beantwoord

Automatische incasso werkt niet. Is daar wat aan te doen?

  • 29 mei 2018
  • 42 reacties
  • 3975 keer bekeken


Toon het eerste bericht

42 reacties

Reputatie 1
Ik heb deze rekening dus weer als vanouds betaald en wacht af of de automatische incasso eind juli lukt.
Lukt deze weer niet dan is er wellicht in jullie omschrijving (machtigingsnummer) iets niet in orde.
Ik kan niet eerder als de derde week van augustus handmatig betalen, in geval de automatische incasso nog steeds niet zou functioneren.
Ik zou het niet gepast vinden wanneer ik wordt afgesloten en aansluitkosten moet gaan betalen.
Prettige vakantie alvast!
Reputatie 8
Badge +11
Als een KPN-rekeningnummer is geblokkeerd, zou onze incassering nog wel gewoon door moeten gaan inderdaad. Is dat een blokkade aan de kant van jouw bank, of aan kant van mijn grote, groene broer? Als het niet bij de bank is, kan ik daar ook voor je achteraan gaan en kijken wat ik daarover kan achterhalen.
Ik zie het gesprek met de klantenservice van gisteravond ook terug, dat had zo te zien een technische oorzaak en geen administratieve. Ik kan me goed voorstellen dat je daarvan schrok! Het was een toevallige samenloop, maar daardoor een hele nare timing om zonder diensten te komen zitten.

Wat doe ik nu?
Gaan jullie nog een keer proberen om te incasseren?
Of ga ik nog een keer met de hand betalen en wachten we de volgende automatische incassoronde van eind juli af?

Moet toch een keer lukken.


Ik geef niet op voordat het ons is gelukt inderdaad! 🙂 Nadat de eerste incasso is mislukt zal er altijd nog een tweede poging gedaan worden voordat de brief wordt gestuurd dat het niet is gelukt. Die is al wel gestuurd begreep ik van je. Het is niet mogelijk om een nieuwe incasso te doen, maar ik kan je wel een mail sturen met een iDEAL link zodat je het via die weg kunt betalen als je dat wilt. Ik hoor het graag van je.
Reputatie 1
Mijn gedachten wat betreft de machtigingen KPN-en-klonen;

Ik heb er geen verstand van maar denk hier slechts hardop;
Ooit ging mijn 'hetnet'-account over in KPN en kreeg deze de machtiging kado.
Bij mijn overstap van KPN naar Telfort waren er wellicht drie 'machtigingsnummers' voor mijn KPN-Telfort beschikbaar. Een 'los' telefoonabo zat er toen ook nog bij. Toen liep er vanalles fout waarbij ik bijvoorbeeld al lang een telfortabo had en de oude hetnet bleef doorincasseren. Die heb ik toen geblokkeerd.
Het lijkt mij dat ING nu duidelijk heeft aangegeven welke van de machtigingen beschikbaar is.
Wanneer deze ook niet werkt zou ik dus weer naar grote broer KPN moeten omdat daar de blokkade ligt.
Reputatie 1
Inmiddels een paar uur zonder internet en telefoon achter de rug. Het zal wel toeval zijn. Mijn hemel, dat is wel even schrikken. Gelukkig hebben rekeningen op papier van telfort uit 2016 nog een telefoonnummer eropstaan. En na een vriendelijke en deskundige Telfortmedewerkster heb ik weer contact met de buitenwereld. Wat dat betreft complimenten aan Telfort en de nederige groeten aan grote broer KPN.

Ik heb het telforttelefoonnummer met een dikke stift op het modem gezet!
Reputatie 8
Badge +11
..... een KPN blokkade op mijn rekeningnummer zit.
Het nummer van 'Telfort glasvezel' eindigende op 50 is niet geblokkeerd....

Ziet de bank dus een een Telfort-nummer als KPN-nummer? Iets in de tenaamstelling van waar het heen moet :?
Reputatie 1
Ik heb in mijn bankrekening het bericht staan;
'Op 27 juni 2018 wordt er € xx,xx afgeschreven'.
Wel aangekondigd maar er is niets afgeschreven.

Ik had dus al laten checken dat Telfort niet was geblokkeerd.

Wederom gebeld met de bank.
De automatische incasso is afgekeurd omdat er een KPN blokkade op mijn rekeningnummer zit.
Het nummer van 'Telfort glasvezel' eindigende op 50 is niet geblokkeerd.
Vanaf dat nummer kan de incasso gewoon plaatsvinden, aldus de bankmedewerkster.

Wat doe ik nu?
Gaan jullie nog een keer proberen om te incasseren?
Of ga ik nog een keer met de hand betalen en wachten we de volgende automatische incassoronde van eind juli af?

