ibannummer, je klantnummer en je adresgegevens? Dan kijk ik ernaar.

Reageer