beantwoord

Automatische incasso werkt niet. Is daar wat aan te doen?

• 29 mei 2018
  • 42 reacties
  • 3975 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds 2016 doet jullie automatische incasso het niet.
Lastig.
Rekeningnummer klopt.
Genoeg saldo.
Geen blokkade.
Onlangs gecontroleerd met ING-medewerker.
Ik heb de incassodatum gewijzigd in een dag eerder, gewoon om te kijken of dat werkt.
Er wordt niets afgeschreven.
Is daar wat aan te doen?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 30 augustus 2018, 10:43

Er gebeurt een hoop achter de schermen 😉 Maar tot nu toe had het nog niet het resultaat wat we voor ogen hadden. Ik ben blij dat het nu wel gelukt is!

Aan onze kant is de incasso ook gelukt, het lijkt erop dat het probleem nu alsnog is verholpen 🙂
Bekijk reactie

42 reacties

Reputatie 1
Hij doet het! Gefeliciteerd!
Reputatie 8
Badge +11
Het is nu automatisch afgeschreven Gerard? Van de ING rekening die het voorheen ook was? Je wou het nog handmatig overmaken, dat heb je blijkbaar nog niet gedaan dan?
Ik zie in het systeem ook een melding van een automatische incasso staan, maar er staat niet bij of deze wel of niet is gelukt. Ik heb daarover ook nog navraag gedaan, zodat dat aan deze kant ook gecontroleerd kan worden.
Het klinkt in ieder geval een stuk beter nu dan vorige maand! 🙂
Reputatie 1
Ja, automatisch, van de 'oude' rekening.
Ik had nog niet handmatig overgemaakt omdat er al een vinkje stond bij 'betaald'.
Ik wilde even wachten om te zien of ik van Telfort een maand kado zou krijgen :-)
Er gebeurt dus wel het een en ander achter de schermen.
Reputatie 8
Badge +11
Er gebeurt een hoop achter de schermen 😉 Maar tot nu toe had het nog niet het resultaat wat we voor ogen hadden. Ik ben blij dat het nu wel gelukt is!
Aan onze kant is de incasso ook gelukt, het lijkt erop dat het probleem nu alsnog is verholpen 🙂

automatische afschrijving werkt niet

Hallo @willyw ,wat voor (fout)melding(en) krijg je?

verkeerd bankrekeningnummer

Hallo @willyw , goede banknummer opgeven.

Dat is m.i. onzin had ook eerst een mobiel abonnement bij telfort overgezet naar KPN en schrijft wel automatisch af, ik heb maar een bankrekening nummer dat is dus hetzelfde nummer kan niet aan de bank liggen want dan schreven jullie niet mijn mobiel abonnement automatisch af, vriendelijke groet willy

Hallo @willyw , dan even bij de bank navragen waarom het mis gegaan is.

KPN heeft wel een ander banknummer dan Telfort.

Misschien even bij de bank de machtiging controleren.

dat kan niet want ik geef zelf hetzelfde nummer in als mij mobiel

dat kan niet want ik geef zelf hetzelfde nummer in als mij mobiel

Hallo @willyw , dan morgen maar even met KPN contact opnemen, 0800 0402.

Succes.

@willyw Als je overgezet bent van Telfort naar KPN word het rekening nummer waar het naar toe geschreven word veranderd, sommigen banken verlangen dan een nieuwe machtiging zoals het eigenlijk ook hoort anders kan iedereen zomaar doen alsof ze een machtiging hebben, en daar gaat het waarschijnlijk fout in dit verhaal dat jou bank de betaling blokkeert omdat er geen geldige machtiging is afgegeven voor de te ontvangen rekening.

@willyw Als je overgezet bent van Telfort naar KPN word het rekening nummer waar het naar toe geschreven word veranderd, sommigen banken verlangen dan een nieuwe machtiging zoals het eigenlijk ook hoort anders kan iedereen zomaar doen alsof ze een machtiging hebben, en daar gaat het waarschijnlijk fout in dit verhaal dat jou bank de betaling blokkeert omdat er geen geldige machtiging is afgegeven voor de te ontvangen rekening.

Hallo @Doornekamp33 , dat schreef ik ook al eerder, maar daar wil @willyw  (nog) niet aan.

Klopt @JanD  maar ik denk dat hij je bericht niet goed begreep of anders interpreteerde.:wink:

Reputatie 3

Dat is m.i. onzin had ook eerst een mobiel abonnement bij telfort overgezet naar KPN en schrijft wel automatisch af, ik heb maar een bankrekening nummer dat is dus hetzelfde nummer kan niet aan de bank liggen want dan schreven jullie niet mijn mobiel abonnement automatisch af, vriendelijke groet willy

Hier hetzelfde probleem. De laatste maanden werd Telfort Thuis ook niet meer automatisch afgeschreven. Zowel Telfort als ING weten niet hoe het komt. Mobiel wordt wel automatisch afgeschreven, eerst door Telfort en vanaf maart? door KPN.

1e faktuur KPN internet ook niet automatisch afgeschreven. KPN heeft de aut incasso opnieuw ingesteld, afwachten of het eind deze maand wel goed gaat.

Reputatie 8
Badge +11

Hi all. Door de samengang van Telfort en KPN sluit vanaf vandaag, 2 november, het Telfort Forum. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN en op het KPN Forum. We helpen je daar graag verder!

Reageer