Moet toch een keer lukken.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Gerard, ik neem het even over van Cindy. Wij gingen er inderdaad ook vanuit dat het nu goed zou moeten gaan! Ik heb hierover contact opgenomen met de afdeling die over de betalingen gaat om na te gaan wat er precies is gebeurd. De bevoegdheid om van het rekeningnummer is opnieuw geactiveerd, we hebben het bedrag geprobeerd af te schrijven maar daarna lijkt het bedrag gestorneerd te zijn. Er staat een melding bij dat de bank de afschrijving niet goed leek te keuren. Heb je daarover mogelijk een bericht gekregen van de bank? Als dat niet zo is, zou je daarover contact met hen kunnen opnemen om dit te vragen?
Reputatie 1
Nee, lukt niet.
Weer de bekende brief van, niet gelukt, betaal binnen 3 dagen met ideal, Groeten Anne.
O.K. ik wist al dat de machtiging bij Telfort niet werkte.
Ik weet dat het van mijn ING mag.
En jullie weten dat het van mij mag.
Ik hoorde wederom van Telfort dat het nu gaat lukken!
En ik geloofde ook dat dat zou gebeuren.
Maar er is niks veranderd!
De moderne tijd, we doen alles automatisch, we vertrouwen elkaar, want de moderne techniek zorgt voor een gemakkelijke en feilloze administratieve afhandeling.
Maar Telfort krijgt een automatische afschrijving niet voor elkaar.
Zucht!
Zucht!
Zucht!
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Gerard, dat is helemaal correct 🙂. Ik ga er vanuit dat alles weer goed verloopt vanaf volgende maand. Zou je dat nog willen laten weten? Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan (waar ik niet meer vanuit ga) dan duik ik er direct weer in!
Reputatie 1
Hallo Cindy,

O.K.
Dus ik maak het nu met de hand over en voor de rest gaat het automatisch.
Ik hoef dus verder niets aan te passen of zo?
Ben benieuwd :-)

Hardstikke Bedankt voor de service!
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Gerard, we hadden geen bevoegdheid om van je rekeningnummer te incasseren. Dat is de reden waarom de incasso iedere keer weer mislukte, wat hartstikke rot is en ook dat mijn collega's je dit niet eerder hebben kunnen vertellen. Dit hebben we opnieuw ingesteld zodat we kunnen incasseren van je rekeningnummer en vanaf volgende maand moet dat weer goed gaan. Het verzoek van mijn kant of je de afgelopen factuur handmatig wilt overmaken, want die kunnen we niet incasseren doordat we de bevoegdheid voor de automatische incasso niet met terugwerkende kracht kunnen aanvragen.

Waarom je een mail hebt ontvangen, dat bevreemd me eerlijk gezegd ook en dat had ik niet voorzien. Anders had ik je hierover geïnformeerd. Sorry hiervoor, want dat schept alleen maar weer verwarring en dat was nou juist niet de bedoeling. Je hoeft je rekeningnummer niet te wijzigen wanneer dit het juiste rekeningnummer is waarvan de incasso mogen doen. Ik hoop dat dit een stukje tekst en uitleg biedt en zo ook de oplossing 🙂.
Reputatie 1
Ik heb een mail van telfort ontvangen dat mijn rekeningnummer onjuist is en dat ik deze moet veranderen.
Het nummer klopt wel, is niet veranderd, en ik maak graag zelf uit van welk nummer telfort mag afschrijven.

In 'mijn telfort' in 'mijn gegevens' staat mijn naam fout vermeld, onder 'naam wijzigen' staat mijn naam goed vermeld.
Ook het rekeningnummer staat goed vermeld.
Onderin staat een hokje met bijschrift 'Ik ga akkoord met automatische incasso'.
Wanneer ik dat hokje aanvink kan ik niet klikken op 'wijzigingen doorvoeren'.

Na jaren handmatig betalen, en af en toe een belletje of chat en nu dus via dit forum, vraag ik herhaaldelijk een onbenullig administratief akkefietje te herstellen. Het lukt maar niet.

Is de software brak, hebben de medewerkers geen zin, snappen ze het gewoon niet, ik weet het niet.

Ik ga dus weer verder met handmatig betalen...

Wel lastig met de vakantie in het vooruitzicht.

Maar goed 't is niet anders, en misschien wel beter om de betalingen zelf in de hand te houden want als de telfortadministratie niet in staat blijkt te zijn om een automatische incasso te laten functioneren, verhoogd dat niet het vertrouwen.

Prima internetverbinding trouwens, daar is niets mis mee!
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Gerard, wat een gek probleem. Het lijkt me goed om daar dieper in te duiken.
Gaat het om je vaste abonnement of je mobiele abonnement waarmee het niet goed gaat? Dit vraag ik, omdat het 2 verschillende systemen zijn waar de facturatie in zit en dan weet ik waar ik het moet zoeken.

Wil je mij een privébericht toesturen met hierin je ibannummer, je klantnummer en je adresgegevens? Dan kijk ik ernaar.
Reputatie 1
Bedankt voor de uitleg.
Misschien kunnen ze proberen m'n laatste rekening af te schrijven.
Webcare is het Telfort ondersteuningsteam hier ook actief.
Zij lezen de topics mee, en springen in als nodig.
Zij kunnen de afgeschermde gegevens zien, en kijken naar je gehele account.
Ook de betaal en incasso instellingen.
Reputatie 1
Ja, gegevens in mijntelfort kloppen.
Klantnummer staat in forumprofiel.
Hoe gaat webcare kijken wat er aan de hand is/ wie is webcare?
Kloppen de gegevens in MijnTelfort?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/automatische-incasso-mislukt.htm

Zo ja, moet webcare kijken wat er aan de hand is.
Staat je klantnummer al in je forumprofiel?

Reageer