beantwoord

Automatische incasso lukt niet voor de derde keer

• 28 maart 2014
  • 12 reacties
  • 903 keer bekeken

Heel vervelend, ik heb wat maanden geleden een nieuwe abonnement bij telfort afgesloten, maar automatisch incasso lukt echt nooit! Dus ik krijg elke maand een bericht over een betalingsachterstand, en moet het manueel betalen. Ik ben bij mijn bank langs gegaan, en zij hebben automatisch incasso opengezet, dus het is niet geblokkerd. Waarom gebeurt dit? Ik heb de papieren van de bezorger ondergetekend, hij heeft mijn gegevens doorgestuurd, EN ik heb 1 cent gepind.. allemaal voor niks blijkbaar. Wat een gedoe om zoiets simpels te regelen. Wat nu? Is er iets verkeerd bij jullie gegaan?
icon

Beste antwoord door Denise 31 maart 2014, 10:48

@ingrido,

Wat een vervelende situatie. Ik kijk graag voor je na of wij de juiste gegevens in ons systeem hebben staan. Daarnaast zal ik ook controleren waar het misgaat. Via een privébericht ontvang ik graag jouw naw-gegevens, 06-nummer en rekeningnummer.

Denise
Bekijk reactie

12 reacties

Het is nu opgelost (hopelijk). Helemaal geen telefonisch contact, dus dat klopt niet, wat je collega zegt 😃 Maar het geeft niet. Ik had geen blokkade actief voor afschrijvingen van Telfort, het was een algemeene blokkade van automatische incasso. En blijkbaar was telfort gestopt met de automatische afschrijvingen vanwege de blokkade (die al een tijdje weg is), maar ik kreeg nog steeds mails waarin het stond dat de automatische incasso mislukt was.. Heb de factuur voor maart al overgemaakt, dus nu moet het allemaal lukken! 🙂
Reputatie 3
Badge +1
@ingrido,

Ik heb van mijn collega vernomen dat er inmiddels telefonisch contact is geweest. Er was een blokkade actief op jouw rekening voor afschrijvingen van Telfort. Jij gaf aan dat deze inmiddels is opengezet. De factuur van april wordt geïncasseerd via automatische incasso. De factuur van maart dien je zelf nog over te maken.

Denise
Ik heb net een email gekregen waarin het staat dat ik telefonisch een klacht heb ingediend.. en dat ik binnen 10(!) werkdagen een reactie krijg.. maar ik was toch net verteld dat ik binnen 2 dagen iets zal horen.. Heb ook helemaal niet gebeld, en geen klacht ingediend - alleen een vraag gesteld hier op het forum.. dus ik snap er helemaal niks van.
Ok, ik ben benieuwd!
Reputatie 3
Badge +1
@ingrido,

Ik heb het voor je nagekeken en zie dat de gegevens juist staan. Ik heb dit nu doorgezet naar onze incasso afdeling. Zij gaan uitzoeken hoe het komt dat de incasso telkens mislukt. Binnen twee werkdagen wordt er contact met jou opgenomen.

Denise
Ik heb nog steeds geen reactie...
@ingrido,

Wat een vervelende situatie. Ik kijk graag voor je na of wij de juiste gegevens in ons systeem hebben staan. Daarnaast zal ik ook controleren waar het misgaat. Via https://"https://forum.telfort.nl/private.php?do=newpm&u=47298" ontvang ik graag jouw naw-gegevens, 06-nummer en rekeningnummer.

Denise

Bedankt Denise, Ik heb mijn gegevens net verstuurd!
Reputatie 3
Badge +1
@ingrido,

Wat een vervelende situatie. Ik kijk graag voor je na of wij de juiste gegevens in ons systeem hebben staan. Daarnaast zal ik ook controleren waar het misgaat. Via een privébericht ontvang ik graag jouw naw-gegevens, 06-nummer en rekeningnummer.

Denise
Ik heb ook mijn online rekeningsafschrift bekeken, en daar staat geen machtigingsnummer gemeld (bij het afschrijven van 1 cent).. Ik kan ook helemaal niks van telfort zien in mijn rekeingsafschrift, alsof ze niet eens geprobeerd hebben om het af te schrijven.. geen mislukte verzoeken ofzo.
Mijn bankrekeningnummer staat wel goed, maar het staat "nee" bij machtigingskenmerk... weet niet of dat relevant is, en ik kan het nergens invullen.. Ze hadden trouwens ook problemen met mijn naam omdat ik een buitenlandse karakter in mijn achternaam heb die ik niet bij Telfort mocht gebruiken, dus ik moest mijn naam anders schrijven dan het in mijn paspoort staat.
Reputatie 8
Badge +16
Je kan ook even inloggen op je Mijn Telfort en daar controleren of je bankrekening & de te naamstelling juist staat.
Badge +2
Heb je Telfort al eens gebeld om te checken of je bankrekeningnummer goed in de systemen staat. Misschien kan je tevens na laten gaan of er een bepaalde storneringscode bij de betalingen staat, dan kan je nog wat specifieker navraag doen.

Reageer